Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   big brother award 2012 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166858)

Scherven A. Mok 27 januari 2012 12:01

big brother award 2012

Gisteren uitgereikt te Schaarbeek.
Resultaten.

eno2 27 januari 2012 12:03

Copy Paste

Rudy 27 januari 2012 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5958491)

En ?

Scherven A. Mok 27 januari 2012 21:05

Schandalig he. Had ik zelf niet door. Spank me.

on topic dan maar :

Mij stoot geen van de nominaties echt tegen de borst. Heb het gepost om te zien of er forummers zijn die al die toestanden schandalig vinden.

De schoofzak 27 januari 2012 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5958491)

Met alleen maar de links, zonder enige persoonlijke inbreng, ga ik daar niet op klikken.
Ik weet immers niet op voorhand of het me zal interesseren, en er zijn voldoende andere zaken om te lezen, te berekenen, te beleven of over te zagen.

.

Scherven A. Mok 28 januari 2012 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5959558)
Met alleen maar de links, zonder enige persoonlijke inbreng, ga ik daar niet op klikken.
Ik weet immers niet op voorhand of het me zal interesseren, en er zijn voldoende andere zaken om te lezen, te berekenen, te beleven of over te zagen.

.

Dan had je beter helemaal niet gereageerd. 8-)

CyberpunX 28 januari 2012 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5959438)
Heb het gepost om te zien of er forummers zijn die al die toestanden schandalig vinden.

Big brother is onvermijdelijk. Als je niets verkeerd doet is het op zich niet erg. Het is irriterend genoeg om te zien hoe anderen ongestraft met de regels spelen.

the_dude 28 januari 2012 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5960675)
Big brother is onvermijdelijk. Als je niets verkeerd doet is het op zich niet erg. Het is irriterend genoeg om te zien hoe anderen ongestraft met de regels spelen.

Ik heb toch de vrees dat hoe hoger de aandacht naar 'kleine' criminaliteit gaat hoe kleiner de aandacht naar de ware criminaliteit zal gaan (ook wel witteboord- genoemd). Die zie je geen handtasje stelen natuurlijk, maar dat gedrag is veel destructiever voor de samenleving.

CyberpunX 28 januari 2012 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5960703)
Ik heb toch de vrees dat hoe hoger de aandacht naar 'kleine' criminaliteit gaat hoe kleiner de aandacht naar de ware criminaliteit zal gaan (ook wel witteboord- genoemd). Die zie je geen handtasje stelen natuurlijk, maar dat gedrag is veel destructiever voor de samenleving.

Nu krijgt die criminaliteit wel aandacht maar wat gebeurt eraan? Er moet al enorme en aanhoudende publieke verontwaardiging zijn voor men er gevolg aan geeft.

Libro 1 februari 2012 23:04

Citaat:

Als je niets verkeerd doet is het op zich niet erg.

De klassieke dooddoener in deze discussie.:evil: Ik wil niet permanent gecontroleerd worden, punt. Uit principe en omdat ik misbruiken van databanken zoals de DIV of het rijksregister van kortbij heb meegemaakt.

Libro 1 februari 2012 23:05

Wat mij betreft mochten Mechelen en Leuven ook in de prijzen vallen.

Rudy 2 februari 2012 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 5968189)
Wat mij betreft mochten Mechelen en Leuven ook in de prijzen vallen.

Over Leuven spreek ik mij niet uit. Wat Mechelen betreft kan ik dit enkel bevestigen, al was het maar dat alle nummerplaten door camera's worden geregistreerd en in de winkelstraat geen vierkante centimeter niet wordt geobserveerd. Grappig trouwens hoe die camera's er tegenwoordig uitzien. De armatuur ziet er uit als iets voor straatverlichting, onopvallend dus.

Libro 2 februari 2012 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5968612)
Over Leuven spreek ik mij niet uit. Wat Mechelen betreft kan ik dit enkel bevestigen, al was het maar dat alle nummerplaten door camera's worden geregistreerd en in de winkelstraat geen vierkante centimeter niet wordt geobserveerd. Grappig trouwens hoe die camera's er tegenwoordig uitzien. De armatuur ziet er uit als iets voor straatverlichting, onopvallend dus.

In Leuven staan meer flitspalen dan in pakweg gans Walloniƫ, vandaar mijn "nominatie". En op de Leuvense ring is de maximum toegelaten "snelheid" bijna overal 50 hoewel je er makkelijk 70 kan rijden.

Rudy 7 februari 2012 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 5969651)
In Leuven staan meer flitspalen dan in pakweg gans Walloniƫ, vandaar mijn "nominatie". En op de Leuvense ring is de maximum toegelaten "snelheid" bijna overal 50 hoewel je er makkelijk 70 kan rijden.

De lokale politie Westkust schiet de hoofdvogel af. En toch wil de kudde een appartementje aan de westkust.

the_dude 9 februari 2012 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5961282)
Nu krijgt die criminaliteit wel aandacht maar wat gebeurt eraan? Er moet al enorme en aanhoudende publieke verontwaardiging zijn voor men er gevolg aan geeft.

correct en dat kunnen we maar aanhouden als voldoende publiek zich niet laat inpakken.

AsGardSGO 9 februari 2012 15:14

Citaat:

Het zijn dan ook in overgrote meerderheid diegene die elke regel aan hun laars lappen in het kader van "persoonlijke vrijheden" die het hardste tegen controle zijn en die over schending van de privacy spreken maar wel zelf met die van anderen (of hun slachtoffers) er lustig los met omspringen.

Libro 16 februari 2012 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5976809)
De lokale politie Westkust schiet de hoofdvogel af. En toch wil de kudde een appartementje aan de westkust.

Het dan dus nog erger dan in Leuven en Mechelen?8O Jeetje....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be