Zwijgt |
15 februari 2012 22:27 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander
(Bericht 5988751)
Ik vind dat de B.U.B. het zeer professioneel aanpakt gelet op het feit dat de partij op schandalige wijze uit de "openbare" media geweerd wordt en geen eurocent staatsteun krijgt. Dat kunnen uw traditionele en maffiapartijen niet zeggen. En zelfs met al hun aandacht en subsidies is quasi niemand nog in hen geïnteresseerd.
Wat u eigenlijk stoort, is dat burgers buiten de traditionele partijen aan politiek willen doen omdat u hen daartoe niet in staat acht. U hebt eigenlijk lak aan echte democratie. Dat zegt vooral veel over u.
|
Waar zeg ik dat? Wijs mij dat aan. Ik weet niet waar u dat haalt. Ik zeg dat allemaal niet. U gooit uw frustraties op mij, terwijl ik daar helemaal niks mee te maken heb. Waarom zou ik mensen buiten de grote partijen niet in staat achten aan politiek te doen? Dat is toch pure waanzin, ja zelfs raaskallerij, wat u schrijft? Steekt de Woestesatire u dan zo hard?
Ik maak een opmerking over het feit dat ik er voor de twee keer op rij (NMBS en hier) een onvertaald woord in een persbericht staat. Dat vind ik niet professioneel. De communicatie is een essentie voor een partij (zie hoe bvb. Gennez op dat vlak keihard faalde in de sp.a). Zeker als ze serieus wil genomen worden. Ook ik heb me even in de politieke sfeer bewogen en het was zeker niet in een traditionele partij (of N-VA of VB, hand op mijn hart). Persberichten werden bij ons met de grootste zorg aangepakt. Nooit één spellingsfout werd gemaakt en dat ook zonder subsidies. Het begint nu eenmaal met lokale verankering. De beweging moet uit het volk komen en gedragen worden door het volk. Denk bottom-up. Een nationale partij lanceren zonder sterke lokale afdelingen lukt nu eenmaal alleen als ze rond een populaire figuur worden gebouwd. Tot mijn spijt vind ik geen grote, charismatische unitarist die de pers kan bespelen. Ik hoop dat deze uitleg u genoeg constructieve nuance geeft.
En ja: ik heb lak aan de democratie zoals ze op dit moment in dit land, en bij uitbreiding de wereld, bestaat. Dit staat mijlenver van wat de oorspronkelijke ideeën omhelsden. En ja: ik heb een rotkarakter en ben stronthumeurig. Altijd en iedere dag. Gelukkig kan ik zelf perfect mee leven en mijn vriendin ook. Ik kan gelukkig ook zelf denken. Dat hoeft u dus ook niet voor mij te doen. Bespaar me dus alstublieft nog een rondje ongegronde verwijten.
|