![]() |
De schrik van Geel?
Citaat:
In 1989 = 1ste doodslag in 1998 = 2de doodslag (9 jaar later) in 2010 = 3de poging tot doodslag? (12 jaar later) Ik neem aan dat ze hem nu binnen een jaar of zes terug vrijlaten (één derde van 18)? 2018 of zo? dan kan ie in 2020 nog eens een poging wagen. Beetje regelmaat in de zaak houden hé. |
Dat is wat je noemt een "mokerslag"...
|
Citaat:
Straks is hij te oud om nog iemand dood te krijgen. |
Ik zou toch denken dat het ondertussen duidelijk wordt dat deze man niet geschikt is voor de open maatschappij. Zijn 2 eerdere trips naar het gevang hebben hem blijkbaar niet kunnen hervormen.
Denkt die rechter nu echt dat hij zijn lesje nu wel zal leren? |
Citaat:
Er is toch niemand die gelooft dat men iemand ten goed kan veranderen door hem op te sluiten in een varkensstal en hem mensonwaardig te behandelen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van Quickenborne heeft het toch niet aangedurfd de pensioenleeftijd van gangsters 2 jaar op te schuiven?? |
Citaat:
Maar ik begrijp wel dat de burger, die zijn gas lost als hij politie ziet - ook al rijdt hij op dat moment maar veertig, angst heeft van de gevangenis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Pas op, ik zeg niet dat ik ten allen prijze naar de gevangenis wil, maar als het zo is dan is het zo. Ik denk dat vooral die mensen schrik hebben die nog nooit door het systeem getrokken zijn. Eens dat je daar hebt gezeten, dan weet je hoe het werkt. Dan weet je welke houding je moet aannemen om zaken gedaan te krijgen. Je weet dan ook welke cipiers je kan kopen en welke niet, welke jobs er goed zijn en welke niet en hoe je daar best binnen geraakt enz... Waar de drugs en drank te koop zijn, de GSM's en dergelijke zaken. De weg kennen is belangrijk, als er mensen lastig doen, je moet daar zelf geen handen voor vuil maken, er zijn Marokkaanse en Oost-Europese bendes die mensen kreupel slaan op de wandeling voor 10€ belkrediet ofzo, je moet alleen het protocol kennen. Er is daar van alles in elkaar te steken als je de weg kent. |
Citaat:
48 weken per jaar, 38u per week. 9 jaar en 3 maand dus. Haal er een half jaar af wegens allerlei. Ergo, 8 jaar en 9 maand. Misschien een mogelijkheid om een "moord" te kwantificeren? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be