![]() |
Wanneer N-VA in Frans-Vlaanderen ?
Wanneer gaat de N-VA zich eens interesseren in Frans-Vlaanderen waar de Nederlandse taal volledig uitgemoord wordt? In België wordt het Nederlands niet of nauwelijks bedreigd, maar in Noord-West-Frankrijk is dat wel het geval. Laat de N-VA de Vlaamse broeders in Frankrijk als een baksteen vallen? Kan u zich inbeelden dat de "Spaanse" Basken hun broeders in Frankrijk laten vallen? Dit is toch regelrechte Vlaams-nationale onzin ! :?:roll:
|
Citaat:
|
Als het Nederlands niet bedreigd wordt, waarom moeten mijn Nederlandstalige collega's dan Frans praten?
|
Ik denk dat de haat tegenover Walen en Franstalige Brusselaars primeert boven de strijd om Hondschoote.
De Vlamingen in Hondschoote hebben geen probleem zich Vlaming te voelen en zich toch in het Frans uit te drukken en de 14 juillet te vieren. Dat is teveel verwarring en contradictorische informatie voor de gemiddelde NV-A'er, hij kan dat niet plaatsen in zijn enge etnomane verhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wil Wallonië wel ruilen voor Frans-Vlaanderen. :-)
|
Frans Vlaanderen is al verloren gegaan aan Frankrijk sinds de tweede helft van de 17de eeuw. Louis XIV heeft dat gebied ingepikt en les chtis en consoorten zijn ruimschoots verfranst en voelen zich ook Frans. Je kan dat niet vergelijken met het sluipende verfransingsproces van de rand.
|
Citaat:
Echter, zij dienen wél Nederlands onder de knie te krijgen vermits ze in de ééntalig Nederlandssprekende Vlaamse regio wonen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nergens heb ik zoveel Vlaamse Leeuwen zien hangen aan de gebouwen als verleden jaar in Castel. Bleek normaal te zijn, geen speciaal feest of zo. tot de vorige generatie werd er ook nog steeds vlaams gesproken onder de bevolking, maar het is effektief iets van de laatste (naoorlogse?) generaties dat dit verdwenen is. NVA is bij mijn weten nog steeds geen Franse partij, ik zie Marine Le Pen hier ook geen stemmen ronselen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be