![]() |
ER zit allicht een BTW verhoging aan te komen
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120202_087
Citaat:
|
lol "wij gaan de koopkracht beschermen, handen af van de index !!!"
Maar wel de btw verhogen.....koopkracht beschermen, my ass. Als de vakbonden dit wel ok vinden, moet ik toch echt denken dat ze allemaal te weinig zuurstof hebben gehad bij de geboorte. |
Wel; als de prijzen te hoog worden, dan wordt de index naar boven bij gesteld. Geen welvaartsverlies!
Want de bonden snappen het verschil niet tussen prijzenstijgingen door inflatie of door toenemende schaarste (veroorzaakt door lagere productie/slechte investeringen/hogere belastingen). |
Ik zie hier een zelfversterkend systeem in....
|
Is dat dan alle BTW tarieven hoger?
|
Ze willen per se nog een paar stakingen uitlokken zie ik. Gaat Vlinder I nu ook proberen om het wereldrecord stakingsdagen te breken? Of voor de titel meest onpopulaire regering in de laatste 100 jaar?
|
Citaat:
Overigens is de BTW al uitzonderlijk hoog in dit land. Ik bestel vaak in Nederland en Luxemburg omdat hier slechts 19% en 15% is ipv de 21% van bij ons. |
Citaat:
Zo denk ik dan tenminste, want als de bonden het kunnen afbrengen dat de mensen staken tegen een regering waar de bonden zelf mee inzitten en die ze op de partijcongressen zelf mee hebben goedgekeurd, dan scheelt er wel iets aan het verstand van dat volk. |
Ze zouden ook het geldverspillend federalisme kunnen afschaffen, maar dan moeten de flamingantjes en wallingantjes afstand doen van hun exorbitante privileges. En daar knelt het schoentje.
|
Citaat:
Al die zever en leugens over ons groot verderf dat er aan zou komen als de banken overkop zouden gaan is wraakroepend. |
Citaat:
De klant betaalt. De zelfstandige is een onbezoldigd belastingenontvanger in dienst van de staat. Die dan ook nog eens het risico loopt dat hij een zware boete krijgt indien zijn onbezoldigde arbeid niet volledig volgens de opgelegde regels en binnen de opgelegde termijn volbracht wordt. Het bedrag dat de klant betaalt aan BTW kan hij niet uitgeven aan aankoop. De zelfstandige is dus 2x de dupe. |
Citaat:
Dus....tja. |
Citaat:
|
Meer internetaankopen dus. Met zo'n BTW verhoging 2 keer bingo. Geen directe brandstofkosten en minder BTW betalen.
|
Citaat:
Collega's uit Midden-Limburg hebben daar minder last van. ;-) |
Citaat:
Ik weet het. Maar wat ik mij afvraag is: waarom zijn producten zoals levensmiddelen tot 30-40 % goedkoper net over de grens bij bvb Jumbo of AH, dan bij ons in de winkel ? Zijn onze handelaren zo inefficient of liggen de groothandelaarsprijzen echt zoveel hoger in Belgie ? |
Citaat:
|
wordt de btw op trollen ook verhoogd?
|
Citaat:
Als hier een gelijkaardige prijzenoorlog komt als in NL, dan kan je ook een substantiële reductie van de prijzen krijgen hier. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be