Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Moslimbarbaren onthoofden gegijzelde Amerikaan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16676)

Weisse Wolf 18 juni 2004 22:21

De Arabische zender Al Arabiya meldt dat de Amerikaanse gijzelaar Paul Johnson is onthoofd. De man werd gegijzeld gehouden in de Saudische hoofdstad Riyad, daar is nog met man en macht naar hem gezocht. Ook agenten van de FBI waren daarbij ingeschakeld.

In de VS werden de laatste dagen gebedswakes en acties ondernomen om het lot van Johnson te kunnen keren.

Johnson werd vastgehouden door militanten van het terreurnetwerk Al Qaeda. Zijn gijzelnemers eisten dat de Saudische overheid een aantal islamitische militanten, onder hen ook leden van Al Qaeda, zou vrijlaten.

Vorige dinsdag is er op een islamitische internetsite een video getoond waarin werd gedreigd met zijn executie als de gevangen Al-Qaeda-militanten in de Saudische gevangenissen niet binnen de 72 uur werden vrijgelaten.

Dat ultimatum liep vanavond zou af. Op een integristische website zouden foto's van de executie als bewijsmateriaal te bekijken zijn.

Familieleden van Johnson hadden de ontvoerders woensdag gesmeekt de man te laten gaan. Paul Johnson was in Saudi-Arabië in dienst van de defensiegigant Lockheed Martin. Hij onderhield mee de helikopters van het Saudische leger. De Amerikaan was vorig weekend gekidnapt.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell noemde de onthoofding een "barbaarse daad". Johnson is koelbloedig gedood, terwijl hij onschuldig was en enkel andere mensen helpen wou, aldus Powell. Ook president Bush en vice-president Cheney hebben de moord afgekeurd.

Saudische veiligheidsagenten hebben drie gezochte moslimmilitanten in Riyad gedood.

JusticeLover 18 juni 2004 22:33

wolf ik vind het erg dat je geen verschil kunt maken tussen wolven en schapen. Wie zijn de barbaren? Ik schaam me dat mensen in een welvarend land als Belgie het nog niet willen weten dat M-Oosten slachtoffer is van Anglesaksische imperialisme

bloed for petrol

Als die 'barbaren' alle amerikaanse soldaten aflsachten dan is dat hun recht! Als VS daar vrede heeft gebracht waarom zijn ze niet bij Afrika begonnen? Is there Petrol, lives there Jews? Antwoord = vanzelfsprekend

Ik wil geen discussie maar ik vind het bizar dat je zo'n ding stuurt 8O

Weisse Wolf 18 juni 2004 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elmacioglu
Als die 'barbaren' alle amerikaanse soldaten aflsachten dan is dat hun recht!

Dit vind ik minder bizar, vooral als het van een moslim komt.

JusticeLover 18 juni 2004 23:11

Jij interpreteert me bewust verkeerd :? :?

MaaslandLuc 19 juni 2004 07:38

Citaat:

Jij interpreteert me bewust verkeerd :? :?

We hebben EU niet nodig, integendeel zij hebben ons nodig. Meer economische samenwerking is wel welkom but WE DON'T NEED THEM!!! Laat die maar onderling elkaar optutten. Turkije moet een onafhankelijke politieke beleid voeren in M-Oosten. Als ze ons niet willen zullen we onze handen maar openen voor Arabische landen, Iran & Rusland!

Zo dat is dan mooi opgelost. Blijven jullie maar mooi in je woestijn staan roepen, hebben wij een zorg minder.

Mitgard 19 juni 2004 12:25

ziehier de foto's: http://www.homelandsecurityus.com/t14d.asp

bon, de moslimachterlijken hebben natuurlijk het recht zich te verdedigen.
zij proberen de westerse moraal, voor dewelke een mensenleven iets betekent, uit te buiten om gevangen terroristen vrij te krijgen.
hun methodes kunnen we hen niet kwalijk nemen. dat ligt nu eenmaal in hun aard.

het is aan het westen om haar dominatie te handhaven. terwijl de VS daar constructief mee bezig is, ligt het hopeloos verdeelde europa zich af te rukken op mensenrechten, wereldvrede, diplomatie en andere onzin.
amerika verdedigt tenminste manu militari haar belangen, zoals het hoort voor een grootmacht, wil het tenminste een grootmacht blijven.

Mustapha 19 juni 2004 12:31

Eyo bende hypocrieten!
Waarom was er zo weinig protest bij de onthoofding van die libanezen en egyptenaren.

Als ik jullie logica volg zou ik eerder zeggen dat die mensen die er een sport van maken om te onthoofden meer de moslims zelfs haten dan de westerlingen.
De onthoofdingteller staat op 3 moslims onthoofd tegenover 2 westese kerels.
T'is dus 3-2 en half time op dit moment aangezien de leider van alqaeda in Saoedie Arabie is vermoord.

Mitgard 19 juni 2004 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Eyo bende hypocrieten!
Waarom was er zo weinig protest bij de onthoofding van die libanezen en egyptenaren.

Als ik jullie logica volg zou ik eerder zeggen dat die mensen die er een sport van maken om te onthoofden meer de moslims zelfs haten dan de westerlingen.
T'is dus 3-2 en half time op dit moment aangezien de leider van alqaeda in Saoedie Arabie is vermoord.

waar was de grote verontwaardiging van de moslims bij 11 september en recentelijk madrid?
zijn er al grote betogingen geweest van moslims tégen al qaeda en het terrorisme, zoals er grote betogingen waren van miljoenen westerlingen tégen de oorlog in irak? neen.
wel gejuich en gefeest in sommige allochtonenwijken bij 11 september.

dus stop de hypocrisie maar, mustapha.
jullie geven niets om het leven van een westerling, een ongelovige.
de islam zou in ons land beter verboden worden.

Antoon 19 juni 2004 12:49

Het staat vast dat die moslims met hun barbaars gedoe alleen maar Bush helpen. De Amerikaanse bevolking denkt in tijden van vijandschap aan de eenheid van hun land en gaan op zo'n momenten als één man achter hun president staan.

De onthoofding van een onschuldige Amerikaan die reeds tien jaar ergens in Saoudi-Arabië leeft en werkt is de beste manier om de Amerikanen achter Bush te scharen.

Mustapha 19 juni 2004 12:56

Ja hypotheses aan de lopende band uiteraard.

Laat ons realistisch blijven en zeggen "afwachten wat de kiezer zal zeggen in Amerika" :wink:

Mitgard 19 juni 2004 13:08

Citaat:

Laat ons realistisch blijven en zeggen "afwachten wat de kiezer zal zeggen in Amerika" :wink:

hoe die moslims toch steeds weer rekenen op de broekschijterij van de westerlingen...
precies zoals een meute maroefen ervan uitgaat dat een vlaming toch niets terugdoet als ze hem met 3 man beroven.

Antoon 19 juni 2004 13:14

Citaat:

Bwa, dat gaan we zowiezo doen. En wordt het geen Bush, dan wordt het de grote vriend van Israel : Kerry. :lol:

Wat zeker blijft : de strijd tegen de moslim-barbaren gaat voort, en wordt met dat soort laffe moorden alleen maar opgevoerd.

En zo hoort het ook.

illwill 19 juni 2004 17:17

Wat zegt koffie annan hier eigenlijk van? 8)

Zorro 19 juni 2004 18:24

*KNIP*

Geen aanzet tot geweld posten.
Het gebeurt echt té vaak.
U wordt een tijdje geband.

Peter Johan

jorisjeroen 19 juni 2004 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
Een GOEIE MOSLIM is een DODE MOSLIM!!

WIJ VECHTEN al EEUWEN tegen de moslims en nog steeds hebben we ze niet verslagen, ook al hebben we de bommen en de wapens.

Waar wachten we nog op?

De beschaafde wereld heeft al eeuwen last met dit soort volk.
It's time to end this fucked up shit!!

sterke argumenten. :roll:
het zijn een stel extremisten, een minderheid, dat had je toch gemerkt, niet?

CONTRA 19 juni 2004 19:25

Ik zou nog geen schaap kunnen doden !

Dr. Bos. Herz. 19 juni 2004 19:31

Citaat:

wolf ik vind het erg dat je geen verschil kunt maken tussen wolven en schapen. Wie zijn de barbaren? Ik schaam me dat mensen in een welvarend land als Belgie het nog niet willen weten dat M-Oosten slachtoffer is van Anglesaksische imperialisme

bloed for petrol

Als die 'barbaren' alle amerikaanse soldaten aflsachten dan is dat hun recht! Als VS daar vrede heeft gebracht waarom zijn ze niet bij Afrika begonnen? Is there Petrol, lives there Jews? Antwoord = vanzelfsprekend

Ik wil geen discussie maar ik vind het bizar dat je zo'n ding stuurt 8O

Jezus heeft ons geleerd de andere wang (of oog, weet niet meer) aan te bieden. :twisted: (En hopen dat ze een geweten hebben.) Voor de rest heeft u zo ongeveer volledig gelijk. En het is: "Bloed vor petrolle"

straddle 19 juni 2004 21:08

Citaat:

Eyo bende hypocrieten!

En wie bepaalt de stand? Een moslim-arbiter?

Is dat nu een reden om deze recente onthoofding niet te moeten afkeuren?

Ik dacht dat we gezamelijk (moslims en westerlingen) moeten werken om dat onzinnige barbarisme te stoppen Mustapha. Deze nieuwe onthoofding is een provocatie, en dat vind jij blijkbaar goed. En als het zo verder gaat, dan zal het geduld van de westerlingen ook opraken en waar belanden we dan? Zie jij dat dan niet?

neruda 20 juni 2004 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ja hypotheses ....
Wat zeker blijft : de strijd tegen de moslim-barbaren gaat voort, en wordt met dat soort laffe moorden alleen maar opgevoerd.

En zo hoort het ook.

Je ziet dus toch duidelijk hoe je alles maar met één oog bekijkt ..ik zie niet het verschil tss dit soort 'laffe' daden en die van de 11.000 onschuldige slachtoffers waaronder baby's , kinderen , vrouwen en ouderen platgebombambeert en georchestreert door de ' Coalition of the Killing' ... :? :?

Ke Nan 20 juni 2004 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
Een GOEIE MOSLIM is een DODE MOSLIM!!

WIJ VECHTEN al EEUWEN tegen de moslims en nog steeds hebben we ze niet verslagen, ook al hebben we de bommen en de wapens.

Waar wachten we nog op?

De beschaafde wereld heeft al eeuwen last met dit soort volk.
It's time to end this fucked up shit!!

You can't beat them? Join them! :twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be