![]() |
Je kunt ook "staken" om te kunnen WERKEN
Ik kon totnogtoe weinig begrip opbrengen voor de syndicale afdreigingsakties recent...(akties die overigens geen zoden aan de dijk zullen brengen,behalve dat politieke bestuurders tijd moeten verliezen om volwassen snotterende kleutertjes te sussen)
Maar vandaag was er dan een soort akties waar ondergetekende WEL begrip voor kon opbrengen.Bij de diensten voor Pensioenen gaat men enkele dagen geen mensen meer ontvangen of telefonisch de "klanten" te woord staan.Eerst wil men op deze,naar verluid enigszins onderbemande-,diensten,eens een deuk maken in de stapels pensioendossiers die er liggen. Dat kan inderdaad niet als je om de haverklap weggeroepen wordt om "vlugvlug" nog eens naar een ander probleem te gaan kijken.... Het probleem is ook in de privé gekend,soms moet je jezelf "afsluiten" (tot geweeklaag van anderen) om nu eens iets af te werken.... Spijtig dat dergelijke "aktie" syndikaal moet geregeld worden,in plaats van de realiteit onder ogen zien en de openingsdagen beginnen aan te passen aan de beschikbare ambtenaren...(yep....vergeet de illusie van meer bereikbaarheid der diensten als het aantal federale ambtenaren effectief al aan het zakken is....) |
Het probleem zit bij de ambtenaren zelf. Ze verzetten zich tegen nieuwe processen en IT dewelke in IT allang gebruikt worden om dan achteraf te komen klagen dat hun manier van werken, sinds de jaren 1830, nu achterhaald is.
Je kan ze niet eens "frontoffice" zeggen zonder dat ze denken dat het de naam is van de volgende nationale stakingsdag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien denk ik niet dat een ambtenaar überhaupt weet wat het woord "werken" betekent. Wat uw artikel beschrijft is voor mijn job (support) dagelijkse kost. Als ik daarover zou klagen lag ik ook gelijk buiten. |
Citaat:
Vele gemeentebesturen bv staan daar veel verder in dan veel bedrijven. |
Citaat:
:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een beetje veralgemenen mag maar niet te veel... ;-) |
Citaat:
Ik heb dat probleem gezien in gemeentes, steden en grootsteden.. |
Citaat:
:-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Same shit, different department. 't Is niet dat ze bij de FOD's uitblinken in werklust, efficiëntie en effectiviteit. Beschermde werkplaatsen slagen er zelfs in om beter te presteren. |
Citaat:
:evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be