![]() |
Maak van werk geen straf
Werkstraffen zijn in.
Daarmee geeft men aan dat werken een straf is Het verkeerde signaal Maak van werk geen straf aub Trouwens dwangarbeid is onbeschaafd en atavistisch en retrograad, om niet te zeggen achterlijk. Een anachronisme dat beter niet updated moet worden. |
Citaat:
|
Sorry eno,
zo goed als 100% voor :| tenzij je eigendom afschaft? Dan is dwangarbied niet meer nodig en zijn we allemaal profiteur en crimineel :cheer:. Dwangarbied = nut, afbetaling en opvoeding in één. Als het niet zo nuttig is, is het afbetaling voor wie geen geld heeft en opvoeding. Als het niet meer tot opvoeding kan leiden, is het nog nuttig en afbetaling voor wie geen geld heeft. |
Citaat:
Een werkstraf is dan ook geen straf maar een alternatief om een straf te voorkomen. |
Is er een verschil tussen werkstraf en dwangarbied?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zou ik daarop gaan kauwen? |
Citaat:
|
Ik zie het als vergelding voor misdaden en misdrijven uiteraard. Voor wat anders?
Ik vind werk en arbeid geen verplichting, maar het is een minimum om niet buiten de samenleving te staan. |
Citaat:
|
Citaat:
werkstraf is dan nutteloos en betaalt niet af. |
Citaat:
ook handig als goedkope wervingsreserve |
Citaat:
Maar men schrijft het hoge juridische en psychologische voordelen toe |
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
Dus de werkstraf is alleen effectief een straf bij mensen die niet werken en/of niet willen werken? |
Citaat:
Knal erop soms |
Citaat:
niet willen werken als levensfilosofie is geen misdrijf en resulteert meestal in (te) weinig geld hebben. Als je niet wil werken is dat niet meer dan normaal. De problemen van het systeem zitten bij mensen die wel willen werken, maar niet kunnen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be