Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wie verzuurt ? Waar ? En wie laat betijen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166882)

De schoofzak 28 januari 2012 08:09

Wie verzuurt ? Waar ? En wie laat betijen ?

Eerst een grote klep opzetten ! Brussel, mooie stad, veel culturen, veel vrijheid en veel blijheid ... voor ieders gedachten een plaats, ook homo's en jonge eigentijdse dames ...
niks geen problemen, niks geen zorgen ..

Vlaanderen ? Dorpsmentaliteit !! Kleine geesten .. enz.

Tot bij zo'n verdediger van het pc de veer eens breekt.

Proficiat voor hem/haar die het dan ook durft te erkennen !

Behalve dat hij niet zegt wie laat betijen en waarom ...

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120127_182

titel: Jef Neve: ik was aan het verzuren in Brussel

Tekst voor als links niet (meer) zou werken:

Citaat:

Brussel mist slagkracht, vindt Jef Neve. 'Brussel mist een "A" zoals Antwerpen die heeft, een gevoel van collectieve fierheid: wij houden van onze stad.' Hij trok er weg.

Een paar jaar geleden had u uw atelier nog in Schaarbeek en wou u nergens anders dan in Brussel wonen. Nu woont u in Gent en hebt u uw werkplaats in - godbetert - Sint-Martens-Latem.

‘Wat nog maar eens bewijst hoe een mens kan veranderen. En maar goed ook. Ik vind het belangrijk om te nuanceren en ik hou nog altijd van Brussel, maar ik was er een zure mens aan het worden. Te veel negatieve ervaringen gehad om er nog graag te wonen. Ik stond op het punt mijn hoop te verliezen. Ik heb het net op tijd gemerkt. Sinds ik er weg ben, kijk ik opnieuw met wat meer afstand, en da’s goed.’

Heeft het met het gaybashen - het pesten van homo’s in Brussel - te maken, waarover u deze week in Reyers Laat getuigde?

‘Ook. Ik wil dat probleem niet onder tafel schuiven: ik werd geregeld uitgescholden en zelfs één keer aangevallen. Maar ik vind vooral dat Brussel slagkracht mist. Het is een complexe stad, met veel verschillende culturen en gemeenschappen, en er is een gebrek aan visie. Brussel mist een A zoals Antwerpen die heeft, een gevoel van collectieve fierheid: wij houden van onze stad en we gaan er met respect mee om. Alles wordt er te scherp tegenwoordig.’

‘Neem nu het filmpje waarin Reyers Laat enkele Marokkanen over homo’s aan het woord liet. Ik heb me daar in de uitzending met klem tegen verzet, want er zijn zoveel Marokkanen die het wél goed doen. Natuurlijk zijn er problemen met allochtone jongeren, maar er zijn ook ‘‘Belgen’’ die het niet goed doen. En hoe kunnen we samenleven als we het respect voor elkaar verliezen? Dát is een van de redenen waarom ik uit Brussel ben weggegaan. Ik ben blij dat ik het heb gehad, ik ben er weerbaarder door geworden, maar mijn leven is zo al hectisch genoeg.’

‘Gent is een uit de kluiten gewassen dorp en daarvoor heb ik lang schrik gehad. Maar ik ben erachter gekomen dat ik het best fijn vind. Als ik weken of maanden de wereld heb afgereisd, is het goed om thuis te komen en gewoon in het centrum een pint te kunnen pakken.’

U wilt niet de spreekbuis van de homogemeenschap in België worden, zei uw management aan de telefoon, maar u bent wel altijd open geweest over uw geaardheid.

‘Ja, maar er is een verschil. Ik heb het er gisteren nog met Wim De Vilder over gehad. Die staat ook niet op de barricades, maar als ze hem vragen om een lezing te geven over het thema, gaat hij dat niet uit de weg.'

'Ik vind het vreselijk dat homoseksualiteit nog altijd een probleem is. Dus wil ik andere homo’s een hart onder de riem steken: pieker er niet over. Wat je doet in bed en met wie, is een persoonlijke keuze.'

'Alleen de liefde is van belang, daar staat of valt álles mee. Het is zo simpel om valse waarheden te poneren, om te zeggen: dit is goed, en dat is slecht. Zo werkt het niet. In de natuur is niets volledig zwart of wit - en wij zijn natuur. Waarom zouden we het tegenover elkaar dan zo scherp willen stellen?’

Dit is een klein stukje uit een langer interview met Jef Neve dat u in DS Weekblad vindt.

Coldwave 28 januari 2012 10:40

Brussel is geweldig, maar er wonen zou ik ook niet willen. Dan ook veel liever in Gent.

De schoofzak 28 januari 2012 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave (Bericht 5960014)
Brussel is geweldig, maar er wonen zou ik ook niet willen. Dan ook veel liever in Gent.

Durf je ook zeggen waarom ? (want d�*�*rover gaat de draad in feite !!)

.

Coldwave 28 januari 2012 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5960086)
Durf je ook zeggen waarom ? (want d�*�*rover gaat de draad in feite !!)

.

Het is me wat te hectisch.

Amon_Re 28 januari 2012 12:16

Ik zou ook niet in die stad willen wonen, te druk, te chaotisch, te veel misdaad, smerig.... No thx

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be