![]() |
sociaal misbruik bij Ryanair
http://www.destandaard.be/artikel/de...kelid=F13M1VFG
Het is niet echt nieuws, maar toch blijft het tegen de borst stuiten dat Ryanair weggeraakt met zijn sociale dumpingmaatregelen. Zowat alles wat in dat artikel staat is naar belgisch recht gemeten, illegaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ene Rudy is blijkbaar niet geinteresseerd. Zolang-ie maar goedkoop kan reizen. Zónder champagne. Citaat:
|
Ik vind het een beetje eigenaardig dat hier zoveel zaaks van gemaakt wordt. Zoals anderen hier reeds stellen, hoe denk je dat je voor 30 Euro doorheen Europa kan vliegen als die maatschappij niet op ongeveer alles de laatste Eurocent gaat grabbelen ? Weet gij hoeveel dat kost, een vliegtuig ?
Maar om tot onze "arme" Virginie terug te komen: zo verschrikkelijk was haar bestaan niet he. Ze heeft een tijdje gewerkt als een Ierse. Hoe verschrikkelijk. Ze heeft ZELF die baan aangenomen, en blijkbaar vond ze dat toch niet zo slecht, want voor zover ik weet is het niet echt moeilijk om een job op te geven. Dat het naar haar normen een rot job was, kan wel zijn, maar als ze beter vond ergens anders, wat hield haar tegen ? Ze heeft die job vrijwillig aangenomen, kon op elk ogenblik ontslag nemen, dat wil dus zeggen dat de ganse tijd dat ze daar werkte, dat de beste keuze was die ze had, nee ? Natuurlijk, naar Belgische normen was ze een kieken, want voor het geld dat ze daar al zwaar werkende moest verdienen, kon ze met haar lui gat in Charleroi een aantal leeflonen bijeen schrapen natuurlijk. Dan komt het hard aan da's wel juist. Nu, ik zal eraan toevoegen, ik wil niet met zo een maatschappij vliegen. Ergens kan het niet dat een treinticket 3 keer duurder is of nog meer dan een vliegtuigbiljet, he. Daar is iets niet pluis. En ik weet dat de piloten op een vergelijkbare manier behandeld worden. Als de vliegtuigen nu ook nog eens zo behandeld worden, dan vind ik dat niet veilig meer. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet wat de ratio ongelukken/maatschappij is, maar ik denk niet dat ryanair onveiliger is dan een willekeurige andere niet-prijsvechter. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
http://planecrashinfo.com/rates.htm Ryan Air is veiliger dan gemiddeld, en bijvoorbeeld veel veiliger dan Air France. Het probleem is dat die cijfers op nogal weinig statistiek van ongelukken gebaseerd zijn (Air France heeft een slecht cijfer vanwege de Rio crash). Het is gebaseerd op 1, 2 of 3 ongelukken. Ik blijf erbij dat het toch raar is dat een vliegtuigzetel minder kost dan een treintiket. |
Citaat:
Maar al die prijsbepalende factoren met elkaar gaan vergelijken kan ik niet accuraat genoeg denk ik. Misschien zijn de levensduur, verbruik en snelheid van de voertuigen wel het meest bepalend. Intuitief klopt het plaatje dan wel. (Misschien.) |
Een ondankbaar nest, dat is ze.
Ierse sociale zekerheid? Natuurlijk! Wat had madam verwacht... Elke second betaald? Een luxe leventje op kosten van de klant? Nog eens een voorbeeld hoe de Belgische werknemer is: lui, inhalig en totaal niet flexibel. Nog een geluk dat er oostblokkers zijn! |
25 mei 2018 ondertussen en we vernemen dat het Gerecht "afgestapt" is bij Ryanair in Charleroi en een collectie personeel ondervraagd heeft...waraonder piloten...
Behoudens de aanhoudende discussie onder welk arbeidsstelsel werknemers vallen,Iers of Belgisch, zouden er ook vrij veel schijnzelfstandigen vermoed worden.... Ryanair was vele jaren absoluut onaantastbaar daar in Charleroi,eigenlijk onaantastbaar tout-court.De problemen verleden jaar,waarbij uiteindelijk zoveel ryanair vluchten geschrapt dienden te worden maakten al barsten in dat imago....zelfs Mr O-Leary moest door het stof... En nu DURFT het gerecht ook optreden.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be