Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Di Rupo moet nu koekjes van eigen deeg eten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167510)

matthias999 10 februari 2012 10:22

Di Rupo moet nu koekjes van eigen deeg eten.

Citaat:

Titel: Di Rupo I moet nu koekjes van eigen deeg eten

De regering Di Rupo I is geboren uit wanhoop en angst. De verlamming en het gebrek aan visie en strategie die daar onverbrekelijk mee samenhangen, komen elke dag een beetje nadrukkelijker aan de oppervlakte.

Forse bijkomende begrotingsproblemen domineren de agenda van de regering Di Rupo I. De tegenvallende groei en de aanzwellende perikelen rond de pensioenhervormingen staan daarin centraal. De regering zorgde er echter zelf voor dat deze problemen haar nu in het nauw brengen.

Ten eerste, de tegenvallende groei. De cijfers van het Planbureau vertellen absoluut niks nieuws. We stelden het bij de vorming van Di Rupo I herhaalde malen aan de orde: ook tijdens de finale formatierondes eind vorig jaar wist iedereen die het wilde weten dat we het vooropgestelde groeicijfer van 0,8% groei nooit zouden halen. Di Rupo I maakte het zich toen gemakkelijk door een te hoge inschaling van het groeiperspectief. Nu doen alsof die groeivertraging/recessie de regering per verrassing in de nek valt, is hypocriet. De vlucht voor de verantwoordelijkheid toen maakt dat men nu zwaar moet gaan bijsturen. Eigen schuld, dikke bult.

Ten tweede, de pensioenhervorming. Zowat alle belangengroepen in België zijn nu op zoek naar argumenten die moeten onderbouwen waarom zij een uitzondering moeten krijgen op de verhoging van de pensioenleeftijd. Minister van Pensioenen Vincent Van Quickenborne heeft overschot van gelijk als hij stelt dat we absoluut langer aan de slag moeten blijven. Met z’n allen. De grote blunder in de pensioenhervorming van deze regering is de troika van uitzonderingen waarmede men begonnen is: militairen, treinbestuurders en politie. Zware beroepen? Twijfelachtig, maar dan nog: ook daar moeten administratieve, fysiek niet slopende jobs gedaan worden. Nu is het hek van de dam (als zelfs de rattenvangers geen verhoging van hun pensioenleeftijd willen …). De kans dat deze pensioenhervorming op een stevige sisser uitdraait, neemt nu dag aan dag toe.

De regering Di Rupo I is geboren uit wanhoop en angst. De verlamming en het gebrek aan visie en strategie die daar onverbrekelijk mee samenhangen, komen elke dag een beetje nadrukkelijker aan de oppervlakte. Dat is de rode draad doorheen de begrotings- en pensioenperikelen.

Bron Knack
Het zal allesinds het Strikske zeer pijn doen dat alle knelpunten die men in de tijd opzij hadden geschoven nu allemaal één voor één komen opdraven.

Wat zou onze premier kunnen doen als het weer mis loopt? De truck met de koning? Die is volgens mij allang achterhaald door iedereen. En hij voelt de hete adem van Europa achter hem aanzitten. Bovendien zit de stekker van de regering losser dan ooit, dus moet hij het zééér voorzichtig aanpakken voordat er iemand uit woede de deur dicht smijt.

Het word de komende maanden nog lachen geblazen met deze bende. Ze zijn nog niet aan de nieuw aardappelen.:lol:

schietboog 10 februari 2012 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5980822)
Het zal allesinds het Strikske zeer pijn doen dat alle knelpunten die men in de tijd opzij hadden geschoven nu allemaal één voor één komen opdraven.

Wat zou onze premier kunnen doen als het weer mis loopt? De truck met de koning? Die is volgens mij allang achterhaald door iedereen. En hij voelt de hete adem van Europa achter hem aanzitten. Bovendien zit de stekker van de regering losser dan ooit, dus moet hij het zééér voorzichtig aanpakken voordat er iemand uit woede de deur dicht smijt.

Het word de komende maanden nog lachen geblazen met deze bende. Ze zijn nog niet aan de nieuw aardappelen.:lol:

Ik geef je gelijk : deze regering heeft alle problemen voor zich uit geschoven en de ogen gesloten voor de realiteit toen ze de begroting hebben opgemaakt.
Alleen ben ik het niet met je eens dat de stekker van de regering losser zit dan ooit : Open-VLD mag zich er dan stilaan wel bewust van worden dat ze overgeleverd zijn aan de grillen van de PS, ze zijn nog veel banger van nieuwe verkiezingen. Ze hebben hun kiespubliek op bijna alle vlakken in de kou laten staan, wat hen sowieso een pak stemmen zou kosten. Zij rekenen er op dat binnen een dikke 2 jaar de kiezer hun verraad zal vergeten zijn.

fonne 10 februari 2012 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 5980831)
Ik geef je gelijk : deze regering heeft alle problemen voor zich uit geschoven en de ogen gesloten voor de realiteit toen ze de begroting hebben opgemaakt.
Alleen ben ik het niet met je eens dat de stekker van de regering losser zit dan ooit : Open-VLD mag zich er dan stilaan wel bewust van worden dat ze overgeleverd zijn aan de grillen van de PS, ze zijn nog veel banger van nieuwe verkiezingen. Ze hebben hun kiespubliek op bijna alle vlakken in de kou laten staan, wat hen sowieso een pak stemmen zou kosten. Zij rekenen er op dat binnen een dikke 2 jaar de kiezer hun verraad zal vergeten zijn.

Ze weten ondertussen maar al te goed dat de kiezer hen het verraad niet vergeeft. Noch dat van Verhofstadt, noch dat van Dewael, noch dat van Somers, noch dat van De Klucht, noch dat van de kleine Croo. Ze kunnen hoogstens de dag des oordeels een beetje voor zich uitschuiven. En ondertussen de PS met hun voeten laten rammelen, opgezadeld met de klotedossiers van vorige PS-regeringen: pensioenen, aisel & migratie, justitie.

vlijmscherp 10 februari 2012 10:57

Citaat:

jep, dat is zo. deze regering is er gekomen uit haat voor de N-VA en uit schrik van de N-VA zal ze ook haar tijd uitdoen.

vrijevlaming 10 februari 2012 11:01

geen nieuwe verkiezingen, zet dat uit uw hoofd.

Amon_Re 10 februari 2012 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5980844)
jep, dat is zo. deze regering is er gekomen uit haat voor de N-VA en uit schrik van de N-VA zal ze ook haar tijd uitdoen.

Deze regering is er gekomen uit haat voor de burger en schrik van de N-VA.

ViveLaBelgique 10 februari 2012 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5980822)

Vanwaar het leedvermaak ?

Ik begrijp echt niet wat er te lachen valt.

ViveLaBelgique 10 februari 2012 11:27

Citaat:

Open VLD gaat als partij nooit bang hebben van verkiezingen. Dat waren ze de vorige keer ook niet toen ze de stekker er uit trokken.

schietboog 10 februari 2012 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5980877)
Open VLD gaat als partij nooit bang hebben van verkiezingen. Dat waren ze de vorige keer ook niet toen ze de stekker er uit trokken.

Daarom dat ze nu plat op hun buik gaan voor de PS ?

vrijevlaming 10 februari 2012 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5980877)

sandertje is een grote stommekloot, maar volgens mij niet stom genoeg om dat nog een tweede keer te doen. Maar als hij wil, mij niet gelaten :lol:

ViveLaBelgique 10 februari 2012 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 5980884)
Daarom dat ze nu plat op hun buik gaan voor de PS ?

Om een vermogenskadastar te vermijden. Eens dat er zoiets is dan krijg je dat niet meer weg.

subocaj 10 februari 2012 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5980868)
Deze regering is er gekomen uit haat voor de burger en schrik van de N-VA.

Deze regering is er gekomen omdat de N-VA, door niet deelnemen aan een federale regering, de volledige Vlaamse zeggenschap, ook over Waalse materies, volledig zelf uit handen gegeven heeft.
En dit enkel om hun bestaansrecht in stand te houden en België op te zadelen met "7 regeringen" en hun administraties.
Die de belastingbetaler moet onderhouden.
Postjes pakkers vind je overal.
Integere politici die echt de belangen van de bevolking dienen, zijn niet meer te vinden.
Ze geraken in geen enkele partij nog op een verkiesbare plaats.
Wie dat nu nog niet inziet is stekeblind.

Distel 10 februari 2012 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5980899)
Deze regering is er gekomen omdat de N-VA, door niet deelnemen aan een federale regering, de volledige Vlaamse zeggenschap, ook over Waalse materies, volledig zelf uit handen gegeven heeft.

De N-VA heeft die zeggenschap niet uit handen gegeven. Ze is ze uit handen genomen toen ze aan de kant werden geschoven. Je verwijt hier aan de N-VA wat je aan de regeringspartijen dient te verwijten.

Amon_Re 10 februari 2012 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5980899)

Ze zijn niet tot een akkoord gekomen is niet hetzelfde als 'uit de handen gegeven'. En ze hebben verdomme gelijk dat ze niet akkoord zijn gegaan met wat op tafel lag.

Citaat:

Integere politici die echt de belangen van de bevolking dienen, zijn niet meer te vinden.
Diegenen die er het dichtst in de buurt van komen zitten bij N-VA. Diegenen die er het verst van staan zitten nu in de meerderheid. Had N-VA ingestemd met wat toentertijd op tafel lag zou ik dat de N-VA héél érg kwalijk genomen hebben.

Stingray 10 februari 2012 12:14

Bwa, nog wat extra belastingen op bedrijfswagens, woningen en vermogen en ze kunnen er weer een aantal maanden tegen. Totdat die maatregelen uiteraard ook de economie smoren en er dus nogmaals bijkomende maatregelen moeten komen om het niet voorziene negatieve effect tegen te gaan, enz., enz.

Het eindpunt is dat we met zijn allen voor niets moeten gaan werken.

Ik ga dat laatste toch aan anderen overlaten :roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5980903)
De N-VA heeft die zeggenschap niet uit handen gegeven. Ze is ze uit handen genomen toen ze aan de kant werden geschoven. Je verwijt hier aan de N-VA wat je aan de regeringspartijen dient te verwijten.

²

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5980957)
Bwa, nog wat extra belastingen op bedrijfswagens, woningen en vermogen en ze kunnen er weer een aantal maanden tegen. Totdat die maatregelen uiteraard ook de economie smoren en er dus nogmaals bijkomende maatregelen moeten komen om het niet voorziene negatieve effect tegen te gaan, enz., enz.

Het eindpunt is dat we met zijn allen voor niets moeten gaan werken.

Ik ga dat laatste toch aan anderen overlaten :roll:

Je vergeet de belastingen op "hemelwater"

fox 10 februari 2012 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5980875)

Met de val van de VLD ga ik in elk geval eens smakelijk lachen. Dat jij als Belgicistisch partijslaafje wat minder leuk vindt, daar kan ik inkomen.

Stingray 10 februari 2012 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5980962)
Je vergeet de belastingen op "hemelwater"

Ja, of de CO2 belasting omdat je ademt. Of nog beter : een vetbelasting.

fonne 10 februari 2012 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5980875)

Lachen is het enige waar ze voorlopig nog geen belastingen op heffen. Maar dat kan nog komen natuurlijk. Laat ons er dus nog even van genieten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be