![]() |
Vlaamsblokkers zijn geen neo-nazi’s
Een bepaalde vorm van nationalisme en volksfierheid mag hoor, Vlamingen hebben dat trouwens te weinig! En waarom is elke Vlaams-Nationalistische vereniging perse van een Nazi-strekking? Dat vergelijk dat steeds weerkeert is al even demagogisch als jullie beweren van de VB-politiek. Heel laag bij de grond trouwens. Mensen angst in boezemen om andere (democratische) politieke ideeën te fnuiken. Wat een propaganda! Vlaams-Nationalisme is van oorsprong niet nazistisch. Toen in 1942 het VNV collaboreerde met de Duitsers was dit niet uit Nazi-overwegingen maar uit eigen Vlaams belang. Het VB is nu tot op vandaag ook niet nazistisch. Het VB is ontstaan uit de Volksunie om het voortbestaan van het Vlaams belang te garanderen. Geen Nazi-politiek maar puur Vlaams-Nationalisme! En dat is tot op vandaag nog steeds zo. Enkel het 70-punten plan van De Winter was vrij racistisch maar dat was dan ook geen VB-publicatie. Het VB zal bovendien nooit zo extreem kunnen zijn, als ze ooit aan een regeringscoalitie MOGEN participeren (en de ‘democratische’ partijen democratisch worden) dan zullen ze altijd water bij de wijn moeten doen. En 51% kunnen ze enkel halen als bijvoorbeeld gans Europa (en niet enkel België) in een zware economische recessie belandt. En bovendien; met 51% zouden heel wat partijen ‘raar’ gaan doen hoor! |
Je moet wel een onderschijd maken tussen Vlaams Nationalisme en het Vlaams Blok hoor. Het Blok mag dan wel Vlaams Nationalistisch zijn, Vlaams Nationalisten zijn niet allemaal Vlaams Blokkers. Verrevan.
Het Vlaams Blok wordt vergeleken met de nazistische en fascistische gedachtengoederen uit de jaren dertig gewoonweg omdat hun achtergrond, hun ideeën, hun propaganda en hun politieke methodes erg gelijkaardig zijn. Dat het 70-punten plan geen VB-publicatie zou zijn is klinklare onzin. |
Vlaams-nationalisten zijn idd niet allemaal Vlaams Blokkers.
Ze worden er wel naartoe gedreven door het Belgisch establishment dat er letterlijk �*lles aan heeft gedaan om ALLE Vlaams-nationalisten kapot te krijgen. |
Citaat:
|
En dan hebben we het niet over de mensen die stemmen op het Blok, maar wel over de partijtop. Om een naam te noemen: Dewinter. Die streeft zelfs naar een volledig blank Europa! Hallo?! 8O
|
Citaat:
In 1981 wist iedereen dat het Blok nazi's waren; nu schijnen velen dat gewoonweg te vergeten; nochtans is het doel van de partij nog steeds hetzelfde; via de partijpolitieke deelname aan de verkiezingen de macht verwerven om daarna de democratie omver te werpen. daarvoor zijn alle middelen goed genoeg, inclusief het zogenaamd ijveren voor allerlei andere doelen, zoals de Vlaamse onafhankelijkheid, wallonië bechuldigen van alle zonden Israëls, enzovoorts! Het Blok is een en blijft een nazipartij en alle mensen die er op stemmen zeggen uuiteraard "Nee" omdat ze te laf zijn om toe te geven dat ze dat weten maar uit o,nmacht toch meeheulen. Zo is Hitler ook groot geworden: de meeste stemmers voor de NSDAP waren geen nazi's, maar ze deden wel met de hoop mee... |
Citaat:
In 1981 wist iedereen dat het Blok nazi's waren; nu schijnen velen dat gewoonweg te vergeten; nochtans is het doel van de partij nog steeds hetzelfde; via de partijpolitieke deelname aan de verkiezingen de macht verwerven om daarna de democratie omver te werpen. daarvoor zijn alle middelen goed genoeg, inclusief het zogenaamd ijveren voor allerlei andere doelen, zoals de Vlaamse onafhankelijkheid, wallonië bechuldigen van alle zonden Israëls, enzovoorts! Het Blok is een en blijft een nazipartij en alle mensen die er op stemmen zeggen uuiteraard "Nee" omdat ze te laf zijn om toe te geven dat ze dat weten maar uit o,nmacht toch meeheulen. Zo is Hitler ook groot geworden: de meeste stemmers voor de NSDAP waren geen nazi's, maar ze deden wel met de hoop mee... |
Ik zal maar niet zeggen wat ik was in 1981 zekers....
Weet ge wat ik wel vreemd vind is dat schijnbaar iedereen in zijn jonge tijd redelijk extremistisch was en dat menmet het ouder worden opschuift. Iedereen natuurlijk behalve.... die veranderen nooit. Dat zal wel wetenschappelijk bewezen zijn veronderstel ik.. |
ah, nazi's beteren zich met de tijd !
spijtig dat den Adolf en co niet meer in leven zijn dan. ze waren ongetwijfeld nu veel gematigder ! k' zie ze al over lopen van verdraagzaamheid jegens de groep die ze net niet uitgemoord hebben. |
Citaat:
Ik heb het wel voor mensen met een mening, al is dit niet de zelfde als de mijne. Maar mensen hun mening niet kunnen funderen vind ik laag bij de grond. Zeker bij zo’n straffe uitspraak! |
Citaat:
Ik heb ook niet beweerd dat alle Vlaams-Nationalisten Vlaamsblokkers zijn. Ik zei dat de het Vlaams blok van oorsprong niet Nazistisch is maar Nationalistisch. En Nationalisme is niet noodzakelijk een Nazi-idee. In België zijn er bovendien weinig alternatieven dan het Vlaamsblok als je Vlaams-Nationalist bent. Door het kartel CD&V – NVA is zijn heel wat ECHTE nationalisten wel behoorlijk ontgoocheld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
een rode mier met een zwarte mier zouden wel eens problemen kunnen opleveren , idd !
meestal zijn dat Twee verschillende soorten , en kunnen die zich geeneens vermengen. Zet echter ALLE types van honden samen , groot, klein, donker; licht, kortharig , langharig... die hebben dat probleem niet |
Citaat:
De opkomst van nationalisme kan je al wel dateren in de tweede helft van de 18de eeuw, toen zijn de fundamenten gelegd voor het moderne nationalisme. Het in deze kringen opgekomen natiebesef kwam ten volle tot ontplooiing ten gevolge van de Franse Revolutie. En zo is dat in 1919 in Vlaanderen ook onstaan (nog voor de 2de WO). De partij waar huidige neo-nazi’s op stemmen zal waarschijnlijk wel het VB zijn. Waar moeten zij anders al op stemmen? Maar daarom zijn niet alle Vlaamsblokkers nazi’s en ook de partij niet he… |
Citaat:
|
Citaat:
|
het overgrote deel van de vlaamsblokkers zijn zeker geen nazi's, weet ik uit eigen ervaring. sympathieke mensen meestal. als je hen niet behandelt als nazi's natuurlijk. ( iets wat we lekker kunnen doortrekken naar onze geliefde vreemdelingen hé)
Probeer eens aan een collega-linkerd uit te leggen wat er fundamenteel mis is met een petitie tégen het blok... |
Citaat:
Maar ik vind het een verkeerde redenering om een partij te oordelen op zijn kiezers. Zelfs al stemmen ex-collabourateurs op het Blok, dat zou van het Blok niet perse een nazistische partij maken. Als een Vlaams-nationalist VLD stemt, dan is de VLD toch ook niet vlaams nationalistisch. Het is wel het verleden van het Blok die de partij met een donkere schaduw overspoelt. |
Citaat:
"Als een Vlaams-nationalist VLD stemt, dan is de VLD toch ook niet vlaams nationalistisch." Dat is waar maar het gaat om het merendeel van de kiezers, niet enkele uitzonderingen. Als trouwens een Vlaams-Nationalistisch op de VLD kiest, is dat niet uit Nationalistische overwegingen. (eerdere liberale) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be