![]() |
Moslimextremisten fnuiken vrije meningsuiting aan de ULB
Citaat:
In de franstalige media werd dit in het lang en breed besproken, in de vlaamse media bleef het muisstil. Waarschijnlijk wordt het Vlaams journaille nog te veel gehinderd in het vrije denken en in vrije verslaggeving door een totaal excessieve politieke correctheid. Het is schandalig dat het debat werd stil gelegd en dat die extremisten niet werden opgemaakt. We zouden ons zorgen moeten maken over het feit dat moslimextremisten er in slagen te infiltreren tot in onze universiteiten, dat hun genikaabte achterban steeds groter wordt en dat onze overheid en politiediensten wegkijken, niet optreden en onze vrijheid van meningsuiting de facto laten smoren door islamfanatici. |
u aapt gewoon weer na. voor de verandering. dit zijn de feiten, volgens degenen die aanwezig waren:
*KNIP* http://www.dewereldmorgen.be/blogs/e...llie-op-de-ulb Gelieve het auteursrecht te respecteren. Volledige artikels overnemen mag enkel mits toestemming van de auteur. Citeren uit een artikel mag mits bronvermelding, ernaar linken kan ook. uw moslimhaat en islambashing kent geen grenzen. niemand neemt je hier serieus behalve die paar idioten die je op je 2 handen kan tellen. |
Citaat:
De zoveelste in rij, zeker niet alleen in belgië. http://www.youtube.com/watch?v=YTWbY5PNnJU Vreemd dar sommige het hebben over moslimhaat en islambashing. Ik kan mij niet herinneren hoeveel moslimbijeenkomsten er zo verstoord worden. |
Citaat:
http://www.facebook.com/photo.php?v=...source=message http://www.youtube.com/watch?feature...v=73EfCSRvSE0#! |
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=TQWjmHl7U9Y |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier zijn nog wat democratiebashers en islamofielen... http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/c...godsheide.aspx |
Citaat:
Maar op uw reacties is dat verrek moeilijk. Ik denk er eens een paar uur over na te denken. |
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=NJS6IypEVR8 |
Wat belet hen om te vertrekken naar Saudi - Arabië? Daar kunnen ze zonder islambashing of anti bourka sentimenten genieten van hun religie uit de middeleeuwen.
|
Citaat:
|
Citaat:
De politie duikt op: "Maar ... maar meneer ze spreken slecht over de islam". |
Dat hetzelfde zich na Benno opnieuw herhaalt, snap ik niet goed. Ik heb gekeken naar de opname toen en die van nu.
Het is een geluk dat ik niet ter plaatse was want dan zou ik echt wel, in tegenstelling tot het publiek dat met de mond vol tanden stond, erin gevlogen zijn. Ik moet zo'n plaatsen mijden. Voor mij is het olie op het vuur. Zo braaf werden wij opgevoed om respect te hebben als iemand het woord nam op een podium om een bepaald gebeuren te laten plaatsvinden. Wat me erg dwars zit is dat de infrastructuur van een universiteit het gebeuren stil legt en opschort. Dat is een overwinning voor die mannen die... die... ik zo graag op een goede afgerasterde wei drie dagen zou willen laten afkoelen in een kudde van veertig vaarzen die de boer alleen maar zien als de waterbak moet bijgevuld worden. Die zijn wild, nieuwsgierig...Dat kan doorgaan voor een 'vreedzame verbroedering tussen mens en toekomstige melkgeefsters). Waren het veertig maagden of meer? Misschien kan een universiteit bij een gevoelig debatonderwerp enkele honden laten loslopen. Dat kan gaan van een keffertje met een likobsessie tot een grote. Uiteraard alleen op het ogenblik dat het debat gestoord wordt. Het geïnteresseerd publiek gaat dat kunnen waarderen, schat ik, de ordeverstoorders veel minder. Die zijn doodsbang van honden, haast instinctief, angst voorbeeldig bijgebracht door hun moeders voor alles wat leeft maar niets opbrengt. Een gesprek aangaan met die mensen heeft geen enkele zin. Ze roepen om aandacht maar de manier waarop... Ik probeer het nog te begrijpen. Iets dat georganiseerd is dat verstoor je niet tenzij je een heel goede reden hebt. Maar die hele goede reden is er m.i. niet; het gaat om expansionisme van de sharia. Had ik die moeten toepassen op mijn hond, dan had dat beest geen poten meer, noch een staart. Ik zou geen handen meer hebben want ik heb in de kleuterklas een muntstuk gepakt en ben er snoep mee gaan kopen. Maar mijn moeder heeft dat terugbetaald. En in de lagere school heb ik een snoepje gestolen van toen 1 BF. En mijn zoon zou ook geen hand meer hebben want die heeft een kinder surprise-ei gestolen uit de supermarkt. Hij was vier. Wel een afspraakje gemaakt met de zaakvoerder die een woordenlesje gaf. En mijn dochter die zou geen handen en zelfs geen voeten meer hebben want in haar pubertijd heeft ze wel het een en het ander uitgestoken. Misschien hakken ze voor een ringetje van drie euro wel alleen een vinger af. Gisteren was er een typetje op TV die zei dat de sharia niet gold voor niet-gelovigen. Heel interessant. Waarom komen ze dan een debat verstoren van niet-gelovigen waar ze de intellectuele, noch de culturele bagage voor hebben? Waarom? Wat een geluk dat ik daar niet was. |
Citaat:
Caroline Fourest (Aix-en-Provence, 9 september 1975) is een Frans feministisch schrijfster, journaliste, en redactrice van het tijdschrift Prochoix. Ze werd bekend met Frère Tariq (Broeder Tariq), een kritische beschouwing van de werken van de islamitische filosoof Tariq Ramadan. Fourest is afgestudeerd in sociologie en politicologie en heeft als journaliste diverse boeken geschreven over onderwerpen als conservatieven, de pro-life beweging (Frankrijk en de Verenigde Staten), en over de huidige fundamentalistische tendensen in Abrahamitische religies (jodendom, christendom, islam). Ze was vanaf 1999 president van het "Centre Gai et Lesbien". Ze publiceerde in 2004 een grondige studie van de opvattingen van Tariq Ramadan Frère Tariq (Grasset). Fourest onderzocht een twintigtal boeken van Ramadan, en de meeste opnamen van zijn spreekbeurten. Ze concludeert dat Ramadan, ondanks zijn westerse voorkomen, en ondanks zijn veelvuldige pleidooien voor integratie, in wezen een islamist is. In maart 2006 ondertekende ze MANIFESTO: Together facing the new totalitarianism, een manifest tegen het islamitisch totalitarisme dat veel publiciteit verwierf en waarvoor Fourest en 11 andere ondertekenaars onder wie Salman Rushdie, Ibn Warraq, Maryam Namazie, Taslima Nasreen en Ayaan Hirsi Ali doodsbedreigingen ontvingen. Fourest heeft voor haar werk diverse prijzen ontvangen, waaronder de nationale prijs "Laïcité" in 2005 en de "Award of the political book" in 2006. Ik heb er nog niets van gelezen. Ik kan wel begrijpen waarom die mannekens (het zullen in mijn ogen 'mannekens' blijven) zich vertoond hebben op haar debat. a) ze zou een lesbienne kunnen zijn b) ze is een vrouw c)ze heeft dat manifest ondertekend, voorzover ik begrijp tegen 'islamitisch totalitarisme'. Wie daar tegenin gaat is dus voor 'islamitisch totalitarisme'. Ik concludeer dat rudimentair; het hoeft zo exact niet te zijn. Grosso modo dus een gemakkelijk prooi voor die 'mannekens'. Ik vind niets dat wijst op extreem-rechtse-inslag. Toch niets dat wijst op het kaliber van de dochter van Le Penn (familie Le Penn en gros). Dat de mannekens eens daar naartoe gaan. |
Citaat:
Als je die filmpjes bekijkt zie je een rode draad, sommige mensen proberen in discussie te gaan met de groep en worden gewoon overroepen. Dit is geen debat, een bende bosapen die om ter hardst schreeuwen. Totdat de politie opduikt natuurlijk. EN waarom, ze hadden hun punt net zo goed kunnen maken als het publiek vragen mocht stellen. Maar nee, waarschijnlijk schrik dat hun bekrompen wereldbeeld onderuit gehaald zou worden. |
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=xzpTZ5cvqYs Toch echt wel laf. Dat zelfs de gewone media hier al over berichten, wil wel wat zeggen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be