![]() |
Goedkoper winkelen in het buitenland
Hallo,
Als laatstejaarsstudente journalistiek ben ik op zoek naar mensen die opzettelijk naar het buitenland reizen omdat daar iets goedkoper is dan in België (voeding/benzine/kleding/...). Is er iemand die mij daar misschien mee kan helpen? Iemand ervaring mee? Alvast bedankt! Groetjes, Yasemin |
Opzettelijk naar het buitenland reizen voor aankopen. Neen.
Maar via het net bestellen en aan de deur geleverd krijgen, en daarmee kilometers en tijd uitsparende, jazeker. Als ik per uitgespaard uur €45 reken, dan kan ik bijna mijn cola zo laten leveren. En ja, doordat we regelmatig in Nederland zijn, alswel Luxemburg. Hobby/familie, zullen we het niet laten de Belgische roofridderoverheid een hoop BTW en andere taxen door de neus te boren. |
Naar het buitenland om daar te gaan winkelen doen wij regelmatig; wij wonen dan ook slechts 10km van de grens. En dan vooral voor de babyproducten als poedermelk, pampers, voeding... Maar niet alleen voor het goedkoop, vind ook leuk om eens andere producten in de rekken te vinden.
Je kan mij altijd een privéberichtje sturen. |
ik ga regelmatig naar noorwegen. Daar kan je trollen goedkoper kopen
trolololo :lol: |
Ik woon zodanig dicht bij de grens met Nederland dat ik 2 maal per week in Nederland ga winkelen. Albert Heijn en Jumbo.
De prijsverschillen zijn enorm, zeker als je de producten gaat kiezen die in de aanbieding staan (in de "bonus"). Door in NL te winkelen komen wij met 2 man perfect toe met 400 euro budget per maand voor voedsel, en dan ontzeggen wij ons niets (kwaliteit + merken). In Belgie hadden we voor dezelfde levensstijl ongeveer 600 euro nodig (carrefour + delhaize). |
Citaat:
Alleen zijn wij thuis met 3 man. |
Naar het buitenland rijden niet nee, via internet iets in Duitsland, Engeland of de VS bestellen en laten leveren wel vrij vaak.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Spijtig dat de moderatie geen enquetes toelaat voor wie nog gen 100 postings heeft geplaatst. Misschien moeten we daar iets aan doen. Maar ik begrijp dat een student geen half jaar tijd heeft om dit te doen. Dus, doen we het zelf ... een poging. |
We gaan al eens een dagje winkelen in het Nederlandse Venlo of Maastricht, of Tilburg.
Of kunnen eens even de grens met Nederland overwippen om in de Jumbo, de C1000 e.a. te gaan winkelen. Verleden jaar ben ik mijn auto in Duitsland gaan kopen, wegens pakken goedkoper als hier in België. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik geef de voorkeur aan noord-west Europese producten, gevolgd door Japanse. Helaas is het tegenwoordig kwasie onmogelijk enig electrisch gereedschap aan te kopen dat niet made in China is. Tenzij echt peperduur US materiaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is er iemand die van Vlaams-Brabant / Leuven uit in NL gaat winkelen en nog iemand wil meenemen om de benzinekosten te delen? Ik laad dan de auto ook mee vol. ;)
|
Shampo in Spanje.
Op vakantie niet meenemen uit België maar ginder kopen. |
Ik was vorig jaar in Thailand, en ik was aangenaam verrast door de prijs van de mango's en t-shirts aldaar. Ik heb daar toen ook een kostuum laten maken door een sikh, maar ik heb het nog niet aangehad om eerlijk te zijn. Het was gebaseerd op de catalogus van Boss van 2009, en ik moest op moeilijke vragen antwoorden terwijl hij alles meette - van ellebogen tot pink en enkels tot oksels en rompomtrek op 3-4 plaatsen - zoals daar zijn, double of single breasted, hoeveel knoppekes op de mouwen, welke knoppekes, hoe breed de revers, hoe diep de revers, één of twee splits vanachter, lage broek of hoge broek, welke grijsblauwe stof van de elvendertig soorten die er op rollen hingen in de winkel, strak of los rond de borst, breed of niet breed aan de schouders, enzoverder. Om nu te antwoorden op je vraag; als ik ooit 100 ton mango's zou nodig hebben om door te verkopen, zou ik inderdaad al eens speciaal naar Thailand teruggaan daarvoor, maar da's weinig waarschijnlijk.
Hopelijk helpt dit een beetje! |
Bedankt allemaal voor de reacties alvast! Ik heb me afgelopen woensdag op de parkings gezet van C1000 in Hulst en nadien Albert Heijn in Sas Van Gent. Ontzettend veel Belgen tegengekomen die hun wekelijkse boodschappen kwamen halen en die dus kunnen interviewen. Tip gekregen om zondag terug te komen, omdat er dan veel meer zijn. Dus ik ga zondag kanten Limburg op, iemand tips waar de meeste Belgen zich bevinden? Ik heb al gehoord dat mensen uit Lommel wel eens de grens oversteken, waar kan ik nog meer terecht volgens jullie?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be