Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Worden deze discussie's gelezen door politiekers. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168103)

Klarekijk 25 februari 2012 19:47

Worden deze discussie's gelezen door politiekers.

Ik vroeg me af , worden deze discussie's gelezen door echte politiekers of wordt dit enkel gelezen en bestaat dit forum enkel uit een handje vol mensen zoals stamgasten in een volkcafé ?

Vind het ook een beetje jammer dat er zoveel geheimzinnigheid is over de ware identiteit .

Met ander woorden heeft dit forum inpact op de politiek?

F.B. 25 februari 2012 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6003273)
Ik vroeg me af , worden deze discussie's gelezen door echte politiekers of wordt dit enkel gelezen en bestaat dit forum enkel uit een handje vol mensen zoals stamgasten in een volkcafé ?

Vind het ook een beetje jammer dat er zoveel geheimzinnigheid is over de ware identiteit .

Goeie vraag.

Politici hebben het te druk met besturen. Dat doen ze nu eenmaal. Ze hebben geen tijd voor ideologie, of om met de publieke opinie bezig te zijn.(of enkel als het hen uitkomt om als argument te gebruiken). Dat is trouwens toch maar ouderwets in hun ogen.

Ik denk dat de impact van dit forum nihil is, omdat het volgens mij een zeer beperkte groep van mensen is die dit forum o.a. gebruiken om hun versmachtingen op tafel te leggen. Ik meen zelfs dat dit forum, en de andere sociale media bijdraagt tot isolatie. Er wordt hier wel kritiek geleverd, maar die kritiek zal nooit tot iets leiden als je toch maar achter je computer blijft zitten.

Maar voel je vrij om dat te weerleggen, zou best kunnen dat dit niet voor iedereen anders is.

Klarekijk 25 februari 2012 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de griffel (Bericht 6003384)
Ik heb zo de indruk dat 'Koetjes en Kalfjes' hier veel belangrijker is dan de 'politieke rubrieken'.

Dat wordt ook zo mijn indruk , en een degelijk debat wordt algauw in het belachelijke getrokken .

Ik twijfel of ik me hier goed voel , heb geen zin om tegen de muren te praten , en zeker niet als ik begrijp op een heel klein gesloten koerke te zitten .

F.B. 25 februari 2012 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6003392)
Dat wordt ook zo mijn indruk , en een degelijk debat wordt algauw in het belachelijke getrokken .

Ik twijfel of ik me hier goed voel , heb geen zin om tegen de muren te praten , en zeker niet als ik begrijp op een heel klein gesloten koerke te zitten .

Ik denk dat dit forum een soort van tijdverdrijf is zoals het updaten van je status op facebook, of foto's taggen e.d.

Xenophon 25 februari 2012 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6003392)

En dan het ergste, niemand gaat u missen.

filosoof 25 februari 2012 22:27

Toch al één: http://forum.politics.be/showthread....01#post5998501

En hij is niet alleen hier. 8-)
(maar dan blijft voor sommigen de vraag of men blokkers wel 'politiekers' mag noemen)

F.B. 26 februari 2012 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6003457)
En dan het ergste, niemand gaat u missen.

ik wel

TaAlveriFikateuR 26 februari 2012 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 6003461)
(maar dan blijft voor sommigen de vraag of men blokkers wel 'politiekers' mag noemen)

En hoe moeten we de sossen noemen? Politiekers of onbeschaamde zakkenvullers?

Klarekijk 26 februari 2012 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TaAlveriFikateuR (Bericht 6003672)
En hoe moeten we de sossen noemen? Politiekers of onbeschaamde zakkenvullers?

Die t'jeeven hebben altijd al twee gezichten gehad , maar als je globaal kijkt naat politiek , t'zijn bijna allemaal camelions , ze veranderen sneller van gedacht dan een vrouw van ondergoed .

F.B. 26 februari 2012 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6003683)
Die t'jeeven hebben altijd al twee gezichten gehad , maar als je globaal kijkt naat politiek , t'zijn bijna allemaal camelions , ze veranderen sneller van gedacht dan een vrouw van ondergoed .

Waarvan Bruno Tuybens een goed voorbeeld is.

Citaat:

Bruno Tuybens (SP.A) kreeg bonus van 250.000 euro

SP.A-politicus Bruno Tuybens heeft, toen hij tien jaar geleden nog voor KBC werkte, een bonus gekregen van zowat 250.000 euro netto. Nochtans trekken Tuybens en zijn partij al geruime tijd fel van leer tegen de hoge bonussen voor topbankiers. "Het is nooit de bedoeling geweest dit te verzwijgen", reageert hij.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tiek/1.1016196
Maar oké, off-topic

Distel 26 februari 2012 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 6003461)
Toch al één: http://forum.politics.be/showthread....01#post5998501

En hij is niet alleen hier. 8-)

Ik denk dat ik in dit land liever geen politieker zou genoemd willen worden.

Klarekijk 26 februari 2012 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6003768)
Ik denk dat ik in dit land liever geen politieker zou genoemd willen worden.

Dus , U bent er eenen en u bent er beschaamt in ?
Aleee toch eenen die oprecht is !

Xenophon 26 februari 2012 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6003633)
ik wel

Waarmee de regel bevestigd is.

Raf 26 februari 2012 13:17

Citaat:

Gelukkig niet.

Distel 26 februari 2012 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6003778)
Dus , U bent er eenen en u bent er beschaamt in ?
Aleee toch eenen die oprecht is !

Zoek op: voorwaardelijke wijs.

F.B. 26 februari 2012 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6004002)
Gelukkig niet.

Nee, men zou wel eens iets te democratisch kunnen worden zeker.

fonne 26 februari 2012 18:52

Citaat:

Ik vroeg me af, worden deze discussie's gelezen door echte politiekers of wordt dit enkel gelezen en bestaat dit forum enkel uit een handje vol mensen zoals stamgasten in een volkcafé ?

Er zijn echt wel een paar actieve politici actief hier. En die van de klassieke partijen lezen stiekem mee, maar laten zich uit pure schaamte al enige tijd niet meer horen.
Citaat:

Tja, voor je het weet trekt iemand een of ander zinnetje uit zijn context en trekt daarmee naar de Noord-Belgische regime-pers om een karaktermoord op de schrijver te organiseren. Zolang Vlaanderen geen echte democratie en vrijheid van meningsuiting kent zullen mensen hun identiteit moeten verstoppen.
Citaat:

Moeilijk te zeggen, al heb ik wel de indruk dat de opinie-vorming op het forum vooroploopt op de ontwikkelingen in het openbare publieke discours.

Cyrano 27 februari 2012 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6004575)
Er zijn echt wel een paar actieve politici actief hier. En die van de klassieke partijen lezen stiekem mee, maar laten zich uit pure schaamte al enige tijd niet meer horen.

Tja, voor je het weet trekt iemand een of ander zinnetje uit zijn context en trekt daarmee naar de Noord-Belgische regime-pers om een karaktermoord op de schrijver te organiseren. Zolang Vlaanderen geen echte democratie en vrijheid van meningsuiting kent zullen mensen hun identiteit moeten verstoppen.

Moeilijk te zeggen, al heb ik wel de indruk dat de opinie-vorming op het forum vooroploopt op de ontwikkelingen in het openbare publieke discours.

Dit merk ik ook.

Politieke ergernis ontstaat bvb op enkele bolgs, gevolgd door forummers die hier naar verwijzen en hun mening er aan toe voegen, verder zie je deze kreten weer verschijnen op de fora van de kranten zelfs buiten de context van het lopende krantenartikel. Een dag later verschijnt er een artikel in de regimepers over deze ergernis en de fora lopen weer vol. Als dit lang genoeg duurt dan komen de radio-TV op gang.

De journalisten putten nieuws uit de blogs en fora. Zij moeten nu eenmaal bedrukt papier verkopen. Ik vermoed zelfs dat sommige journalisten een klein visje gooien om nadien op de blogs en fora in te pikken. Zo dekken zij zich politiek correct in.

Op deze wijze hebben fora toch invloed op de meningsvorming. Hoe groot deze invloed is, zal niemand kunnen meten. Doe de test. Verspreid en herhaal een pertinente en storende leugen over een politieker en wacht af. 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be