Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   groene fiscaliteit kost een miljard euro (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167712)

largo_w 15 februari 2012 10:39

groene fiscaliteit kost een miljard euro

Citaat:

Een verfijnde analyse van die cijfers toont aan dat 74 procent van die verminderingen komen van belastingplichtigen die in Vlaanderen wonen, 22 pct voor Wallonië en 4 pct in Brussel, wat sterk verschilt met de demografische verdeling van 59, 32 en 9 procent.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120215_037
Schande! Transfers! Geldwolven! Profiteurs!... ik ken de woorden niet allemaal kan iemand mij helpen?

Liederik 15 februari 2012 11:39

Het is mij niet duidelijk: komt de vermindering ten goede van 74% Vlamingen, owordt de vermindering voor 74 % bekostigd door Vlamingen?

largo_w 15 februari 2012 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5988312)
Het is mij niet duidelijk: komt de vermindering ten goede van 74% Vlamingen, owordt de vermindering voor 74 % bekostigd door Vlamingen?

Gaat om belastingsverminderingen; 74% van die verminderingen gaan naar Vlamingen. Er bestaat een wettelijk kader en Vlamingen maken daar waarschijnlijk meer gebruik van dan Walen en zeker Brusselaars. Dom van die laatsten natuurlijk... of erg slim van Vlamingen.

Steben 15 februari 2012 11:50

Wie het meest betaalt, kan ook in absolute cijfers het meest besparen.
Nogal wiedes, niet?

Xenophon 15 februari 2012 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5988320)
Gaat om belastingsverminderingen; 74% van die verminderingen gaan naar Vlamingen. Er bestaat een wettelijk kader en Vlamingen maken daar waarschijnlijk meer gebruik van dan Walen en zeker Brusselaars. Dom van die laatsten natuurlijk... of erg slim van Vlamingen.

Uw post is nog niet duidelijk, want Brusselaars zijn Vlamingen.

largo_w 15 februari 2012 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5988336)
Wie het meest betaalt, kan ook in absolute cijfers het meest besparen.
Nogal wiedes, niet?

Iedereen betaalt evenveel belastingen hé steben. Zowel Jean le magasinier als Jan de magazijnier betaalt mooi zijn procentjes aan de staat. Nu blijkt wel dat Jan de weg naar belastingsverminderingen rapper vindt dan Jean...

Jurgen72 15 februari 2012 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5988402)
Iedereen betaalt evenveel belastingen hé steben. Zowel Jean le magasinier als Jan de magazijnier betaalt mooi zijn procentjes aan de staat. Nu blijkt wel dat Jan de weg naar belastingsverminderingen rapper vindt dan Jean...

Je zou gelijk hebben, moesten er in vlaanderen en in wallonie evenveel magazijniers, evenveel ambtenaren, evenveel werklozen, evenveel ... zijn, en die dan ook nog evenveel verdienen.

Steben 15 februari 2012 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5988402)

Jij begint over het feit dat "Vlamingen" of "Vlaanderen" meer terugkrijgen door de aftrek. Nochtans denk ik niet dat een enkele Vlaamse "begunstige" meer krijgt dan een enkele Waalse.

Ik zeg dat het gewest dat het - absoluut gezien - meest afdraagt aan de federale niveau ook meer kans maakt om - absoluut gezien - het meest terug te krijgen bij aftrek.

largo_w 15 februari 2012 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5988499)
Jij begint over het feit dat "Vlamingen" of "Vlaanderen" meer terugkrijgen door de aftrek. Nochtans denk ik niet dat een enkele Vlaamse "begunstige" meer krijgt dan een enkele Waalse.

Klopt... :thumbsup:
Nu doortrekken die piste steben; hoeveel meer krijgt een Waalse steuntrekker dan een Vlaamse? ;-)

stuyckp 15 februari 2012 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5988503)
Klopt... :thumbsup:
Nu doortrekken die piste steben; hoeveel meer krijgt een Waalse steuntrekker dan een Vlaamse? ;-)

Begrijp jij het verschil niet tussen iemand die een bedrag aftrekt van zijn belastingen en een steuntrekker ?
Degene die aftrekt, tenzij het zoveel is als hij in totaal aan belastingen betaalt, betaalt nog steeds belastingen en draagt dus bij aan het systeem, terwijl een steuntrekker enkel trekt uit het systeem. Ingeval van een werkloze moet hij daarvoor in de plaats niets doen. Tenzij werk zoeken natuurlijk.

Astrodamos 17 februari 2012 23:52

heeft u al stilgestaan bij de Tax-free-shops op de luchthaven ?

subocaj 18 februari 2012 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5988510)
Begrijp jij het verschil niet tussen iemand die een bedrag aftrekt van zijn belastingen en een steuntrekker ?
Degene die aftrekt, tenzij het zoveel is als hij in totaal aan belastingen betaalt, betaalt nog steeds belastingen en draagt dus bij aan het systeem, terwijl een steuntrekker enkel trekt uit het systeem. Ingeval van een werkloze moet hij daarvoor in de plaats niets doen. Tenzij werk zoeken natuurlijk.

Vertel dat tegen de ouderen van Bekaert, die altijd netjes hebben bijgedragen.
Of de ouderen van Opel, die nergens nog een kans maken om aangenomen te worden.
Jouw zou ik van harte werkloosheid op je 55ste toewensen in een periode van crisis.;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be