Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De Grote Trivia Draad (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167650)

Egmond Codfried 13 februari 2012 16:23

De Grote Trivia Draad

Het Gouvernement te Paramaribo

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aarnoud_van_Heemstra
http://www.historici.nl/Onderzoek/Pr.../bwn5/heemstra

De opa van Audrey Hepburn was gouverneur van Suriname en leidde een bewogen leven.

Citaat:

Van Heemstra werd in 1910 burgemeester van Arnhem (1910-1920) en later gouverneur van Suriname (1921-1928). Hij was ook de grootvader van de actrice Audrey Hepburn.

koe de poing 13 februari 2012 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 5985710)
De opa van Audrey Hepburn was gouverneur van Suriname en leidde een bewogen leven.

klik

SuperTrol 13 februari 2012 20:04

de zwarte SS uniforms werden ontworpen door........................ *badabing* hugo boss

vrijevlaming 13 februari 2012 21:05

de duurste koffie ter wereld gemaakt is van koffiebonen die uitgescheten zijn door een of anderen aap

Egmond Codfried 15 februari 2012 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5986202)
de duurste koffie ter wereld gemaakt is van koffiebonen die uitgescheten zijn door een of anderen aap

fout: door een half-aap

Egmond Codfried 15 februari 2012 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SuperTrol (Bericht 5986110)
de zwarte SS uniforms werden ontworpen door........................ *badabing* hugo boss

Dit noem ik nou waardevolle trivia. Ik had één Boss pantalon, hij is nu versleten. Men vertelde mij in de winkel dat het deel vormde van een pak, maar het jasje was gepikt. Ik weet nou niet of ik ooit weer iets van Boss ga kopen.

Steben 15 februari 2012 11:49

Ja, ik heb ook een Hugo Boss kostuumpje liggen

Zwijgt 15 februari 2012 11:54

De Bigfoot of sasquatch heeft in de Everglades een "neef": de skunk ape. Het beest werd genoemd naar zijn vreselijke lijfgeur.

Egmond Codfried 15 februari 2012 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwijgt (Bericht 5988341)
De Bigfoot of sasquatch heeft in de Everglades een "neef": de skunk ape. Het beest werd genoemd naar zijn vreselijke lijfgeur.

Bigfoot bestaat niet. UFO's bestaan niet. Geesten bestaan niet. God bestaat niet. Na zoveel tijd is het meer dan tijd dat wij een echte specimen te zien kregen en dat is nog niet gebeurt.

Zwijgt 15 februari 2012 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 5988345)
Bigfoot bestaat niet. UFO's bestaan niet. Geesten bestaan niet. God bestaat niet. Na zoveel tijd is het meer dan tijd dat wij een echte specimen te zien kregen en dat is nog niet gebeurt.

Het is nog altijd niet officieel uitgesloten dat de tak van de Gigantopithecus is uitgestorven. Men ontdekt nog steeds nieuwe diersoorten, dus waarom MOET het beest al zijn gevonden.

Afrocentrisme is ook nog niet bewezen. Lees er gerust Mary Lefkowitz op na. Ik laat dat ook in de grijze zone van "mogelijk".

En welk onweerlegbaar argument hebt u tegen buitenaards leven?

Egmond Codfried 15 februari 2012 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwijgt (Bericht 5988370)
Het is nog altijd niet officieel uitgesloten dat de tak van de Gigantopithecus is uitgestorven. Men ontdekt nog steeds nieuwe diersoorten, dus waarom MOET het beest al zijn gevonden.

Afrocentrisme is ook nog niet bewezen. Lees er gerust Mary Lefkowitz op na. Ik laat dat ook in de grijze zone van "mogelijk".

En welk onweerlegbaar argument hebt u tegen buitenaards leven?

Het lichaam van een bonafide alien. Of heldere filmbeelden van aliens die een man verkrachten, of de soort dingen die ze zouden doen...

Egmond Codfried 15 februari 2012 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwijgt (Bericht 5988370)

Afrocentrisme is een groot begrip, is zoals protestantisme die ook vele denominaties kent die elkaar soms ook niet lusten. Persoonlijk noem ik mezelf geen afrocentrist, dat label krijg je vanzelf. Ook maak ik onderscheid tussen doelgroep en niet doelgroep, want de niet-doelgroep is hopeloos racistisch door jarenlange indoctrinatie door het vieren van Sinterklaasfeest, wat een racistische initiatie inhoud om kleine witte kinderen bewust te maken van hun wit zijn en dat zwarten hun vijanden zijn. Dus reageert men altijd hysterisch over alles dat met zwarten te maken heeft.

Een wit overgeschilderd zelf-portret van de Zwitser Liotard.
Hij was donkerbruin en had Afrikaanse trekken. Het haar is ook blond gemaakt. Nu oogt hij half-gewit.

Zwijgt 15 februari 2012 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 5988385)
Het lichaam van een bonafide alien. Of heldere filmbeelden van aliens die een man verkrachten, of de soort dingen die ze zouden doen...

Euh... Freud zou hier wel het één en ander over kunnen verklaren...

Mais bon, dus u acht het wiskundig onmogelijk (ofte: er bestaat volgens u geen kans) dat er in een oneindig heelal er een geavanceerdere beschaving bestaat dan de onze? Is dat niet een beetje antropocentristisch denken? Wie niet langer verwonderd kan zijn, belemmert zijn eigen denken(vrij naar Plato).

Zwijgt 15 februari 2012 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 5988391)
Afrocentrisme is een groot begrip, is zoals protestantisme die ook vele denominaties kent die elkaar soms ook niet lusten. Persoonlijk noem ik mezelf geen afrocentrist, dat label krijg je vanzelf. Ook maak ik onderscheid tussen doelgroep en niet doelgroep, want de niet-doelgroep is hopeloos racistisch door jarenlange indoctrinatie door het vieren van Sinterklaasfeest, wat een racistische initiatie inhoud om kleine witte kinderen bewust te maken van hun wit zijn en dat zwarten hun vijanden zijn. Dus reageert men altijd hysterisch over alles dat met zwarten te maken heeft.

Een wit overgeschilderd zelf-portret van de Zwitser Liotard.
Hij was donkerbruin en had Afrikaanse trekken. Het haar is ook blond gemaakt. Nu oogt hij half-gewit.

Is dat een observatie of een interpretatie die u maakt? Wat zijn "Afrikaanse trekken"? Bestaat daarvoor een gestandardiseerde norm? Zijn dikke lippen bijvoorbeeld per definitie Afrikaans? Bestaat daar een genetische vaststelling over? Is kroeshaar per definitie Afrikaans? Sluit u dan spontane genetische mutatie niet uit?

Zwijgt 15 februari 2012 12:37

Tevens: hoe zeker bent u van dat dit schilderij volledig overeenstemt met de werkelijkheid?

Egmond Codfried 15 februari 2012 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwijgt (Bericht 5988403)
Euh... Freud zou hier wel het één en ander over kunnen verklaren...

Mais bon, dus u acht het wiskundig onmogelijk (ofte: er bestaat volgens u geen kans) dat er in een oneindig heelal er een geavanceerdere beschaving bestaat dan de onze? Is dat niet een beetje antropocentristisch denken? Wie niet langer verwonderd kan zijn, belemmert zijn eigen denken(vrij naar Plato).

Waar heb je geleerd om mensen uitspraken in de mond te leggen?
En kanaliseer je de geest van Freud?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwijgt (Bericht 5988413)
Tevens: hoe zeker bent u van dat dit schilderij volledig overeenstemt met de werkelijkheid?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwijgt (Bericht 5988410)
Is dat een observatie of een interpretatie die u maakt? Wat zijn "Afrikaanse trekken"? Bestaat daarvoor een gestandardiseerde norm? Zijn dikke lippen bijvoorbeeld per definitie Afrikaans? Bestaat daar een genetische vaststelling over? Is kroeshaar per definitie Afrikaans? Sluit u dan spontane genetische mutatie niet uit?

Heel goede vragen!

Mijn blauw bloed is zwart bloed theorie (1100-1848) is niet gebaseerd op één portret, en ook niet op dit portret. Het is een uitgebreid onderzoek waarvan de beoordeling van portretten een belangrijk onderdeel vormt. Namelijk bij vergelijking van portretten met de persoonsbeschrijvingen van personen blijkt dat personen die zwart en bruin van kleur waren, als witten zijn afgebeeld. Maar soms ook als zwarten. Bij een kritisch persoon roept dat vragen op.
Misschien als wij naar meer zelfportretten kijken van Liotard kunnen wij een idee krijgen van hoe hij eruit zag, en waarom er zoveel versies bestaan van zijn gezicht.

Liotard

http://bluebloodisblackblood.blogspot.com/

Er zijn andere draden waar ik deze zaken bespreek....

http://www.doorbraak.eu/gebladerte/11226f77.htm

http://www.fora.be/showthread.php?t=129769

Egmond Codfried 15 februari 2012 13:47

Citaat:

Kan je vertellen waarom wij wel moeten geloven in UFO's als voortbrengselen van buitenaardse beschavingen?

Scheet in een fles 15 februari 2012 13:53

Citaat:

Waarom eigenlijk per se een meer geavanceerde?

Kan het evengoed niet dat er duizenden, tienduizenden planeten bestaan met leven gaande van dinosauriërs tot kleinere diersoorten. Waarvan een deel zich ontwikkeld hebben tot beschavingen. Misschien een of twee of Romeins niveau. En wij de meest geavanceerde tot nu toe, vruchteloos te horizon af te speuren naar teken van leven... ;-)

vrijevlaming 15 februari 2012 14:00

UFO's bestaan wel. Vliegende schotels, die bestaan niet. Belangrijk nuanceverschil

Terug ON TOPIC: verdrinking is de grootste doodsoorzaak in de woestijn

Egmond Codfried 15 februari 2012 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles (Bericht 5988525)
Waarom eigenlijk per se een meer geavanceerde?

Kan het evengoed niet dat er duizenden, tienduizenden planeten bestaan met leven gaande van dinosauriërs tot kleinere diersoorten. Waarvan een deel zich ontwikkeld hebben tot beschavingen. Misschien een of twee of Romeins niveau. En wij de meest geavanceerde tot nu toe, vruchteloos te horizon af te speuren naar teken van leven... ;-)

Voor een leuke Hollywoodfilm moeten ze toch een beetje op ons lijken...
In de serie Star Trek waren er ook minder geavanceerde werelden te zien.
Al zouden er andere werelden zijn, het heeft verder niets met ons bestaan te maken, en ik haat de euro's die regeringen aan die onzin verspillen. Verder worden mensen afgeleid van wat er hier op aarde, om hun heen gebeurt, welke meer realistische gevaren wij lopen. In die zin is Ufoïsme een soort religie geworden.

Een erg knappe Klingon

Een witte, engelssprekende alien...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be