![]() |
Het einde van de Amerikaanse hegenomie?
De Amerikanen trekken troepen terug uit :
Irak Afganistan Europa! En is niet van plan troepen naar Iran te sturen. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2796/...gd-terug.dhtml http://nos.nl/artikel/341921-11000-m...it-europa.html Waarom doet men dit ? Former chief of staff (Colin Powel) Wilkerson, member of Bush admin, voorspelde eind 2009 al dat er troepen uit Europa zouden worden terug getrokken. Hij wen geeft ook nu nog vaak lezingen( onder andere in verband met Iran. Een erg interessante analyse http://www.youtube.com/watch?v=9P8Cz...eature=related |
Ik denk dat dit een dubbele draad is want de naam van Wilkerson is al eerder gevallen. Ik meen dat Straddle hem naar voren bracht - als ik me niet vergis.
Nee, de VS is juist bezig met een meer sporenbeleid en heeft een ondergrondse actie gestart tegen de grote uploaders. Nou koop ik geen illegale software maar bekijk via trials of bepaalde software de moeite waard is en daarna bij gebleken geschiktheid koop ik die in gebruikmte vorm. Ik hoef niet per se het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ik ben maar een amateur. De rechter in de VS heeft uitgemaakt dat verkoop van overbodig geworden software niet starfbaar is maar zeker toelaatbaar. Dat heeft men opgevangen door een persoonlijk licentierecht waardoor de wettelijkheid van verkoop van gebruikte software twijfelachtig kan zijn. Daar zou je dus een zeer kostbaar proefproces voor moeten voeren hetgeen geen sterveling kan betalen. Dus kan legaliteit/illegaliteit niet worden vastgesteld. Het downloaden van films en muziek is een ander verhaal. Ik geef toe wel eens een film te downloaden om te zien of die goed is. Amerikaanse, maar ook andere films kunnen smakeloos slecht zijn en ik kan mijn kasmiddelen beter gebruiken dan het kopen van VS smeerboel. Maar het kan zijn dat er een enkele goede tussen zit die ik dan ook legaal koop. Het is voor mij een voorfilter - ik kan zonder kosten goed van kwaad zuiveren. In feite zouden de trailers dat moeten doen maar die worden als goedkope prostituees gebruikt om kopers te lokken. Muziek download ik niet die koop ik. Sorry voor het off-topic gaan. Had dat niet in de gaten. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
zoals supergrote tanks ook niet meer nodig waren na 1945. |
Het imperium is gesneuveld in Irak. De post Amerikaanse wereld is zich aan het vormen en deze paria zal geïsoleerd achter blijven. Tenzij ze zich tijdig herpakken en aanpassen aan de nieuwe realiteit. Momenteel zien we de laatste sputteringetjes van ontkenning.
|
Citaat:
Irak went great. Just great. Big money earned. Wat dacht je nu? Amerikaanse oorlogen zijn nooit gevoerd om te winnen sinds 1945, maar om oorlog te voeren. |
Citaat:
Maar je hebt wel een punt en dat is mijn vrees, dat het zich in een grote oorlog gaat storten om er weer bovenop te komen. |
Citaat:
Ik had enkel Wilkerson al eens vermeld ivm de Israel Lobby. Dit is een uittreksel, een zéér gevatte 2 minuutjes op Youtube, de moeite waard om te bekijken, en geheel on topic: US Military Strategy en Israel. Uitkijken tot het einde! Ik heb het altijd gezegd dat het US Army het beu wordt levens te geven voor Israel... Als de US zelf Iran aanvalt, dan zullen er tal van officieren de brui aan geven, het zou een kollosale vergissing zijn Iran aan te vallen. Let ook op wat Wilkerson op het einde zééér slim verwoordt.... WW3, voor Israel.... |
Recentelijk intervieuw van Wilkerson trouwens:
Congress Pushes Iran Regime Change Over Diplomacy - TheRealNews |
Haig zegt hetzelfde. Buitendien heeft Rusland de VS een keiharde waarschuwing gegeven.
Ik denk dat ieder voor zich in deze draad een stuk van het gelijk heeft. Het zijn allemaal factoren die een duidelijke rol spelen. Amerika Quo Vadis ......? |
Citaat:
|
Citaat:
Hierover gaat het in de laatse link in mn openingspost. |
Citaat:
|
Citaat:
Hij geeft waardevolle en evenwichtige informatie, naar mijn mening. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() ![]() |
Citaat:
Een beweging die al sedert de tijden van Ronald Reagan bezig is.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be