![]() |
Slang Verherstraeten = walgelijk fenomeen in Belgische politiek
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...9944/1.1224245
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...9944/1.1224250 Heb je ooit een meer hoogmoedige en omhooggevallen figuur in de Belgische politiek (en dat wil al wat zeggen) gezien? Die man steekt voortdurend arrogant zijn neus en kin omhoog in de gebakken lucht die hijzelf produceert? Ook al gemerkt dat die man nooit degenen waartegen hij spreekt aankijkt, hoogstens er langs doorkijkt en meestal zich op het ijle fixeert (als hij al zijn ogen niet sluit)? Met zulke mensen kan het voor de CD&V niet anders dan faliekant aflopen. 8-) |
Wie stemt er op die kerel, dat versta ik gewoon niet. Hij staat te liegen en dat zie je er gewoon aan.
|
Citaat:
|
Servaiske kan niet genoeg in beeld komen.
|
Juridisch is er geen vuiltje aan de lucht...als je zo je verdediging moet beginnen zegt dat al veel. In zijn uitleg hoor ik niets over hoe het juist aangepast wordt, klinkt me inderdaad eerder alsof ze 195 bevriezen voor deze hervorming. Dat veel juristen het perfect legaal vinden vind ik evenmin een punt, duidelijk is dat het niet enkel een verwaarloosbare minderheid is die het twijfelachtig vindt...Hij danst continu rond het feit dat het een tijdelijke aanpassing is, hoe is dat geen opschorting?
|
Citaat:
Ben Weyts heeft gelijk, artikel 195 zou beter ofwel niet aangepast worden, ofwel voor heden en toekomst. Verherstraeten heeft alle reden om niemand nog in de ogen te kijken: Om BHV te splitsen is aanpassing van artikel 195 niet nodig, want dit kan met een gewone meerderheid. De aanpassingen worden gebruikt om faciliteiten (gunsten) van Franstaligen om te zetten in grondwettelijke rechten. - Ten eerste gaan ze de tweezijdige kiesbrief in de faciliteitengemeenten in de grondwet inschrijven. Ze moeten enkel met de achterzijde gaan stemmen en hoeven geen extra verplaatsing te doen. Beter had geweest om inschrijvingsrecht te voorzien in Brussel, als je perse daarvoor wil gaan stemmen. - Verder zal in een bijzondere wet, de 'faciliteiten' burgemeesters automatisch de titel “bourgmestre désigné” krijgen met volle bevoegdheden. Betwistingen komen voor in de tweetalige Raad Van State. - Ook de Franstalige rechters in Halle-Vilvoorde, worden in de grondwet ingeschreven. - Het geld naar Brussel komt ook in de grondwet, zonder inspraak. - ... Verherstraeten was bijzonder zenuwachtig en terecht. De bedoeling van artikel 195, is in feite de bevolking betrekken. Verherstraeten heeft toevallig ;-) de gelegenheid laten passeren om alle bovenstaande punten aan de bevolking uit te leggen. Geen enkel van deze punten horen in de grondwet thuis of moeten afgeschermd worden met een bijzondere wet. In tegendeel onze grondwet wordt Gruyère kaas, meer gaten dan kaas. |
Ik snapte het eigenlijk helemaal niet... Wat is eigenlijk het probleem?
Ik zie een rechtsprofessor uitleggen dat er democratisch, juridisch en internationaal (verdragen) geen probleem is. Dan komt er daar een clown tegenover een andere clown uitleggen dat er wel of geen probleem is. Waarom steeds dat laag bij de grondse politiek steekspel op tv organiseren. Elkaar nu al wetsvoorstellen toeschuiven in de zevende dag... waar gaan we naartoe? Ofwel gaat men ervan uit dat die professor maar een pion is; maar zijn uitleg klonk wel aannemelijk. ps: ligt het aan mij of wordt Weyts hyperkinetischer bij elk optreden? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Er is ook onvoldoende draagvlak bij de bevolking:
In de laatste peiling halen de regeringspartijen (CD&V, Open-VLD en sp.a) nog slechts 38,7% en samen met Groen nog slechts 45,5%. |
Citaat:
|
Pathologische narcist.
|
"Het gaat te traag!"
1 week later "Het gaat te snel, vraag eerst advies!" Leuke oppositie. |
Citaat:
Wat ik wil zeggen Dirk is dat je dit niet zomaar kan vergelijken met de federale. Ben daarom niet erg zeker van die 45,5%. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kan je even duidelijk zeggen waar het schoentje knelt? Eerst klopt het dat er juridisch geen probleem is? Democratisch? Internationaal? Wat overblijft is toch politiek gesteek (en dan kader ik plots beter de bijdrage van POLITIColoog De Vos) lijkt me? Waar vergis ik me? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be