Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vrouwen tegen Islamisering - www.vrouwentegenislamisering.be (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167112)

Cynara Cardunculus 2 februari 2012 11:57

Vrouwen tegen Islamisering - www.vrouwentegenislamisering.be

Dochter Dewinter in nikab voor campagne
donderdag 02 februari 2012,

An-Sofie Dewinter, dochter van, poseert voor een nieuwe Vlaams Belang-campagne in een open nikab, met daaronder een bikini. Met de slogan 'vrijheid of islam?' wil de partij vrouwen laten kiezen tegen islamisering.
Onder leiding van senatrice Anke Van dermeersch gaat Vlaams Belang van start met de campagne 'Vrouwen tegen islamisering', die een dam wil opwerpen tegen de vrouwonvriendelijke islam.

Het gezicht van de campagne is An-Sofie Dewinter, de 19-jarige dochter van het partijkopstuk. Op folders en affiches poseert ze in wat Vlaams Belang een 'bikini-boerka' noemt, een open nikab, met daaronder alleen een bikini. De slogan luidt 'Vrijheid of islam? Durven kiezen'.

Vader en dochter Dewinter ontkennen allebei dat het VB-kopstuk zijn dochter voor de campagne misbruikt. 'Ikzelf wilde dit statement maken', verklaarde An-Sofie in de krant Het Laatste Nieuws. 'Doodsbedreigingen en kritiek schrikken me al lang niet meer af.'

'Dit gaat mij om het statement. En wat is het grootste contrast met een boerka? Naakt. Maar zover gingen we het nu ook weer niet drijven, dus is het een bikini geworden', legt ze uit. Dat het eigenlijk om een nikab gaat, een ander verhullend kledingstuk, zegt ze er niet bij.

De campagne sluit naadloos aan hoe ik over de hele problematiek denk. Als vrouwen moeten we kiezen, tussen vrijheid of islam', luidt het nog.

An-Sofie, de tweede van de drie dochters van Dewinter, was in december 2007 ook al eens op een Vlaams Belang-affiche te zien. In de aanloop naar de sociale verkiezingen prijkte ze toen onder de slogan 'Baas in eigen hoofd'.

---------------------------------------------------

Nu, om eerlijk te zijn vind ik deze affiche volledig zijn doel missen. Het alternatief voor de inpakverplichting van de muzels hoeft helemaal geen "naakt" te zijn. Het tegengestelde van de verplichte inpakdracht is assertiviteit en zelfbeschikking, niet "bikinidracht".

Dat terzijde.
Dat het artikel er ons even fijntjes op moet wijzen dat de niqaab geen boerka is, en dat An-Sofie Dewinter dat niet expliciet heeft vermeld, toont nog maar eens hoe ridicuul ze zijn.

Een sjalleke is ook geen shahal, en waarom een nonnenkap nu ineens "hoofddoek" moet worden genoemd is me ook een raadsel. Misschien dat de journalist dat ook eens kan duiden?

Xenophon 2 februari 2012 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5968740)
...

Nu, om eerlijk te zijn vind ik deze affiche volledig zijn doel missen. Het alternatief voor de inpakverplichting van de muzels hoeft helemaal geen "naakt" te zijn. Het tegengestelde van de verplichte inpakdracht is assertiviteit en zelfbeschikking, niet "bikinidracht".
...?

Ah, is dat het punt van het VB, dat elke vrouw in bikini moet lopen?

Cynara Cardunculus 2 februari 2012 12:21

Het REUZEgrote verschil tussen een niqaab en een boerka! (let op: goed memorizeren want dit blijkt volgens De Standaard journaliste toch wel een prioriteit te zijn!)

Dit is een NIQAAB (bemerk de spleet) :

Dit is een BOERKA (bemerk het haakpatroon in het kijkgat)

Het grote verschil tussen beide kledingstukken ziet U best als men beide in groepjes naast elkaar zet:

Toch straf opgemerkt van die DS journalist hé? een boerka is BLAUW natuurlijk!

Cynara Cardunculus 2 februari 2012 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5968771)
Ah, is dat het punt van het VB, dat elke vrouw in bikini moet lopen?

net daarom dat ik vind dat de affiche zijn doel gemist heeft.

giserke 2 februari 2012 12:38

FDW kan maar beter zorgen dat zijn dochter een bodyguard meegeeft als ze door Antwerpen wandelt in de toekomst!

bf62 2 februari 2012 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5968796)
net daarom dat ik vind dat de affiche zijn doel gemist heeft.

Overdrijven kan een boodschap verduidelijken, meer kracht geven. In deze tijden is dat zeker nodig.

Karasi 2 februari 2012 12:51

Het word ten hoogste tijd dat men hier in Europa een boerkaverbranding organiseert!

Cynara Cardunculus 2 februari 2012 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bf62 (Bericht 5968821)
Overdrijven kan een boodschap verduidelijken, meer kracht geven. In deze tijden is dat zeker nodig.

maar niet als het excuus van de inpakdames steeds is dat wij, westerse vrouwen, verplicht worden om ons lichaam naakt te verkopen en meer van die zever.

De (naaktheid)bikini dan als alternatief voor boerka promoten, geeft dan net het verkeerde sein.

Piero 2 februari 2012 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karasi (Bericht 5968823)
Het word ten hoogste tijd dat men hier in Europa een boerkaverbranding organiseert!

Dagelijks op de markt?

Kasumi 2 februari 2012 13:12

Wat voor vrouwelijk publiek hoopt het VB hier mee te lokken. Wat een afgang en wat een belachelijke campagne.

Cynara Cardunculus 2 februari 2012 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5968839)
Wat voor vrouwelijk publiek hoopt het VB hier mee te lokken. Wat een afgang en wat een belachelijke campagne.

nu ben je blij zeker dat ik de bron erbij vermeld heb? stel je voor dat ik had nagelaten dat het over een VB campagne ging!

bf62 2 februari 2012 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5968829)
maar niet als het excuus van de inpakdames steeds is dat wij, westerse vrouwen, verplicht worden om ons lichaam naakt te verkopen en meer van die zever.

De (naaktheid)bikini dan als alternatief voor boerka promoten, geeft dan net het verkeerde sein.

Onze wereld is minder hypocriet en leuker om in te wonen. Inpakken of we verkrachten je ... is honderd keer erger dan in de tijd (50 jaar geleden) dat je van masturberen blind werd.

Kasumi 2 februari 2012 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5968844)
nu ben je blij zeker dat ik de bron erbij vermeld heb? stel je voor dat ik had nagelaten dat het over een VB campagne ging!

Wie anders? Geen andere partij zou zich zo onsterfelijk belachelijk maken.

Cynara Cardunculus 2 februari 2012 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5968848)
Wie anders? Geen andere partij zou zich zo onsterfelijk belachelijk maken.

uiteraard niet: die andere partijen zouden het liefst nog wel het inpakgedrag promoten.

Zoals in Nederland:

Citaat:

Groningse wethouder wil boerka aantrekken

GRONINGEN - De Groningse wethouder Karin Dekker (GroenLinks) heeft via Twitter opgeroepen uit protest tegen het boerkaverbod van het kabinet een boerka aan te schaffen en aan te trekken. „Als het boerkaverbod er komt, zouden alle vrouwen terstond een boerka moeten aanschaffen en dragen. Wie doet mee?” twitterde ze.

Dekker hoopt dat mensen haar voorbeeld zullen volgen. Het kabinet besloot vrijdag tot een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Daaronder valt niet alleen de boerka, maar ook de integraalhelm en de bivakmuts.

De tweet kwam de wethouder maandag op forse kritiek te staan van de oppositie in de Groninger gemeenteraad. „Een partij die pretendeert voor vrouwenemancipatie te staan en vrouwen vervolgens oproept een mensonterende boerka te dragen, is geen knip voor de neus waard”, vindt de PVV.
(.... lees verder in http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...and,buitenland)
Ondertussen hebben ze bij Groenlinks al de nodige affiches ontworpen. Die zal je vast niet als "onsterfelijk belachelijk" bestempelen:

Kasumi 2 februari 2012 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5968857)
uiteraard niet: die andere partijen zouden het liefst nog wel het inpakgedrag promoten.

Ondertussen hebben ze bij Groenlinks al de nodige affiches ontworpen. Die zal je vast niet als "onsterfelijk belachelijk" bestempelen:

Je vind het zelf een belachelijke campagne die zijn doel mist en nu ga je mij verwijten omdat ik tot dezelfde conclusie kom? :lol:

Cynara Cardunculus 2 februari 2012 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5968862)
Je vind het zelf een belachelijke campagne die zijn doel mist en nu ga je mij verwijten omdat ik tot dezelfde conclusie kom? :lol:

ik vind het geen belachelijke campagne. Ik vind dat de affiche zijn doel voorbijschiet.

Rudy 2 februari 2012 13:54

Citaat:

Mooi. Binnenkort Valentijn. We weten wat kopen.

the_dude 2 februari 2012 13:58

als elke vrouw als die An-Sofie rondloopt kan je daar toch weinig tegenhebben?

Rudy 2 februari 2012 14:05

Citaat:

Uiteraard. Daar ben ik het grotendeels mee eens. Ik veronderstel niet dat het de bedoeling is de 'bikinidracht' te promoten. Eerder om het contrast te onderstrepen.

Karasi 2 februari 2012 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5968838)
Dagelijks op de markt?

Ja!
Boerkaverbranding zou een effectieve manier zijn om de boodschap snel duidelijk te maken!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be