Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   beke en vanackere willen uw geld vasthouden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168381)

born2bewild 3 maart 2012 08:42

beke en vanackere willen uw geld vasthouden

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-betalen.dhtml

De regering-Di Rupo begint zondag met een zoektocht naar minstens 2 miljard euro om de begroting van 2012 te doen kloppen. Het opmerkelijkste besparingsvoorstel legde CD&V op tafel: de belastingen trager terugbetalen.

de "steun" voor het acv hedgefund en het corrupte francofonie griekenland-bis moet ergens vandaan komen

mag de burger nu ook de betalingen aan deze staat in ontbinding uitstellen, of moet de honger van het monster di-rupette 1 gestild worden?

aaahhhh

verkiezingen...hoe lang nog? PAY-OFF time en de rekening voor de junta van collabo's volgt snel
:lol:

De schoofzak 3 maart 2012 08:57

Ik heb het artikel nog niet gelezen, maar mijn eerste reactie is dat het oneerlijk is tegenover de mensen die niet teveel voorgeschoten hebben.

Dus, als het een ernstige piste van besparingen was, dan zegt dat veel over de mentaliteit van die politieker.

omaplop 3 maart 2012 10:43

Ik begrijp niet zo goed hoe ze dat als besparing kunnen rekenen: het moet toch terugbetaald worden . Buiten de intresten levert dat toch niets op??

Ben eens benieuwd of de burger dan geen intrest kan eisen op die sommen??

Allicht zal de een of de ander dan wel een rechtzaak starten.

born2bewild 3 maart 2012 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 6012839)
Ik begrijp niet zo goed hoe ze dat als besparing kunnen rekenen: het moet toch terugbetaald worden . Buiten de intresten levert dat toch niets op??

ze zitten in zuurstofnood...hun kop begint al paars te zien

Citaat:

Allicht zal de een of de ander dan wel een rechtzaak starten

echt?

mkb 3 maart 2012 12:33

Een live uitzending van die onderhandelingen zou goede reality TV zijn. Met een voice-over van Peter Van Asbroeck.

Flippend Rund 3 maart 2012 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6012962)
Een live uitzending van die onderhandelingen zou goede reality TV zijn. Met een voice-over van Peter Van Asbroeck.

haha ja, krijgen we nog een beetje waar voor ons geld.

"Elio, naar de dagboekkamer"

JongeGentenaar 3 maart 2012 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6012746)
Dus, als het een ernstige piste van besparingen was, dan zegt dat veel over de mentaliteit van die politieker.

Dat een tsjeef doet alsof rechtszekerheid onbelangrijk is, verbaast me al lang niet meer. Mensen zonder principes kunnen het belang daarvan niet begrijpen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop

De overheid werkt met een heel simplistische boekhouding waarin in essentie alleen gekeken wordt naar kasstromen: Welke euro's komen binnen en welke euro's gaan weg? Door te weigeren op tijd te betalen, besparen ze zogezegd dit jaar. En volgend jaar moeten ze dan normaal wel betalen, maar dan kunnen ze de nieuwe terugbetalingen opnieuw doorschuiven. En zo zal dat spelletje tot in de eeuwigheid doorgaan. Eigenlijk gaat het hier om een onvrijwillige lening aan de overheid.

WetIsWet 3 maart 2012 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6012735)
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-betalen.dhtml

De regering-Di Rupo begint zondag met een zoektocht naar minstens 2 miljard euro om de begroting van 2012 te doen kloppen. Het opmerkelijkste besparingsvoorstel legde CD&V op tafel: de belastingen trager terugbetalen.

de "steun" voor het acv hedgefund en het corrupte francofonie griekenland-bis moet ergens vandaan komen

mag de burger nu ook de betalingen aan deze staat in ontbinding uitstellen, of moet de honger van het monster di-rupette 1 gestild worden?

aaahhhh

verkiezingen...hoe lang nog? PAY-OFF time en de rekening voor de junta van collabo's volgt snel
:lol:

Hahaha, nog trager? Drie jaar ipv de gebruikelijke twee ofzo? In Nederland staat het geld hoogstens twee maand nadat de aanslag gevestigd is op je rekening ... met intrest!!!!

born2bewild 3 maart 2012 13:31

besparen volgens di-rupette I en zijn vlaamse junta: gestolen geld (nog) later teruggeven

aaaaaaahhhhhhhhhhhhhh
verkiezingen :-P

Sfax 3 maart 2012 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 6013019)
Hahaha, nog trager? Drie jaar ipv de gebruikelijke twee ofzo? In Nederland staat het geld hoogstens twee maand nadat de aanslag gevestigd is op je rekening ... met intrest!!!!

Idd

Ach, zij die in België blijven zijn genaaid.

Operación Revolutio 3 maart 2012 13:39

Citaat:

:rofl:

subocaj 3 maart 2012 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6013020)
besparen volgens di-rupette I: gestolen geld (nog) later teruggeven

aaaaaaahhhhhhhhhhhhhh
verkiezingen :-P

Dit geld alleen voor de gewone belastingbetaler, want de multinationals betalen zo wie zo geen belasting.
Even door de boekhouder laten uitrekenen ieder jaar, hoeveel je moet betalen en dan bij voorbeeld voor iets dat aftrekbaar is telkens net genoeg investeren dat het eindbedrag 0 is, zal ook wel helpen.
Dit jaar het voorste stuk van je zolder, volgend jaar het achterste isoleren. Dan ieder jaar een muur, zo kom je toch al een jaar of 6 op 0.

Bob 3 maart 2012 17:14

Citaat:

Allicht zal de een of de ander dan wel een rechtzaak starten.

Och, die politiekers rekenen maar van jaar tot jaar.
Rekeningen doorschuiven naar het jaar daarop is reeds lang schering en inslag.
Als het daar maar bij bleef. Er gebeuren stommere dingen.

Bob 3 maart 2012 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6013044)
Dit geld alleen voor de gewone belastingbetaler, want de multinationals betalen zo wie zo geen belasting.
Even door de boekhouder laten uitrekenen ieder jaar, hoeveel je moet betalen en dan bij voorbeeld voor iets dat aftrekbaar is telkens net genoeg investeren dat het eindbedrag 0 is, zal ook wel helpen.
Dit jaar het voorste stuk van je zolder, volgend jaar het achterste isoleren. Dan ieder jaar een muur, zo kom je toch al een jaar of 6 op 0.

Nu, vanaf het ogenblik dat een onderneming een dividend wil uitbetalen, moeten ze wel met winst naar boven komen. Zo simpel is dat.

Bokkenreyder 3 maart 2012 17:47

Citaat:

Moet kunnen! :rofl:

Bokkenreyder 3 maart 2012 17:51

Het is een schande dat een partij die zegt voor de gezinnen te zijn met zulke voorstellen op de proppen komt.
Die willen echt onder de kiesdrempel, zeker? :evil:

guido 007 3 maart 2012 17:55

Alsof de gewone burger het geld voor het oprapen heeft.

peter1962 3 maart 2012 18:02

dwaze maatregel... omdat het geen besparing is (niks structureel aan) maar enkel een verschuiving in de tijd, en dan nog maar met enkele maanden...

Prutswerk, ik verwacht iets meer niveau van een federaal gouvernement dan van een bollenwinkel.

Bokkenreyder 3 maart 2012 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6013451)
dwaze maatregel... omdat het geen besparing is (niks structureel aan) maar enkel een verschuiving in de tijd, en dan nog maar met enkele maanden...

Prutswerk, ik verwacht iets meer niveau van een federaal gouvernement dan van een bollenwinkel.

Als het nu structureel voordeel zou opleveren, zou ik nog kunnen begrijpen dat 'de burger' hiermee zou instemmen. Maar waarom moet de burger op zijn centen die hij te veel heeft overgedragen aan vadertje staat wachten als niemand er daadwerkelijk bij gebaat is? Het lijkt op een mislukte borstvergroting ( of verkleining -je mag kiezen) van Jef Hoeyberghs. 8-)

guido 007 3 maart 2012 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6013451)

Dan had u niet voor de traditio's moeten stemmen mijn beste.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be