![]() |
België IS een unitaire staat
De grondwetsherziening van 1970 is op een volstrekt illegale wijze tot stand gekomen. Bij de artikelen die in 1968 (na de val van de regering Vanden Boeynants) tot herziening vatbaar verklaard werden, werd nergens gewag gemaakt van de invoeging van een artikel 107 quater bis, of van de oprichting van taalgroepen en grendels in één of beide Kamers.
http://www3.dekamer.be/digidoc/DPS/K.../K20041578.PDF Het federalisme is gewoon illegaal. |
Citaat:
|
Belgie BESTAAT NIET.
Citaat:
|
Citaat:
'illegaal' is een relatief begrip en volledig afhankelijk van machtsverhoudingen. België is zelf op illegale wijze tot stand gekomen. |
Citaat:
Hoe oud ben jij ? :| |
Ik geef gewoon aan dat het federalisme op een ongrondwettelijke wijze tot stand is gekomen. Men kan immers niet zomaar wat artikels aan de grondwet toevoegen. Daarom de federale staatsinrichting illegaal. De gewesten en gemeenschappen zijn illegale entiteiten, net als de pariteit in de ministerraad, de dubbele meerderheden enz.
Wie vindt dat wat er in 1970 gebeurde in overeenstemming met de grondwet stond, mag het zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Also: ![]() |
Zou dat het gebrek in het federaal systeem zijn? Ik heb altijd gedacht dat er iets niet pluis was. Ik stuur een link van deze interessante draad naar de B.U.B. !:-)
|
Citaat:
Vive l'état Belgo-Flamand! |
Citaat:
|
Wat is 107 quater bis? Was dat niet 59bis voor de gemeenschappen en 107quater voor de gewesten? Ik weet dat die in 1970 werden ingevoerd, maar dat de bepaling aangaande de gewesten pas in 1974 door een wet in werking werd gesteld. Vanaf 1980 werden de gewesten definitief gecreëerd.
|
Citaat:
de Amerikaanse Revolutie was ook illegaal. Bestaan de V.S. dus ook niet? ;) |
Citaat:
|
Het verschil is dat de opstandelingen van 1830 een internationaal erkende staat hebben gecreëerd terwijl de "Vlaamse" cafétooggasten van het "Vlaams" parlement alleen maar zichzelf zullen belachelijk maken.
|
Wat me opvalt in deze topic is dat de nationalisten, die jaren zitten schreeuwen dat BHV ongrondwettelijk is, dat het proces tegen het VB een inbreuk was op de door de grondwet gewaarborgde vrije meningsuiting nu om de hete brij heen dansen. Want jullie kunnen het draaien en keren zoals je wil, feit is dat we in het Koninkrijk België leven en dat het federalisme in het raamwerk van de wetten van dit Koninkrijk op een ILLEGALE wijze tot stand is gekomen en dat bijgevolg België een unitaire staat is. Enkel de instellingen moeten zich nog aanpassen.
|
De Vlaams-nationalisten hebben geen volk, geen staat, geen hoofdstad, geen gewest en zelfs geen gemeenschap.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be