Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Goedkoper winkelen in het buitenland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167624)

Yasemin 13 februari 2012 12:08

Goedkoper winkelen in het buitenland

Hallo,

Als laatstejaarsstudente journalistiek ben ik op zoek naar mensen die opzettelijk naar het buitenland reizen omdat daar iets goedkoper is dan in België (voeding/benzine/kleding/...). Is er iemand die mij daar misschien mee kan helpen? Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!
Groetjes,

Yasemin

maddox 13 februari 2012 12:17

Opzettelijk naar het buitenland reizen voor aankopen. Neen.

Maar via het net bestellen en aan de deur geleverd krijgen, en daarmee kilometers en tijd uitsparende, jazeker.
Als ik per uitgespaard uur €45 reken, dan kan ik bijna mijn cola zo laten leveren.

En ja, doordat we regelmatig in Nederland zijn, alswel Luxemburg. Hobby/familie, zullen we het niet laten de Belgische roofridderoverheid een hoop BTW en andere taxen door de neus te boren.

Meuh 13 februari 2012 12:24

Naar het buitenland om daar te gaan winkelen doen wij regelmatig; wij wonen dan ook slechts 10km van de grens. En dan vooral voor de babyproducten als poedermelk, pampers, voeding... Maar niet alleen voor het goedkoop, vind ook leuk om eens andere producten in de rekken te vinden.

Je kan mij altijd een privéberichtje sturen.

SuperTrol 13 februari 2012 12:44

ik ga regelmatig naar noorwegen. Daar kan je trollen goedkoper kopen

trolololo :lol:

Tavek 13 februari 2012 15:41

Ik woon zodanig dicht bij de grens met Nederland dat ik 2 maal per week in Nederland ga winkelen. Albert Heijn en Jumbo.

De prijsverschillen zijn enorm, zeker als je de producten gaat kiezen die in de aanbieding staan (in de "bonus").

Door in NL te winkelen komen wij met 2 man perfect toe met 400 euro budget per maand voor voedsel, en dan ontzeggen wij ons niets (kwaliteit + merken). In Belgie hadden we voor dezelfde levensstijl ongeveer 600 euro nodig (carrefour + delhaize).

Dionysus 13 februari 2012 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5985615)
Ik woon zodanig dicht bij de grens met Nederland dat ik 2 maal per week in Nederland ga winkelen. Albert Heijn en Jumbo.

De prijsverschillen zijn enorm, zeker als je de producten gaat kiezen die in de aanbieding staan (in de "bonus").

Door in NL te winkelen komen wij met 2 man perfect toe met 400 euro budget per maand voor voedsel, en dan ontzeggen wij ons niets (kwaliteit + merken). In Belgie hadden we voor dezelfde levensstijl ongeveer 600 euro nodig (carrefour + delhaize).

Dit ²

Alleen zijn wij thuis met 3 man.

Thomas- 13 februari 2012 21:42

Naar het buitenland rijden niet nee, via internet iets in Duitsland, Engeland of de VS bestellen en laten leveren wel vrij vaak.

Rudy 14 februari 2012 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yasemin (Bericht 5985364)
Hallo,

Als laatstejaarsstudente journalistiek ben ik op zoek naar mensen die opzettelijk naar het buitenland reizen omdat daar iets goedkoper is dan in België (voeding/benzine/kleding/...). Is er iemand die mij daar misschien mee kan helpen? Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!
Groetjes,

Yasemin

Hoe ver mag dat buitenland zijn ?

filosoof 14 februari 2012 14:59

Citaat:

Hallo,

Alvast bedankt!
Groetjes,

Yasemin

Indien je op internet koopt moet je soms goed zoeken om zelfs te weten in welk land je koopt.

Rudy 14 februari 2012 15:03

Citaat:

Hallo,

Alvast bedankt!
Groetjes,

Yasemin

Yasemin. Vertel eerst eens wat exact de bedoeling is. Laatstejaars journalistieken zijn toch niet wereldveemd.

Spijtig dat de moderatie geen enquetes toelaat voor wie nog gen 100 postings heeft geplaatst. Misschien moeten we daar iets aan doen. Maar ik begrijp dat een student geen half jaar tijd heeft om dit te doen. Dus, doen we het zelf ... een poging.

job 14 februari 2012 19:02

We gaan al eens een dagje winkelen in het Nederlandse Venlo of Maastricht, of Tilburg.
Of kunnen eens even de grens met Nederland overwippen om in de Jumbo, de C1000 e.a. te gaan winkelen.
Verleden jaar ben ik mijn auto in Duitsland gaan kopen, wegens pakken goedkoper als hier in België.

Rudy 14 februari 2012 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 5987453)
We gaan al eens een dagje winkelen in het Nederlandse Venlo of Maastricht, of Tilburg.
Of kunnen eens even de grens met Nederland overwippen om in de Jumbo, de C1000 e.a. te gaan winkelen.
Verleden jaar ben ik mijn auto in Duitsland gaan kopen, wegens pakken goedkoper als hier in België.

Tuurlijk dat. Combineer dit goedkoop shoppen met z'n tweekes in de buurlanden met een lokale overnachting en de pret kan niet meer stuk.

Rudy 14 februari 2012 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5987068)
Indien je op internet koopt moet je soms goed zoeken om zelfs te weten in welk land je koopt.

Zeg mij niet dat je het relevant vindt te weten uit welk land de onderdelen van je produkt komen.

maddox 14 februari 2012 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5987644)
Zeg mij niet dat je het relevant vindt te weten uit welk land de onderdelen van je produkt komen.

Ik wel moet ik toegeven.
Ik geef de voorkeur aan noord-west Europese producten, gevolgd door Japanse.
Helaas is het tegenwoordig kwasie onmogelijk enig electrisch gereedschap aan te kopen dat niet made in China is. Tenzij echt peperduur US materiaal.

Rudy 14 februari 2012 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5987653)
Helaas is het tegenwoordig kwasie onmogelijk enig electrisch gereedschap aan te kopen dat niet made in China is. Tenzij echt peperduur US materiaal.

Is Duitse makelij niet beter. Mij is ingepeperd dat duitse producten voor het leven zijn. Al is het maar een schroevendraaier of een boormachien.

Rudy 14 februari 2012 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joop Molenaers (Bericht 5987733)
Die schijnen tegenwoordig ook uit China te komen. :-D

Zou kunnen. Dat lees ik wel op internet.

Groentje-18 14 februari 2012 23:39

Is er iemand die van Vlaams-Brabant / Leuven uit in NL gaat winkelen en nog iemand wil meenemen om de benzinekosten te delen? Ik laad dan de auto ook mee vol. ;)

bartelx 15 februari 2012 00:48

Shampo in Spanje.
Op vakantie niet meenemen uit België maar ginder kopen.

Liederik 15 februari 2012 15:12

Ik was vorig jaar in Thailand, en ik was aangenaam verrast door de prijs van de mango's en t-shirts aldaar. Ik heb daar toen ook een kostuum laten maken door een sikh, maar ik heb het nog niet aangehad om eerlijk te zijn. Het was gebaseerd op de catalogus van Boss van 2009, en ik moest op moeilijke vragen antwoorden terwijl hij alles meette - van ellebogen tot pink en enkels tot oksels en rompomtrek op 3-4 plaatsen - zoals daar zijn, double of single breasted, hoeveel knoppekes op de mouwen, welke knoppekes, hoe breed de revers, hoe diep de revers, één of twee splits vanachter, lage broek of hoge broek, welke grijsblauwe stof van de elvendertig soorten die er op rollen hingen in de winkel, strak of los rond de borst, breed of niet breed aan de schouders, enzoverder. Om nu te antwoorden op je vraag; als ik ooit 100 ton mango's zou nodig hebben om door te verkopen, zou ik inderdaad al eens speciaal naar Thailand teruggaan daarvoor, maar da's weinig waarschijnlijk.

Hopelijk helpt dit een beetje!

Yasemin 17 februari 2012 20:27

Bedankt allemaal voor de reacties alvast! Ik heb me afgelopen woensdag op de parkings gezet van C1000 in Hulst en nadien Albert Heijn in Sas Van Gent. Ontzettend veel Belgen tegengekomen die hun wekelijkse boodschappen kwamen halen en die dus kunnen interviewen. Tip gekregen om zondag terug te komen, omdat er dan veel meer zijn. Dus ik ga zondag kanten Limburg op, iemand tips waar de meeste Belgen zich bevinden? Ik heb al gehoord dat mensen uit Lommel wel eens de grens oversteken, waar kan ik nog meer terecht volgens jullie?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be