Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Maak van werk geen straf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166760)

eno2 25 januari 2012 12:43

Maak van werk geen straf

Werkstraffen zijn in.
Daarmee geeft men aan dat werken een straf is
Het verkeerde signaal
Maak van werk geen straf aub
Trouwens dwangarbeid is onbeschaafd en atavistisch en retrograad, om niet te zeggen achterlijk. Een anachronisme dat beter niet updated moet worden.

Geertje 25 januari 2012 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5954669)
Werkstraffen zijn in.
Het verkeerde signaal
Trouwens dwangarbeid is onbeschaafd en atavistisch en retrograad, om niet te zeggen achterlijk. Een anachronisme dat beter niet updated moet worden.

Men moet niet werken. Maar gedetineerden die niet willen werken krijgen een aantal diensten niet meer vanzelfsprekend. Bvb. wie niet werkt moet betalen voor zijn eten, zijn douche, een matras, een wc, ...

Steben 25 januari 2012 13:01

Sorry eno,

zo goed als 100% voor :|

tenzij je eigendom afschaft? Dan is dwangarbied niet meer nodig en zijn we allemaal profiteur en crimineel :cheer:.

Dwangarbied = nut, afbetaling en opvoeding in één. Als het niet zo nuttig is, is het afbetaling voor wie geen geld heeft en opvoeding. Als het niet meer tot opvoeding kan leiden, is het nog nuttig en afbetaling voor wie geen geld heeft.

Bobke 25 januari 2012 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5954669)
Werkstraffen zijn in.
Het verkeerde signaal

Werkstraf is dan ook een misleidende benaming.
Een werkstraf is dan ook geen straf maar een alternatief om een straf te voorkomen.

Steben 25 januari 2012 13:03

Is er een verschil tussen werkstraf en dwangarbied?

eno2 25 januari 2012 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5954721)
Werkstraf is dan ook een misleidende benaming.
Een werkstraf is dan ook geen straf maar een alternatief om een straf te voorkomen.

Het is gedwongen werken, en het gedwongen werken komt als een straf, dus de naam werkstraf lijkt me geijkt

eno2 25 januari 2012 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5954723)
Is er een verschil tussen werkstraf en dwangarbied?

Ik vind van niet, jij?

Steben 25 januari 2012 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5954724)
Het is gedwongen werken, en het gedwongen werken komt als een straf, dus de naam werkstraf lijkt me geijkt

Als werken overkomt als een straf, heb je ze duidelijk verdiend. Persoonlijek mening die los staat van de rede achter dwangarbeid.

Steben 25 januari 2012 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5954726)
Ik vind van niet, jij?

werkstraf is nadruk op straf voor de straf. Dwangarbeid legt de nadruk op het doel.

eno2 25 januari 2012 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5954720)
Sorry eno,

zo goed als 100% voor :|

tenzij je eigendom afschaft? Dan is dwangarbied niet meer nodig en zijn we allemaal profiteur en crimineel :cheer:.

Dwangarbied = nut, afbetaling en opvoeding in één. Als het niet zo nuttig is, is het afbetaling voor wie geen geld heeft en opvoeding. Als het niet meer tot opvoeding kan leiden, is het nog nuttig en afbetaling voor wie geen geld heeft.

Duister

Zou ik daarop gaan kauwen?

eno2 25 januari 2012 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5954731)
werkstraf is nadruk op straf voor de straf. Dwangarbeid legt de nadruk op het doel.

Dus is werkstraf nog erger?

Steben 25 januari 2012 13:06

Ik zie het als vergelding voor misdaden en misdrijven uiteraard. Voor wat anders?
Ik vind werk en arbeid geen verplichting, maar het is een minimum om niet buiten de samenleving te staan.

eno2 25 januari 2012 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 5954707)
Men moet niet werken. Maar gedetineerden die niet willen werken krijgen een aantal diensten niet meer vanzelfsprekend. Bvb. wie niet werkt moet betalen voor zijn eten, zijn douche, een matras, een wc, ...

Ik dacht al dat gedetineerden niet nog eens supplementair gestraft werden met werkstraf

Steben 25 januari 2012 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5954735)
Dus is werkstraf nog erger?

Als het niet als synoniem wordt gebruikt van dwangarbied? Ja.
werkstraf is dan nutteloos en betaalt niet af.

eno2 25 januari 2012 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5954736)
Ik zie het als vergelding voor misdaden en misdrijven uiteraard. Voor wat anders?
Ik vind werk en arbeid geen verplichting, maar het is een minimum om niet buiten de samenleving te staan.

Men geeft niet-misdadigers ook wel dop om als werkloze niet buiten de samenleving te staan.
ook handig als goedkope wervingsreserve

eno2 25 januari 2012 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5954740)
Als het niet als synoniem wordt gebruikt van dwangarbied? Ja.
werkstraf is dan nutteloos en betaalt niet af.

Nutteloos voor de MA
Maar men schrijft het hoge juridische en psychologische voordelen toe

Steben 25 januari 2012 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5954742)
Men geeft niet-misdadigers ook wel dop om als werkloze niet buiten de samenleving te staan.
ook handig als goedkope wervingsreserve

Niet misdadigers hebben geen misdaad begaan he?

eno2 25 januari 2012 13:16

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5954728)
Als werken overkomt als een straf, heb je ze duidelijk verdiend

.

Dus de werkstraf is alleen effectief een straf bij mensen die niet werken en/of niet willen werken?

Steben 25 januari 2012 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5954746)
Nutteloos voor de MA
Maar men schrijft het hoge juridische en psychologische voordelen toe

the bloody peasants

Knal erop soms

Steben 25 januari 2012 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5954756)
Dus de werkstraf is alleen effectief een straf bij mensen die niet werken en/of niet willen werken?

als afbetaling eno! na misdrijf/misdaad

niet willen werken als levensfilosofie is geen misdrijf en resulteert meestal in (te) weinig geld hebben. Als je niet wil werken is dat niet meer dan normaal.
De problemen van het systeem zitten bij mensen die wel willen werken, maar niet kunnen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be