Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   ‘Politieke spionage’ bij N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167445)

hurricane 9 februari 2012 08:30

‘Politieke spionage’ bij N-VA

Bij de N-VA in Antwerpen is ingebroken.
Blijkbaar was men op zoek naar politieke, vertrouwelijke informatie.
Ben benieuwd wie hier achter zit. Blijkbaar iemand bij wie het water tot aan de lippen staat.
Link :
http://www.knack.be/nieuws/belgie/in...0041476718.htm

Jakko 9 februari 2012 09:04

Die indringer lijkt zich toch vrij gemakkelijk toegang verschaft te hebben tot gevoelige informatie? Uit het artikel kan ik niet opmaken dat er ingebroken werd?

Wiley E Coyote 9 februari 2012 09:05

Watergate? :lol:

subocaj 9 februari 2012 09:12

Volgens mij bestaat er bij een transparante partij geen "gevoelige informatie".
Of bedoelen ze, dat er in de partij cenakels van N-VA, zoals bij alle traditionele partijen beslissingen getroffen worden, die hun kiezers niet mogen weten?

Bokkenreyder 9 februari 2012 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5979132)
Of bedoelen ze, dat er in de partij cenakels van N-VA, zoals bij alle traditionele partijen beslissingen getroffen worden, die hun kiezers niet mogen weten?

Er staat duidelijk dat het om ledenbestanden en voorbereidingen van het congres gaat. Jij ziet er weer een of ander duister complot in dat nu verijdeld is. Typisch.

Edit: moesten het zaken zijn die zoals jij schrijft het daglicht niet zouden mogen zien, dan zou BDW daar wel in alle toonaarden over gezwegen hebben, denk ik. Dus hou op met verdachtmakingen of kom af met bewijzen!

Txiki 9 februari 2012 09:17

Citaat:

Ach, knulletje toch, alle partijen, bedrijven, organisaties, instanties... hebben gevoelige informatie. Of anders gezegd: interne informatie, die niet voor de buitenwereld bestemd is.

Dat weet jij zelf ook natuurlijk. Jouw enige bedoeling is, eens te meer, wat stomweg komen trollen, omdat dit bij de N-VA gebeurd is. Niet meer of niet minder. En ga nu maar weer in uw parkje spelen. :roll:

Txiki 9 februari 2012 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5979105)
Bij de N-VA in Antwerpen is ingebroken.
Blijkbaar was men op zoek naar politieke, vertrouwelijke informatie.
Ben benieuwd wie hier achter zit. Blijkbaar iemand bij wie het water tot aan de lippen staat.
Link :
http://www.knack.be/nieuws/belgie/in...0041476718.htm

Toch vreemd dat het zo gemakkelijk is geweest om toegang te krijgen tot die pc. Een usb-stick laten steken, is één zaak. De pc laten opstaan, een andere. En dan nog de deur van het kantoor los laten, a ja...

Maar goed, daaruit leert men, he.

vrijevlaming 9 februari 2012 09:36

Citaat:

ledeninformatie is wel degelijk gevoelig. Niemand hoeft te weten dat x of y lid is van een partij, tenzij x of y daar zelf voor uitkomt

pajoske 9 februari 2012 09:36

Is er een partijkantoor op de gildekamersstraat?
Zo niet wat doet die gevoelige informatie daar dan onbewaakt op een kantoor?
Is er ingebroken?

1-Ik vind dat ieder met zijn poten van andermans zaken moet afblijven.
2-de heren en dames politici leggen bij diefstal de verantwoordelijkheid graag bij het slachtoffer. Ga maar eens naar de politie als er zaken gestolen zijn en je hebt de deur van je eigen woning zelf laten openstaan.
3-volgens de heren en dames politici ben je zelf schuldig tenzij je je onschuld kan bewijzen (zie andere topic). Dat deze dame maar eens bewijst dat ze bestolen werd. Dat lijkt me echt wel moeilijk.

Pietje 9 februari 2012 09:42

Misschien zit er wel een mol binnen de N-VA.

Bobke 9 februari 2012 09:42

Citaat:

Ledenlijsten gaan niemand aan.

Jakko 9 februari 2012 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5979160)
Is er een partijkantoor op de gildekamersstraat?
Zo niet wat doet die gevoelige informatie daar dan onbewaakt op een kantoor?
Is er ingebroken?

1-Ik vind dat ieder met zijn poten van andermans zaken moet afblijven.
2-de heren en dames politici leggen bij diefstal de verantwoordelijkheid graag bij het slachtoffer. Ga maar eens naar de politie als er zaken gestolen zijn en je hebt de deur van je eigen woning zelf laten openstaan.
3-volgens de heren en dames politici ben je zelf schuldig tenzij je je onschuld kan bewijzen (zie andere topic). Dat deze dame maar eens bewijst dat ze bestolen werd. Dat lijkt me echt wel moeilijk.

De politie zal wel meer informatie hebben dan wat er naar ons gelekt wordt, in het belang van het onderzoek of zoiets, vermoed ik.

pajoske 9 februari 2012 09:46

Linda Verlinden
zie facebook: fractiemedewerker CD&V / NVA

:? :? :? :? :?

Steben 9 februari 2012 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5979167)
Misschien zit er wel een mol binnen de N-VA.

hoe groter de tuin, hoe meer kans op mollen

vrijevlaming 9 februari 2012 09:51

los daarvan moeten ze meer opletten met zo'n info en dat beter beveiligen. Die medewerkster verdient een blaam

pajoske 9 februari 2012 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HLN
Maandag stelde de medewerkster vast dat alle mappen met politieke informatie waren leeggemaakt. Haar privébestanden waren niet verdwenen.

Vreemd niet?
Als je gegevens wil stelen maak je toch gewoon een kopie op je eigen stick. Je gaat toch niet een map leegmaken.

Nog iets. Vrijdag zou dat gestolen zijn. Maandag ontdekte ze de diefstal. Ondertussen kan er niks gebeurd zijn?

Hier klopt iets niet.

Bokkenreyder 9 februari 2012 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5979184)
Vreemd niet?
Als je gegevens wil stelen maak je toch gewoon een kopie op je eigen stick. Je gaat toch niet een map leegmaken.

Hier klopt iets niet.

Tenzij men denkt hierdoor te kunnen saboteren, natuurlijk. Maar nee, jij moet er weer iets vreemds in zien!

pajoske 9 februari 2012 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5979190)
Tenzij men denkt hierdoor te kunnen saboteren, natuurlijk. Maar nee, jij moet er weer iets vreemds in zien!

Dan zouden ze bij N-VA zo stom moeten zijn dat ze geen kopie bewaren van die gevoelige informatie. Als ze dan per ongeluk zelf de bestanden gewist heeft is ook alles weg. Bewijs dan maar dat dat gestolen is.
Neen, hier zit een reukje aan.

Of ga jij beweren dat zij die usb-stick een gans weekend in het oog gehouden heeft of in een kluis opgeborgen zat?

giserke 9 februari 2012 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5979171)
Linda Verlinden
zie facebook: fractiemedewerker CD&V / NVA

:? :? :? :? :?

ja hallo? jij bent ook de slimsten thuis zeker?

tschoon verdiep 9 februari 2012 10:06

NVA weer iemand ontslagen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be