![]() |
Belfius: het Belgisch monster van Frankenstein
It's alive! Alive!! Belvirus!
De nieuwe naam van Dexia wordt Belfius.. Klinkt als een vieze ziekte waarbij er vooral veel donkere kak, gal en bloed in uwe wc-pot blijft hangen. Dat ziet ge van hier dat ik mijn geld bij een bank ga houden die met de 3 lelijkste letters van het alfabet (in die respectievelijke volgorde) in haar naam verdergaat. http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120229_238 |
Waarom niet "Belgobank"? Dat zou veel beter geweest zijn.
|
Het is idd een vreselijke naam :D
|
Belfius, belfius, dat doet mij denken aan Danone, je weet wel met actieve bifidus. En feitelijk is het gelijkaardig, het ziet er niet al te smakelijk uit, ze promoten het heelder dagen, en je krijgt er het schijt van.
|
Zulke 'verschikkelijke' namen krijg je als je compromissen moet maken en onze francofone 'vriendjes' moet tevreden stellen.
Die naam is op zichzelf al een belgenmop! :lol: |
En Vlabank was beter geweest, zeker? :lol:
|
BEL = België
FIUS = Failliet |
Belfiasco klinkt zelfs beter.
|
Citaat:
Zelden zo'n puëriele onzin gelezen. Jij hield dus een spaar/zichtrekening aan bij Dexia (Bacob, ASLK) en had daar tot nu toe geen problemen mee, ook al niet toen verleden jaar een bankrun net vermeden werd en Leterme (herinner je Ief nog ?) en zijn croonies de bevolking smeekten om hun spaarboekjes vooral toch bij Dexia te houden. Wanneer echter de naam van Dexia (Bacob, ASLK) verandert naar Belfius (gruwelijke naam trouwens) overweeg je plotsklaps om jouw rekeningen leeg te maken. Het gebrek aan werkelijkheidszin blijft me verbazen bij de vlaams populisten. Vertel mij, maak jij uit principiële redenen ook geen gebruik meer van de diensten van BELgacom, B-Post, nmBs, electraBEL, etc? |
Citaat:
1. een verwarde Belgicist 2. een Belgische suffert 3. een Belgische saus |
Baphomet.
Mephisto. Diablo. Baal. None of them raised as much terror as their overlord, who's name brings cold horror to any mortal's heart. *dreigend muziekje, tromgeroffel* Belfius. The Supreme Lord of all things Evil. |
Citaat:
Een gokautomaat kan soms verassend zijn. |
Citaat:
|
Je moet echt een randdebiel zijn om nog steeds rekeningen te hebben bij Dexia of Belfius whatsoever. La Banque Rothschild bvb is een veel efficiëntere bank voor het vrijwaren van uw patrimonium.
|
Belinfuus
|
Citaat:
|
wat een mooie naam!
|
Citaat:
|
of zilverbank?
den baard stelt mij teleur nu |
Et tu, Belfius?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be