![]() |
Ik eis hetzelfde stemrecht als de migranten.
't Is te zeggen: stemrecht en geen stemplicht. Zij worden wel als vol beschouwd, maar wij moeten gedwongen worden. Dat is jereinste discriminatie Eno2 |
Ik ben blij dat er in ons land stemplicht is. Vroeger was ik er tegen, maar als je ziet hoe weinig mensen er zijn komen stemmen in Nederland en in Groot-Brittannië denk ik echt dat stemplicht een goeie zaak is voor de democratie. Kijk naar Bush bijvoorbeeld: die is eigenlijk verkozen door amper 30% van alle mensen die kunnen gaan stemmen. Dat is toch echt triestig?
Maar je hebt gelijk, ze hadden immigranten ineens ook stemplicht moeten geven. Volledig mee eens :mrgreen: |
Ik eis de afschaffing van het stemrecht voor migranten. Deze miskleun moet asap uit onze wetgeving geschrapt worden ! :?
|
Citaat:
Het stemrecht moet voorbehouden blijven voor de autochtone bevolking van dit land. Het best zou er in Vlaanderen over dit thema een bindend referendum moeten gehouden worden. Wanneer meer dan 2/3 van de Vlamingen vóór het vreemdelingenstemrecht zijn mag het blijven en anders moet het terug ingetrokken worden. |
Citaat:
Twee mogelijkheden bij een bindend referendum: - wanneer 50,01 % voor de afschaffing of voor de invoering van een wet stemt, moet dit gebeuren - voor zeer belangrijke dingen kan dit naar 2/3 gebracht worden (cf. grondwetswijzigingen) Maar U wil dus dat als 34 % voor de afschaffing stemt, en 66 % voor het behoud, dat die 34 % gelijk krijgt ? Rare vorm van democratie |
Het is niet verantwoord dat een meerderheid kan beslissen om een minderheid haar stemrecht af te nemen.
What's next? De Walen die in Brussel stemmen dat de Vlamingen geen stemrecht hebben? Zulke precedenten zijn een gevaar voor de democratie. |
Over dat migrantenstemrecht valt te discussiëren... Alhoewel het eigelijk over een banale wet gaat, want het gaat hier om een heel beperkt aantal mensen, die waarschijnlijk TOCH niet gaan stemmen...
Het Vlaams Blok doet precies alsof nu ALLE vreemdelingen op ALLE niveaus mogen gaan stemmen ZONDER enige voorwaarde! Dat is dus NIET zo! Het gaat enkel om GEMEENTELIJK stemrecht voor NIET-Europese migranten (de WEL-Europese migranten mochten dat al lang...), en ENKEL degenen die BELASTINGEN betalen mogen stemmen... Wees blij da ge MOET gaan stemmen! Trouwens, ge moogt gerust ongeldig stemme he als ge absoluut ni wilt ge stemme... Is t zo veel gevraagd om ene keer op 2 �* 3 jaar eens een bolleke te gaan kleure? En zo vermijden we toestanden als in Amerika... (en Europa bij de afgelope verkiezingen) Het verleden (en het heden ook) tonen dat bij stemRECHT alleen de mensen gaan stemmen die: - erg geïnteresseerd zijn in politiek - die radicale dingen willen veranderen Dus ALLEN GAAN STEMMEN!!! T is voor u eigen goed!!! |
Het is aan de politici om de mensen te motiveren om te gaan stemmen -iets waar het Blok goed in slaagt. Het is niet de bedoeling aan zelfbediening te doen en iedereen onder de bedreiging van boetes naar het stemlokaal te jagen.
Geen betutteling. Vrijheid boven alles. Eno2 |
Citaat:
De drempel om deel van onze samenleving uit te maken is al laag genoeg. Met de Snel-Belg wet kan je het doen terwijl je je andere boodschappen doet. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien kunnen we ze allemaal Belg maken om u een plezier te doen? |
Citaat:
van die +/- 150.000 potentiele kiezers zijn er 80 % van de stemmen voor franstaligen en PS of Ecolo ? Domme Vlamingen :( :cry: :cry: :cry: |
Citaat:
Of niet natuurlijk en geen samenleving meer... |
nee gewoon een wet stemmen waarin de nationaliteit die gegeven is aan asielzoekers met terugwerkende kracht werkt, dus al die snelbelg vreemdelingen terug "denaturaliseren".
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be