![]() |
De staking is onwettelijk, ondoelmatig en onrechtvaardig
Citaat:
Bron: De Standaard 27.01.2012 |
In grote lijnen akkoord.
Ik maak de vergelijking met een klein verwend nest dat eens uitzonderlijk zijn goesting niet krijgt. |
Citaat:
|
Citaat:
De tweede atoombom zou erin bestaan dat de uitbetaling van de werklozenvergoeding aan hen wordt ontnomen en toevertrouwd aan een gemeentelijke overheidsdienst. |
ik zie wel nergens een reden waarom juist deze staking onwettelijk is.
het is niet omdat staking volgens hem een laatste middel zou moeten zijn, dat het daarmee onwettelijk is. ik ben niet akkoord met de redenen van de staking, maar daarom hebben die mensen nog niet geen recht om te staken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- vakbonden moeten evenwel niet verantwoordelijk zijn voor vandalenstreken, plundering, agressie van hun criminele leden - vakbonden moeten ook alleen Vlaams kunnen zijn - de monopoliepositie van de 3 verpolitiseerde vakbonden moet doorbroken worden - ALLE (ook kleine) vakbonden moeten kunnen deelnemen aan de sociale verkiezingen - de uitbetalingen moeten uitsluitend via de HVW gebeuren - vakbonden (en vertegenwoordigers van de werkgevers) mogen niet meer zetelen in Arbeidsrechtbanken - de corruptie binnen Justitie moet verdwijnen, controle op Justitie - privatisering van de fiscale controle op grote bedrijven - controle op de oplichtingspraktijken van de financiële wereld, zoals banken - inperking van de bonuscultuur en cumuls - geen belangenvermenging van politici en de bedrijfswereld |
Citaat:
|
Blanpain weet nog niet dat de Wet Lechapelier afgeschaft werd.
|
Uiteraard, dat zien we graag ze vakbond bashing.
Doe maar , hoe meer hoe liever en ik hoop dat je ze afgeschaft krijgt samen met de index. Kunnen wij hier ook allemaal als de chineeskes gaan werken en allemaal een veel beter leven hebben want de werkgevers gaan massaal hun rijkdom en winst met de werknemers delen! En we leven volledig in het voor iedereen zaligmakende kapitalistische utopia. |
System/oogsten zal zeggen. "Ik vind dat we nog nooit zo'n goede regering gehad hebben, deze regering pakt alle problemen aan in plaats van ze te laten verroten, zoals die fritkotloper deed."
:lol: |
Citaat:
Het doet me denken aan de 19de eeuw waar de eerste stakingen van het proletariaat door de bazen werden uiteengerammeld door knokploegen ingehuurd door de hardvochtige patroons. |
Citaat:
|
Sta je achter het idee van deze (in mijn ogen zinloze) staking, doe dan mee.
Zoniet, ga gewoon werken en dien klacht in wanneer ook maar iemand je dat recht ontneemt. Want bij mijn weten heet dit nog altijd gijzeling, wat volgens mij een paar jaar cel betekent... Het is een stakingsrecht, geen stakingsplicht. De staking op zich lijkt mij niet onwettelijk, wel het opleggen ervan. |
|
Citaat:
Platleggen, die handel! |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be