![]() |
Privatiseringen
Waarom niet eens een grote privatiseringsgolf invoeren in België. Dat is het middel om van grote kostenverslindende zaken af te raken.
Waarom niet de politie en brandweer privatiseren. Bescherming tegen betaling... waarom niet? ... |
Misschien ook maar van de eerste keer de rechtbanken en gevangenissen privatiseren. Niet content met de rechter, dan kiest ge toch gewoon een andere rechtbank? Wilt ge niet naar de gevangenis, dan betaalt ge er toch gewoon niet voor?
Tsss.. De politie en de brandweer privatiseren. 'k Hoop voor u dat gij dan niet aangevallen wordt of dat uw huis niet gaat afbranden ... |
Citaat:
En wat mijn veiligheid betreft: Daar heb ik genoeg geld voor |
flink zo
en nu naar bed, morgen is het school |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn mogelijkheden genoeg om de uitgaven te beperken...Laten we niet gek doen... |
Citaat:
|
Ik zou zeggen dat politie en eventueel brandweer toch wel diensten zijn die dichter bij de core functies van de staat horen, omdat coercie nooit door een prive entiteit mag gebeuren. Alle relaties tussen prive entiteiten moeten op vrijwillige basis zijn.
|
privatiseren ok
liberaliseren neen |
Citaat:
Wat is het verschil ??? |
Citaat:
privatiseren = eigendom, aandelen, bestuur in private handen brengen liberaliseren = afnemen van regels, grendels, grenzen om te komen tot vrije markt / concurrentie In feite is privatiseren geen garantie tot concurrentie. Liberaliseren is exact het invoeren van concurrentie. |
Citaat:
Gaat trouwens ook nog leuk taferelen geven, geen agenten meer om verkeer te regelen als scholen gedaan zijn, geen agenten meer als er een dodelijk ongeval plaatsvindt, ... |
Citaat:
Ik zie niet in wat men wint, tenzij wat aandelen aan copains kunnen uit te delen. Het voordeel van "privatiseren" ligt hem niet in het toekennen van postjes en aandelen aan copains, maar aan het bewerkstelligen van een markt waar de klant kan kiezen, maw, concurrentie veroorzaken, zodat slechte prestatie/prijs verhoudingen weggeschaafd worden, en zodat de eigenaars financieel verantwoordelijk worden (rijk worden als ze het goed doen, failliet gaan als ze teveel kemels begaan). Ik zie geen enkele reden om tot uw "privatiseren" over te gaan, tenzij wat beter de copains kunnen te bedienen. Misschien kan je mij toelichten ? |
Citaat:
Ik ben overtuigd van de marktmechanismen, maar ik verafschuw volledige liberalisering van bepaalde sectoren / takken / diensten. Simpelweg omdat ik overtuigd ben dat concurrentie en winst niet overal een noodzaak zijn. Nog meer zelfs, zaken zoals notariaat is bv in mijn ogen zelfs regelrecht te nationaliseren in klerkstatuten. Ik herinner aan het feit dat de industrialisatie bij ons en dus ook de grote bron van welvaartscreatie sterk gekoppeld was aan het aanleggen van een centraal staatsspoorwegennetwerk. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
En uiteraard is privé eigendom en het kapitalisme in het algemeen onmogelijk zonder een staat die die zaken veilig stelt. Dat is waarom libertarisme en zelfs anarchie in het algemeen interessant zijn maar niet meer dan dat.
|
Citaat:
Bij mij is ooit ingebroken (in België), en de dieven hadden hun werktuigen zelfs laten liggen (met mogelijks vingerafdrukken er op en zo). Politie was niet geïnteresseerd. Meer dan mij een papierke geven waarmee ik naar de verzekering kon wilden ze niet doen. |
Citaat:
De staat is beter gebleken in het sluiten van lijnen dan het bouwen van lijnen. Ook in anderel landen was veel privé kapitaal betrokken bij de bouw van spoorwegen. In het VK waren het uitsluitend privé bedrijven die de spoorwegen bouwden. Daar is in het begin van de 19de eeuw zelfs een heuse boom (en bust) geweest. Daar is het spoorwegnet pas in 1948 genationaliseerd. In Frankrijk dan weer had men het land in sectoren verdeeld, en kreeg een privé bedrijf telkens een monopolie in een bepaalde sector. Compangie du Nord. Compangie de l'Est etc... Vandaar al die kopstations in Parijs... |
Citaat:
|
Alles liberaliseren en privatiseren godverdomme. Voor elke centimeter grond waar ge over wilt : zelf betalen ! Voor elke dienst zelf betalen ! Voor elke verzekering : zelf betalen!! Kunt ge niet betalen ? STERF HOND ! Survival of the fittest. Lang leve de vrijheid voor die met geld en brains !! Lang leve Atlantis en John Galt ! Weg me de roverheid !!
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be