![]() |
Waals beleid ? dodentol op wegen stijgt ???
|
wat heeft wathelet eigenlijk veranderd ?
|
Ze hebben daar minder flitspalen en controles. Nog lekker scheuren daar, zie daar de verklaring. Hun boetes? Die betalen ze gewoon niet of toch veel minder vaak dan in Vlaanderen.
|
Wat is de relevantie van deel 1 van de titel van dit topic? M.a.w. wat heeft 'Waals beleid' met deze stijging te maken?
|
Citaat:
Minder flitspalen. Alhoewel de cijfers hier dalen zullen vlamingen het weer mogen uitzweten. |
Citaat:
|
de titel is niet relevant toegegeven, ik steek gewoon de draak met wathelet
maar ik vraag mij af, kan dat zo snel al zichtbaar zijn, of heeft onze vriend schoupe teveel gezocht om de getallekes 'kunstmatig' naar beneden te trekken ? of is er nu iets in het beleid veranderd die een dergelijke impact kan verklaren ? |
Citaat:
|
Citaat:
Heeft onder andere met het uitzonderlijk goed en droog weer te doen in 2011 (lente en lange herfst tem december) tov het slecht weer in 2010 tijdens dezelfde periode, vooral de sneeuwdecember van 2010 moet iedereen zich nog herinneren. Geeft wslk meer accidentjes per afgelegde km maar veel minder ernstig door de zeer lage snelheden, bij slecht weer en gladde omstandigheden wordt er veel minder gereden en vooral komen er veel minder kwetsbare weggebruikers buiten of op de weg. Het EU gemiddelde van 27 landen voor 2011 kent wslk maar een zeer lichte daling naar 67 doden per miljoen inwoners (2010 : 68). Be gaat alweer een bokkesprong achteruit nadat ze enkele plaatsen geklommen waren (dankzij hogere gordeldracht en veiligere auto´s, maar die blijft niet stijgen) Mijn opgezochte en geschatte cijfers verkeersdoden/mil. inwoners EU-27 landen voor 2011: (excel-download) http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CWPBQ8EGSVZA.xls Be zakt wslk van de 18e naar wie weet 21e plaats op 27 landen (voor zeker te zijn moeten we alle officiele cijfers + 30 dagen weten) Zoek je het volledig Belgisch rapport ? Zet deze link dan in je favorieten: http://bivvweb.ipower.be/baro/Baro_NL_Main.htm Het bovenste jaartotaal december 2011 of http://bivvweb.ipower.be/baro/docs_n...ber%202011.pdf komt overeen met de verkeerslachtoffers ter plaatse van het jaar 2011, of een stijging 3,8 % nationaal; de doden + 30 dagen moeten daar nog bijgeteld worden, maar die hebben ze blijkbaar nog niet klaar. Heeft ook niets met Gewesten of Provincies te maken, dat is eerder toeval, lees best zelf. Over de verschillen tussen de Gewesten en Provincies vind je ook wat uitleg. Natuurlijk is Be slecht bezig met zijn verkeerbeleid zolange ze steeds alle fout leggen bij de weggebruikers. De verkeersbeleidmakers en wegeninfrabouwers zijn namelijk totaal onschuldig. :roll: Citaat:
Op 3 weken kun je niets veranderen. ;-) Citaat:
|
Wel als ik het rapportje bekijk
dan zie ik fietsers en voetgangers stijgen ? dus hadden we niet voorspeld hier dat wanneer die mensen ten alle tijde voor de auto's mogen springen dat er meer ongevallen zouden gebeuren ? |
Het is al meermaals gebleken dat flitspalen de overtredingen doen dalen daar waar ze staan maar ook dat het aantal snelheidsovertredingen zich verplaatsen, tw daar waar ogenschijnlijk geen controles zijn. Het is ook zo dat vele flitspalen alleen maar lege dozen zijn. "BOB"- en andere GO FOR ZERO campagnes schijnen niet veel impact te hebben op het rijgedrag en het voortdurend veiliger maken van de wagens is ook ten dele de oorzaak van roekeloos rijden. Men kan eens proberen met de airbag van de bestuurder te vervangen door een bajonet en de brandstoftank op de voorbumper monteren...
|
Citaat:
|
Citaat:
?? Bron? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Limburg is een daling van meer dan 10%. Niet moeilijk als je weet dat we meer en meer stilstaan in plaats van te rijden. |
Citaat:
|
Citaat:
De oorzaak van het stijgend aantal verkeersdoden is te zoeken in zijn voordurende veranderingen van het verkeersregelment. Maar is ook te zoeken in de vele verplichtingen die een vrachtwagen tegenwoordig opgelegd krijgt. Nog een oorzaak is de prima conditie waarin onze wegen verkeren. Maar ook het aantal zware terreinwagen en SUV's op onze wegen zijn er een oorzaak van, want veel van die bestuurders denken dat ze veilig zitten en er hen niet kan gebeuren in hun zware wagen met 1001 beveiligingssystemen. Nog een oorzaak is de gsm. Veel mensen denken dat ze veilig kunnen bellen vanuit hun wagen als ze handvrij bellen, doch niets is minder waar. Ook de audioinstallaties en GPS zijn een oorzaak van aandachtsverlies bij een chauffeur en medeoorzaak van het stijgend aantal ongelukken. Wathelet heeft dus nog niets veranderd en hij wil niets veranderen, enkel een paar zaken terug afschaffen, zoals het door het rode licht rijden van fietsers die rechts afdraaien. Zoals het recht van fietsers om met meerdere naast elkaar te rijden in bebouwde kommen. Ook wil hij meer verkeersopvoeding in de scholen terug inbrengen en wil hij de jonge weggebruikers laten aanleren dat een bestuurder van een vrachtwagen hen niet kan zien als zij hem niet zien en dat zij dus afstand moeten houden van deze gevaartes. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be