![]() |
Een simpel voorstel...
...om de toepassing van de Omzendbrief Peeters na te gaan.
Wie een franstalige oproepbrief voorlegt dient ook het nederlandstalige origineel ervan voor te leggen, om tot de stemverrichtingen toegelaten te worden . |
Citaat:
|
Citaat:
Nederlands en Duits |
Citaat:
zo zegt 1 van die wetten dat er maar 1 tweetalig gebied is, het Brussels Gewest, de faciliteitengemeenten behoren daar niet toe. die faciliteiten zijn uitzonderingen, maar volgens de Raad van State wilt dat niet zeggen dat die gemeenten tweetalig zijn, integendeel zelf. lijkt me toch een vrij logische interpretatie van de grondwet, niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een marginaal clubje boelzoekers... daar gaan we toch geen aandacht aan besteden? Aan extremisten hebben wij toch geen boodschap... |
Citaat:
:thumbsup: mooi democratisch... Altijd dat gezever rond die oproepingsbrieven... worden de mensen dat niet beu? |
Citaat:
De instructies zijn duidelijk: geen geldige oproepingsbrief, geen stem. En er zijn nogal wat mensen die op die manier hun stem verspelen en qua democratisch gehalte toch wat hoger scoren dan die francochons... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
In een normaal land zal die uitspraken van milquet en Maingain een bom op de staatshervorming leggen. "Omzendbrief Peeters moet absoluut blijven, anders geen splitsing" hoorde ik ALLE traditionele partijen nog zeggen. Maarja, al mag Di Rupo morgen zeggen dat Limburg eigenlijk bij Luik hoord, en dus overgeheveld zal moeten worden, dan nog zal de belgische carousel blijven draaien. België is terminaal ziek.
|
Citaat:
ok, dat krijg je dus nooit verkocht aan Di Rupo, Milquet, Reynders, Michel. |
Citaat:
... op Vlaams niveau geldt hetzelfde. En ook uw opmerking geldt op Vlaams niveau. Trouwens het klopt niet de FDF werd mooi op de kant geparkeerd tijdens de onderhandelingen; dat weet iedereen. En maar goed ook? |
Citaat:
en die zegt dat Brussel tweetalig is, en de faciliteitengemeentes uitzonderingen zijn maar niet tweetalig zijn. toch een vrij simpele redenering? ik zie echt niet in waarom daar zo moeilijk wordt over gedaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be