Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Email Alexander de Croo (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167718)

Effect 15 februari 2012 14:12

Email Alexander de Croo
 
Twee jaar geleden, kort na de verkiezingen in 2010, heb ik een mailtje gestuurd naar Alexander de Croo waarin ik hem vertelde gestemd te hebben voor hem, en vroeg of hij deel wou nemen aan de volgende regering. Ik kreeg volgende reactie van een medewerker in zijn naam:



Beste,



Dank voor je steun, namens Alexander De Croo.



We zijn als partij ook overtuigd dat we deze vernieuwde koers moeten verder zetten. We zullen ons dus blijven inzetten voor een consequent liberale houding. Als dit kan in een regering (d.w.z. die de belastingen niet verhoogt en de nodige besparingen doorvoert, én een staatshervorming realiseert) dan valt dit te overwegen. Maar de bal ligt in het kamp van de winnaars, nl. N-VA en PS.

Vriendelijke groeten,



Yannick OTTOY
Adviseur Alexander De Croo


Deze standpunten werden mij gemaild in 2010, ze wilden deelnemen aan een regering met die werkpunten. Overduidelijk is hier geen enkele van gerealizeerd.

Stating the obvious.

Achja....

Jurgen72 15 februari 2012 14:22

al es aan gedacht om op die mail te replyen, met de vraag waarom hij zo ver van de toen ingenomen standpunten afgeweken is ?

Kan lachen worden ...

Fieseler 15 februari 2012 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proctalgiafugax (Bericht 5988556)
Ge moet al zot zijn om voor die kindermuil te stemmen... laat staan dat je dan ook nog mag verwachten dat hij iets zal realiseren.

2

Politiek 15 februari 2012 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen72 (Bericht 5988566)
al es aan gedacht om op die mail te replyen, met de vraag waarom hij zo ver van de toen ingenomen standpunten afgeweken is ?

Kan lachen worden ...

Inderdaad, dit vraagt om een antwoord :D

ViveLaBelgique 15 februari 2012 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 5988551)
Deze standpunten werden mij gemaild in 2010, ze wilden deelnemen aan een regering met die werkpunten. Overduidelijk is hier geen enkele van gerealizeerd.

Stating the obvious.

Achja....

Open VLD heeft in ieder geval de bal lang in het kamp van de PS en de N-VA laten liggen, net zoals ze hadden aangekondigd in de email.

matthias999 15 februari 2012 18:33

*gaap gaap*

stuyckp 15 februari 2012 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5988609)
Open VLD heeft in ieder geval de bal lang in het kamp van de PS en de N-VA laten liggen, net zoals ze hadden aangekondigd in de email.

Ze hebben zich vooral gehouden aan het vetgedrukte :rofl:

ViveLaBelgique 15 februari 2012 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5988958)
Ze hebben zich vooral gehouden aan het vetgedrukte :rofl:

Wat had Open VLD dan wel moeten doen ?

De schoofzak 15 februari 2012 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5989004)
Wat had Open VLD dan wel moeten doen ?

Hun kiesbelofte houden ?
Vast houden aan hun partijprogramma ?

.

Meuh 15 februari 2012 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5989004)
Wat had Open VLD dan wel moeten doen ?

Samen met NVA en CD&V aan één (Vlaams) zeel trekken!

Boduo 15 februari 2012 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meuh (Bericht 5989145)
Samen met NVA en CD&V aan één (Vlaams) zeel trekken!

VLD is een v.d. kleinere Vlaamse partijtjes. Die wedt altijd op 2 paarden.
Dat is al zo sedert WO II.

:?

Meuh 15 februari 2012 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5989155)
VLD is een v.d. kleinere Vlaamse partijtjes. Die wedt altijd op 2 paarden.
Dat is al zo sedert WO II.

:?

Ik zeg ook niet dat ik geloofde dat ze dat zouden doen, ze hadden dat MOETEN doen :)

Bokkenreyder 15 februari 2012 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5989155)
VLD is een v.d. kleinere Vlaamse partijtjes. Die wedt altijd op 2 paarden.
Dat is al zo sedert WO II.

:?

Maar neen, O-VLD en PVV vroeger, heeft nooit een Vlaamse reflex gehad. Die partij is altijd het toppunt van belgicisme geweest! (eigenlijk nog erger dan de socialisten)! 8-)

Vito 15 februari 2012 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen72 (Bericht 5988566)
al es aan gedacht om op die mail te replyen, met de vraag waarom hij zo ver van de toen ingenomen standpunten afgeweken is ?

Kan lachen worden ...

Er zal niet op die mail gereageerd worden.

Steben 15 februari 2012 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5989164)
Maar neen, O-VLD en PVV vroeger, heeft nooit een Vlaamse reflex gehad. Die partij is altijd het toppunt van belgicisme geweest! (eigenlijk nog erger dan de socialisten)! 8-)

juist

Socialisten zijn afhankelijk van de golven en lobby binnen de partij. Nooit echt Vlaams, maar nu en dan zijn ze minder belgicistisch.

lombas 15 februari 2012 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 5988551)
Twee jaar geleden, kort na de verkiezingen in 2010, heb ik een mailtje gestuurd naar Alexander de Croo waarin ik hem vertelde gestemd te hebben voor hem, en vroeg of hij deel wou nemen aan de volgende regering.

Ofwel lieg je, ofwel overschat je de therapeutische werking van dit forum.

;-)

Effect 16 februari 2012 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen72 (Bericht 5988566)
al es aan gedacht om op die mail te replyen, met de vraag waarom hij zo ver van de toen ingenomen standpunten afgeweken is ?

Kan lachen worden ...

Heb ik gedaan:


Geachte Heer,

Dank voor uw mail.

Ik heb er begrip voor dat er in het regeerakkoord maatregelen staan waar u minder gelukkig mee bent. Toch wens ik een aantal zaken uit uw mail toe te lichten en te weerleggen.

In het door de partijen overeengekomen akkoord staan overwegend besparingen en schuift deze balans de komende jaren verder op richting nog meer besparingen in vergelijking met de bijkomende lasten. De inzet van de liberale partijen is hier niet vreemd aan.

Ik neem dan ook de kans om aan te halen wat de liberalen wel hebben bereikt en welke lange lijst van besparingen er wel in het akkoord zitten, en waarom Open Vld dit regeerakkoord dan ook verdedigt.
· Het vervroegd pensioen wordt tegen 2016 opgetrokken van 60 naar 62 jaar. Mensen zullen minimum 40 jaar moeten gewerkt hebben (tegenover 35 jaar nu in privé en 5 jaar bij overheid). Minister Van Quickenborne voert op 20 dagen tijd meer hervormingen door dan de pensioenministers de voorbije 20 jaar hebben gedaan.
· Ook brugpensioenen worden verstrengd. Het individueel brugpensioen zal pas mogelijk zijn vanaf 60 jaar. De leeftijd voor brugpensioen bij collectief ontslag wordt opgetrokken van 50 naar 55 jaar.
· Voltijdse loopbaanonderbreking (van toepassing in de overheid) wordt teruggebracht tot 5 jaar in plaats van 6 jaar nu. De leeftijd voor half- en deeltijds tijdskrediet (in de privé-sector) voor ouderen wordt opgetrokken van 50 naar 55 jaar.
· Mensen moeten tot hun zestigste beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt
Voor jongeren die afstuderen wordt de toegang tot een wachtuitkering strenger. Een uitkering zal pas mogelijk zijn na één jaar en nadat uit strikte controles blijkt dat de afgestudeerde voldoende inspanningen heeft geleverd om werk te vinden. Tegelijk wordt de wachtuitkering beperkt tot drie jaar.
Werkloosheidsuitkeringen nemen sneller af in de tijd. Na vier jaar vallen alle werklozen terug op een minimum vergelijkbaar met het leefloon.
Mensen die werk zoeken zullen beter en sneller worden geactiveerd en gecontroleerd, ook 50-plussers (inclusief bruggepensioneerden) zullen worden gecontroleerd. De controletermijnen worden gehalveerd. En het wordt moeilijker voor werklozen om een job te weigeren.
Er komt een nieuwe pensioenbonus. Wie meer dan 45 jaar werkt, krijgt een hoger pensioen.
Onbeperkt bijverdienen na 65 wordt mogelijk als je 42 jaar gewerkt hebt.
Het aantal ‘gelijkgestelde periodes’ wordt verminderd. Dat zijn de jaren dat je niet werkt, maar die toch meetellen voor je pensioenopbouw. Zo zullen de derde periode van werkloosheid, het brugpensioen voor 60 jaar en vrijwillige onderbrekingen (uitgezonderd thematische verloven zoals zwangerschapsverlof, en gemotiveerd tijdskrediet) minder meetellen.
Open Vld is erin geslaagd 2,3 miljard belastingen te schrappen uit de oorspronkelijke voorstellen van de formateur en 2,4 miljard euro extra besparingen door te voeren.
De meerwaardebelasting voor de gezinnen is geschrapt en het stelsel van definitief belaste inkomsten (DBI) voor bedrijven blijft onaangetast.
Er komt geen vermogensbelasting, enkel een crisisbijdrage van 4% op hoge roerende inkomsten. Die crisisbijdrage geldt enkel voor roerende vermogens vanaf ongeveer 800.000 euro (d.w.z. meer dan 20.000 euro roerende inkomsten per jaar).
De notionele interestaftrek blijft intact als belangrijk belastingvoordeel om bedrijven aan te trekken. Enkel het tarief wordt verlaagd.
De groteske intiële extra bijdrage van mensen met een bedrijfswagen is met 4/5 verminderd. Ik begrijp dat u zich nog steeds stoort aan de belasting die er effectief overblijft (en ik niet ontken) maar ik probeer u op deze manier aan te tonen dat Open Vld wel degelijk zwaar heeft onderhandeld over dit thema.
De belastingaftrek voor dienstencheques blijft behouden. De prijs van dienstencheques stijgt pas binnen twee jaar met 1 euro.
Heel de overheid gaat op dieet. Voor alle overheidsdiensten worden de middelen tijdelijk bevroren en geldt dus: meer doen met minder. Slechts 1 op de 5 ambtenaren die op pensioen gaat, wordt vervangen.
Er komen extra besparingen in de gezondheidszorg en de sociale zekerheid. Ook vakbonden en ziekenfondsen zelf zullen een extra bijdrage moeten leveren.
De wet-Lejeune wordt strenger. Bij zeer zware misdrijven - die leiden tot celstraffen van 30 jaar of meer - zal de veroordeelde niet meer na een derde maar ten vroegste na de helft van de straf kunnen vrijkomen. Bij recidive zal dat zelfs 3/4e worden. De strafuitvoeringsrechtbanken behouden het laatste woord.
Banken die steun krijgen van de overheid zullen niet langer bonussen mogen uitdelen aan hun managers
Er komt op termijn een opsplitsing tussen depositobanken en zakenbanken die zware risico's nemen, op basis van een studie van de Nationale Bank
De banken moeten een plan uitwerken om eventuele grote verliezen in de toekomst op te vangen
Ten laatste tegen juli 2013 moet er een eenheidsstatuut komen voor arbeiders en bedienden
De arbeidstijd zal voortaan op jaarbasis berekend worden en niet langer driemaandelijks
Interimarbeid wordt ook mogelijk bij de overheid
De regelingen rond overuren, deeltijds werk en tijdelijke arbeid worden versoepeld
Wie pas begint te werken, zal sneller vakantiedagen opbouwen (nu worden die berekend op basis van het voorbije jaar)
Er komt een responsabiliseringsmechanisme voor werkgevers die overdreven vaak een beroep doen op tijdelijke werkloosheid
De vergoedingen en voordelen van gedelegeerd bestuurders en leden van het directiecomité bij overheidsbedrijven worden beperkt.
Nog bij overheidsbedrijven zal het variabele deel van de verloning worden geplafonneerd op 30 procent van het vaste deel en geen enkel personeelslid zal nog via een managementvennootschap kunnen worden betaald
Overheidsbedrijven zullen hun managers niet langer mogen uitbetalen via een managementsvennootschap, waardoor ze op zelfstandige basis verloond worden
Vanaf volgend jaar wordt begonnen met de terugtrekking van de Belgische soldaten uit Afghanistan, met als perspectief dat de laatste militairen in 2014 vertrekken
Tegen 2015 zal het aantal manschappen van het leger dalen tot 32.000. Het gaat om 30.000 soldaten en 2.000 burgers
De beslissing om deel te nemen aan een militaire actie blijft bij de regering. Die zal daarna uitleg geven aan het parlement
De toekenning van het Omnio-statuut, voor gezinnen met een laag inkomen, wordt vereenvoudigd en versneld
Het derdebetalersysteem wordt veralgemeend voor de meest kwetsbare patiënten
De laagste sociale uitkeringen gaan omhoog (maar het verschil met de inkomens uit werk mag niet kleiner worden)
Er komen maatregelen om mensen met een leefloon te activeren
De nieuwe regering zal een wet opstellen over de loongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Die zal onder meer inhouden dat in de cao's een hoofdstuk moet staan over het verkleinen van de loonkloof
De sociale partners wordt gevraagd hetzelfde te doen bij de onderhandelingen over een nieuw interprofessioneel akkoord
Op juridisch vlak komen er specifieke maatregelen tegen seksueel geweld. De huidige DNA-gegevensbank zal worden uitgebreid
De strijd tegen de verspreiding van boodschappen die aanzetten tot haat en discriminatie, in het bijzonder via het internet, zal worden verscherpt
De groeinorm van 4,5 procent voor de gezondheidszorg zal uit de wet worden gehaald. Voor 2012 zal de norm 2 procent bedragen, voor 2013 en 2014 3 procent
Tenslotte werd ook een akkoord gesloten rond asiel- en migratie, dat niet alleen vastlegde dat er één bevoegde minister komt voor dit departement, maar dat er ook daar ernstige besparingen zijn, met verstrenging van de procedures en inkorting van de termijnen.
Ik hoop met bovenstaande feiten u aangetoond te hebben dat er alles aan gedaan werd een correcte en evenredige spreiding van de inspanningen te realiseren en dat Open Vld er wel alles heeft aan gedaan om werkende klasse en middenklasse te verdedigen. Daarenboven werd de grootste staatshervorming tot nu toe gerealiseerd, met de splitsing van BHV (zowel electoraal als gerechtelijk), een akkoord rond Brussel met interne staatshervorming, een nieuwe financieringswet, en een enorme bevoegdheidsoverdracht. Ik kan inhoudelijk over dit akkoord enkel verwijzen naar N-VA, die in het Vlaams Parlement heeft gesteld dat dit akkoord niet strijdig is met het Vlaamse regeerakkoord dat deze partij zelf heeft afgesloten in 2009.

Vriendelijke groeten,





Hier heb ik enkele opmerkingen bij gepost, meer bepaald op welke manier al deze zogenoemde aanmaningen en controles op zoeken naar werk/weigeren van werk gaan gebeuren, meer bepaald in het zuiden van België. Heeft de VLD garanties dat naast het wetgevende luik, het uitvoerende luik ook zal functioneren?

Bovendien maakte ik de opmerking dat zowel het afschaffen van subsidies als bankentaks en nucleaire rente feitelijke belastingsverhogingen zijn, ondanks dat ze ondergebracht zijn onder "diverse besparingen". Of er een overwegende hoeveelheid besparingen is dan ook voor discussie vatbaar.

Ik hou het forum op de hoogte van een reactie, maar ik geloof niet dat deze nog komt.

ViveLaBelgique 16 februari 2012 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meuh (Bericht 5989145)
Samen met NVA en CD&V aan één (Vlaams) zeel trekken!

Wat bedoel je hiermee ?

matthias999 16 februari 2012 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 5989773)
Heb ik gedaan:


Geachte Heer,

Dank voor uw mail.

Ik heb er begrip voor dat er in het regeerakkoord maatregelen staan waar u minder gelukkig mee bent. Toch wens ik een aantal zaken uit uw mail toe te lichten en te weerleggen.

In het door de partijen overeengekomen akkoord staan overwegend besparingen en schuift deze balans de komende jaren verder op richting nog meer besparingen in vergelijking met de bijkomende lasten. De inzet van de liberale partijen is hier niet vreemd aan.

Ik neem dan ook de kans om aan te halen wat de liberalen wel hebben bereikt en welke lange lijst van besparingen er wel in het akkoord zitten, en waarom Open Vld dit regeerakkoord dan ook verdedigt.
· Het vervroegd pensioen wordt tegen 2016 opgetrokken van 60 naar 62 jaar. Mensen zullen minimum 40 jaar moeten gewerkt hebben (tegenover 35 jaar nu in privé en 5 jaar bij overheid). Minister Van Quickenborne voert op 20 dagen tijd meer hervormingen door dan de pensioenministers de voorbije 20 jaar hebben gedaan.
· Ook brugpensioenen worden verstrengd. Het individueel brugpensioen zal pas mogelijk zijn vanaf 60 jaar. De leeftijd voor brugpensioen bij collectief ontslag wordt opgetrokken van 50 naar 55 jaar.
· Voltijdse loopbaanonderbreking (van toepassing in de overheid) wordt teruggebracht tot 5 jaar in plaats van 6 jaar nu. De leeftijd voor half- en deeltijds tijdskrediet (in de privé-sector) voor ouderen wordt opgetrokken van 50 naar 55 jaar.
· Mensen moeten tot hun zestigste beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt
Voor jongeren die afstuderen wordt de toegang tot een wachtuitkering strenger. Een uitkering zal pas mogelijk zijn na één jaar en nadat uit strikte controles blijkt dat de afgestudeerde voldoende inspanningen heeft geleverd om werk te vinden. Tegelijk wordt de wachtuitkering beperkt tot drie jaar.
Werkloosheidsuitkeringen nemen sneller af in de tijd. Na vier jaar vallen alle werklozen terug op een minimum vergelijkbaar met het leefloon.
Mensen die werk zoeken zullen beter en sneller worden geactiveerd en gecontroleerd, ook 50-plussers (inclusief bruggepensioneerden) zullen worden gecontroleerd. De controletermijnen worden gehalveerd. En het wordt moeilijker voor werklozen om een job te weigeren.
Er komt een nieuwe pensioenbonus. Wie meer dan 45 jaar werkt, krijgt een hoger pensioen.
Onbeperkt bijverdienen na 65 wordt mogelijk als je 42 jaar gewerkt hebt.
Het aantal ‘gelijkgestelde periodes’ wordt verminderd. Dat zijn de jaren dat je niet werkt, maar die toch meetellen voor je pensioenopbouw. Zo zullen de derde periode van werkloosheid, het brugpensioen voor 60 jaar en vrijwillige onderbrekingen (uitgezonderd thematische verloven zoals zwangerschapsverlof, en gemotiveerd tijdskrediet) minder meetellen.
Open Vld is erin geslaagd 2,3 miljard belastingen te schrappen uit de oorspronkelijke voorstellen van de formateur en 2,4 miljard euro extra besparingen door te voeren.
De meerwaardebelasting voor de gezinnen is geschrapt en het stelsel van definitief belaste inkomsten (DBI) voor bedrijven blijft onaangetast.
Er komt geen vermogensbelasting, enkel een crisisbijdrage van 4% op hoge roerende inkomsten. Die crisisbijdrage geldt enkel voor roerende vermogens vanaf ongeveer 800.000 euro (d.w.z. meer dan 20.000 euro roerende inkomsten per jaar).
De notionele interestaftrek blijft intact als belangrijk belastingvoordeel om bedrijven aan te trekken. Enkel het tarief wordt verlaagd.
De groteske intiële extra bijdrage van mensen met een bedrijfswagen is met 4/5 verminderd. Ik begrijp dat u zich nog steeds stoort aan de belasting die er effectief overblijft (en ik niet ontken) maar ik probeer u op deze manier aan te tonen dat Open Vld wel degelijk zwaar heeft onderhandeld over dit thema.
De belastingaftrek voor dienstencheques blijft behouden. De prijs van dienstencheques stijgt pas binnen twee jaar met 1 euro.
Heel de overheid gaat op dieet. Voor alle overheidsdiensten worden de middelen tijdelijk bevroren en geldt dus: meer doen met minder. Slechts 1 op de 5 ambtenaren die op pensioen gaat, wordt vervangen.
Er komen extra besparingen in de gezondheidszorg en de sociale zekerheid. Ook vakbonden en ziekenfondsen zelf zullen een extra bijdrage moeten leveren.
De wet-Lejeune wordt strenger. Bij zeer zware misdrijven - die leiden tot celstraffen van 30 jaar of meer - zal de veroordeelde niet meer na een derde maar ten vroegste na de helft van de straf kunnen vrijkomen. Bij recidive zal dat zelfs 3/4e worden. De strafuitvoeringsrechtbanken behouden het laatste woord.
Banken die steun krijgen van de overheid zullen niet langer bonussen mogen uitdelen aan hun managers
Er komt op termijn een opsplitsing tussen depositobanken en zakenbanken die zware risico's nemen, op basis van een studie van de Nationale Bank
De banken moeten een plan uitwerken om eventuele grote verliezen in de toekomst op te vangen
Ten laatste tegen juli 2013 moet er een eenheidsstatuut komen voor arbeiders en bedienden
De arbeidstijd zal voortaan op jaarbasis berekend worden en niet langer driemaandelijks
Interimarbeid wordt ook mogelijk bij de overheid
De regelingen rond overuren, deeltijds werk en tijdelijke arbeid worden versoepeld
Wie pas begint te werken, zal sneller vakantiedagen opbouwen (nu worden die berekend op basis van het voorbije jaar)
Er komt een responsabiliseringsmechanisme voor werkgevers die overdreven vaak een beroep doen op tijdelijke werkloosheid
De vergoedingen en voordelen van gedelegeerd bestuurders en leden van het directiecomité bij overheidsbedrijven worden beperkt.
Nog bij overheidsbedrijven zal het variabele deel van de verloning worden geplafonneerd op 30 procent van het vaste deel en geen enkel personeelslid zal nog via een managementvennootschap kunnen worden betaald
Overheidsbedrijven zullen hun managers niet langer mogen uitbetalen via een managementsvennootschap, waardoor ze op zelfstandige basis verloond worden
Vanaf volgend jaar wordt begonnen met de terugtrekking van de Belgische soldaten uit Afghanistan, met als perspectief dat de laatste militairen in 2014 vertrekken
Tegen 2015 zal het aantal manschappen van het leger dalen tot 32.000. Het gaat om 30.000 soldaten en 2.000 burgers
De beslissing om deel te nemen aan een militaire actie blijft bij de regering. Die zal daarna uitleg geven aan het parlement
De toekenning van het Omnio-statuut, voor gezinnen met een laag inkomen, wordt vereenvoudigd en versneld
Het derdebetalersysteem wordt veralgemeend voor de meest kwetsbare patiënten
De laagste sociale uitkeringen gaan omhoog (maar het verschil met de inkomens uit werk mag niet kleiner worden)
Er komen maatregelen om mensen met een leefloon te activeren
De nieuwe regering zal een wet opstellen over de loongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Die zal onder meer inhouden dat in de cao's een hoofdstuk moet staan over het verkleinen van de loonkloof
De sociale partners wordt gevraagd hetzelfde te doen bij de onderhandelingen over een nieuw interprofessioneel akkoord
Op juridisch vlak komen er specifieke maatregelen tegen seksueel geweld. De huidige DNA-gegevensbank zal worden uitgebreid
De strijd tegen de verspreiding van boodschappen die aanzetten tot haat en discriminatie, in het bijzonder via het internet, zal worden verscherpt
De groeinorm van 4,5 procent voor de gezondheidszorg zal uit de wet worden gehaald. Voor 2012 zal de norm 2 procent bedragen, voor 2013 en 2014 3 procent
Tenslotte werd ook een akkoord gesloten rond asiel- en migratie, dat niet alleen vastlegde dat er één bevoegde minister komt voor dit departement, maar dat er ook daar ernstige besparingen zijn, met verstrenging van de procedures en inkorting van de termijnen.
Ik hoop met bovenstaande feiten u aangetoond te hebben dat er alles aan gedaan werd een correcte en evenredige spreiding van de inspanningen te realiseren en dat Open Vld er wel alles heeft aan gedaan om werkende klasse en middenklasse te verdedigen. Daarenboven werd de grootste staatshervorming tot nu toe gerealiseerd, met de splitsing van BHV (zowel electoraal als gerechtelijk), een akkoord rond Brussel met interne staatshervorming, een nieuwe financieringswet, en een enorme bevoegdheidsoverdracht. Ik kan inhoudelijk over dit akkoord enkel verwijzen naar N-VA, die in het Vlaams Parlement heeft gesteld dat dit akkoord niet strijdig is met het Vlaamse regeerakkoord dat deze partij zelf heeft afgesloten in 2009.

Vriendelijke groeten,





Hier heb ik enkele opmerkingen bij gepost, meer bepaald op welke manier al deze zogenoemde aanmaningen en controles op zoeken naar werk/weigeren van werk gaan gebeuren, meer bepaald in het zuiden van België. Heeft de VLD garanties dat naast het wetgevende luik, het uitvoerende luik ook zal functioneren?

Bovendien maakte ik de opmerking dat zowel het afschaffen van subsidies als bankentaks en nucleaire rente feitelijke belastingsverhogingen zijn, ondanks dat ze ondergebracht zijn onder "diverse besparingen". Of er een overwegende hoeveelheid besparingen is dan ook voor discussie vatbaar.

Ik hou het forum op de hoogte van een reactie, maar ik geloof niet dat deze nog komt.


LEUGENAARS!!!

Meuh 16 februari 2012 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5989799)
Wat bedoel je hiermee ?

Ze hadden allen nee moeten zeggen tegen die nota, of op zijn minst zeggen dat er toch nog serieus over onderhandeld moest worden! Zeker voor CD&V snap ik niet dat ze op basis van die nota zijn meegestapt (ze zeiden wel neen tegen de nota VDL, die toch nog verder ging dan deze Di Rupo nota...).
Kortom, in plaats van er alles aan te doen om NVA uit de onderhandelingen te kieperen hadden ze beter samen gezegd dat deze nota nefast was voor hun kiezers! Voor één keertje eens blijven vasthouden aan principes had heel leuk geweest. Maar uiteindelijk (na wat show) toch weer buigen "in het belang van het land" was echt niet het juiste signaal...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be