Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Maggie De Block eist meer centen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166743)

fonne 24 januari 2012 21:07

Maggie De Block eist meer centen.

De regering moet meer besparen. Dat was toch de boodschap die Ø-VLD het plebs probeert te laten geloven. Maar wie blijkt zich daar geen moer van aan te trekken? Toch wel de Ø-VLD staatssecretaris van massaimmigratie zeker! Meer geld moet er zijn. Waar dat dan vandaan moet komen weet ze ook niet natuurlijk.
Hoe geloofwaardig is een Ø-VLD die voortdurend om minder belastingen en meer besparingen staat te roepen, maar dan wel zelf meer geld vraagt voor haar eigen bevoegdheden?

Maggie De Block vraagt extra geld bij begrotingscontrole

Volgens mij heeft ze het toch nog niet goed begrepen hoor. Haar taak is om er voor te zorgen dat er MINDER geld naar immigratie gaat, door zoveel mogelijk fortuinzoekers buiten te houden en een einde te maken aan de naturalisatie-misbruiken.

matthias999 24 januari 2012 21:31

Denk je nu werkelijk dat er nog ene vlaming in die loze beloftes van De Croo intrapt??

VLD = kiesdrempel

vrijevlaming 24 januari 2012 21:50

:rofl:

Savatage 24 januari 2012 21:52

Als er dan een effectief terugkeerbeleid komt en al die asielzoekers terug worden gestuurd naar hun thuisland mag Maggie het gerust hebben van mij. Er wordt hier momenteel al genoeg versmost aan uitkeringen voor jan en alleman, dat ze daar maar wat gaan besparen.

Xenophon 24 januari 2012 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5953821)
Denk je nu werkelijk dat er nog ene vlaming in die loze beloftes van De Croo intrapt??

VLD = kiesdrempel

:D
We zullen zien.

Kasumi 24 januari 2012 21:55

Citaat:

En als ik werk wil maken van een efficiënt terugkeerbeleid, is ook daarvoor meer geld nodig
Vertel liever eerst eens hoe dat efficiënt beleid eruit ziet.

matthias999 24 januari 2012 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5953857)
:D
We zullen zien.

Na deze belastingregering gaat niemand toch nog een woord van wat de Croo zegt geloven?? Daar moet je toch daadwerkelijk "dom" voor zijn neem ik aan??8O

Xenophon 24 januari 2012 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5953875)
Na deze belastingregering gaat niemand toch nog een woord van wat de Croo zegt geloven?? Daar moet je toch daadwerkelijk "dom" voor zijn neem ik aan??8O

En je denkt dat er geen domme Vlamingen zijn?

Savatage 24 januari 2012 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5953861)

Ja simpel he, je spoort alle asielzoekers op die de voorbije 2 jaar het land zijn binnengekomen, je arresteert ze en je zet ze op een vliegtuig. En je geeft hun gegevens door aan het thuisland en juridisch dan kosten proberen terug te vorderen van die landen (dat kan geld opbrengen + de misdadigers worden ook nog eens vervolgd in het thuisland).

matthias999 24 januari 2012 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5953886)
En je denkt dat er geen domme Vlamingen zijn?

Dat aantal neemt toch sterk af de laatste tijd. Uiteraard zijn er nog steeds vlamingen die De Croo nog steeds geloven dat hij daadwerkelijk alleen maar extra besparingen erdoor gaat krijgen. Die domme vlamingen zullen dan wel keer op keer met hun neus tegen de muur aanlopen.

vrijevlaming 24 januari 2012 22:15

Citaat:

gewoon het australisch of canadees systeem overpakken.

asielzoeker komt land binnen
"zet u maar even op die stoel daar. Van waar kom je, welke diplomas heb je en waarom ben je hier?"
*geeft info*

twee uur later

"sorry buddy, je mag niet binnen. Eerste vliegtuig terug naar huis"

ofwel

"welkom! Dit zijn uw rechten en dit uw plichten in dit land. Ga naar deze dienst en ze zullen u verder begeleiden met het zoeken van werk en een woonplaats"

Kasumi 24 januari 2012 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5953895)
Ja simpel he, je spoort alle asielzoekers op die de voorbije 2 jaar het land zijn binnengekomen, je arresteert ze en je zet ze op een vliegtuig. En je geeft hun gegevens door aan het thuisland en juridisch dan kosten proberen terug te vorderen van die landen (dat kan geld opbrengen + de misdadigers worden ook nog eens vervolgd in het thuisland).

Jaja, maar volgens mij ben je de secretaresse van Maggietje niet die het beleid uit de doeken doet.

vrijevlaming 24 januari 2012 22:16

het aantal nieuwkomers in belgie is vier keer hoger per capita dan het europees gemiddelde. Er moet dus iets niet echt kloppen hé

Meuh 24 januari 2012 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5953907)

"zet u maar even op die stoel daar. Van waar kom je, welke diplomas heb je en waarom ben je hier?"
*geeft info*

twee uur later

ofwel

"welkom! Dit zijn uw rechten en dit uw plichten in dit land. Ga naar deze dienst en ze zullen u verder begeleiden met het zoeken van werk en een woonplaats"

2!
Al geloof ik in geen 100 jaar dat dit systeem hier zal komen.

Kasumi 24 januari 2012 22:47

Citaat:

Eerste vliegtuig terug naar huis"

Is de boot niet goedkoper?

DucDEnghien 24 januari 2012 23:55

Citaat:

*geeft info*

twee uur later

ofwel

Canada en ook Australië hanteren inderdaad heel wat regels indien je naar hun land wil immigreren ... tenzij je geld hebt, veel geld, dan worden die regels buitengekegeld en moet je niet eens de taal kennen, toch niet in Canada...

fonne 24 januari 2012 23:55

Citaat:

Ze maken een "open" terugkeercentrum (vanzelfsprekend in een Vlaamse gemeente) waar de fortuinzoekers zo dikwijls kunnen terugkeren als ze zelf willen.

peter1962 24 januari 2012 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5953895)

Verdomme... ik had nooit gedacht dat het zo eenvoudig was... Ik begin me al veel veiliger te voelen :lol:
Vooral het feit dat het volgens jou nog geld kan opbrengen zal EDR en de minister van begroting zeker blij mee zijn. Bedankt voor de tip !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be