![]() |
Socio-economische visie N-VA
Citaat:
Ik vind het mooi verwoord. Vooral de trampolinemetafoor spreekt me wel aan. (maar ik ben en blijf een blancostemmer hoor! Vergis u niet als u me een stickertje wenst op te kleven!) |
geen neoliberalisme??? dan heb je het programma niet gelezen
|
In zo'n 'ideologisch gebrabbel' kan je natuurlijk alles schrijven wat je wilt, elke indruk wekken die je wilt. Het is geschreven op zo'n manier dat iedereen het kan interpreteren als 'goed voor mij'. De ene omdat er 'weinig overheidsbemoeienis' is. De andere omdat ze 'voorstander van solidariteit' zijn. Je kan er eigenlijk in lezen wat je wilt.
Maar wat natuurlijk uitmaakt, is wat ze willen veranderen aan de bestaande situatie? En wat is het verschil met de ideeën van anderen? Voorstander van solidariteit, mijn voeten. Op solidariteit wordt 'bespaard'. Geen van de andere gevestigde waarden in de partijpolitiek wilt zo weinig uitkering en pensioen als de N-VA. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden.
Het palmares van de N-VA inzake de bankencrisis wijst niet alleen op een 'neoliberale insteek' maar zelfs op een volslagen afwijzen van hun eigen beginselen. De ondernemende vrije burger wordt zwaar bestraft voor het wanbeheer van de banksector en N-VA geeft daar overtuigd haar goedkeuring aan. |
Citaat:
|
Citaat:
zelfs een sociaal-democraat wenst een "zo vrij mogelijk markt" de grens ligt gewoon ergens anders daarenboven is de huidige welvaartstaat niet in staat de welvaart zo effectief te verdelen dat er zo goed als geen armoede meer is. Wat van een "Sozialstat" minstens verwacht mag worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Precies een horoscoop. En als je dan ziet wat ze er in het echt van maken lijkt het meer op een hororscoop. |
verhogen van kindergeld en standpunten gezondheidszorg bv zijn zeker niet neoliberaal
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be