Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Wever: Niet ontdenkbaar dat ik in 2014 bij een nederlaag uit de politiek stap (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168477)

matthias999 6 maart 2012 09:50

De Wever: Niet ontdenkbaar dat ik in 2014 bij een nederlaag uit de politiek stap

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...iek-stap.dhtml

Citaat:

N-VA-voorzitter Bart De Wever ontkent dat hij van plan is om bij een verkiezingsnederlaag in 2014 uit de politiek te stappen, maar hij noemt het wel "niet ondenkbaar". "Als er dan echt geen verandering komt, dan heb ik geen motivatie meer om nog aan politiek te doen, dat is waar", zei hij vanavond in 'Terzake' op Canvas.

De Wever werd geïnterviewd over de campagne voor de lokale verkiezingen in oktober dit jaar. Dat de N-VA van De Wever hét boegbeeld maakt, geeft hij met zoveel woorden ook toe. "Ik word uitgespeeld in de precampagne, net als die andere boegbeelden - Verhofstadt, Leterme... - voor mij."

Eeuwige leiders
Partijen gaan ten onder aan eeuwige leiders, zegt De Wever, daarom wil hij dat ook "zeker niet zijn". Over twee jaar, na de regionale en federale verkiezingen van 2014, zal hij het voorzitterschap van de N-VA dan ook overdragen aan een partijgenoot.

Scenario nog niet geschreven
Het is de bedoeling dat de N-VA in 2014 het huidige "aanmodderen" doorbreekt en de "omslag naar het confederalisme" kan forceren. Mocht dat niet lukken, en De Wever is ook geen partijvoorzitter meer, dan sluit hij niet uit dat hij de politiek verlaat. Maar dat dit scenario al vastligt, zoals volgens De Wever De Standaard vandaag schrijft, klopt niet, luidt het.
Nu zouden vast alle belgicistjes op tafel gaan dansen...

Ik hoop dat hij echt niet weg gaat, we hebben mensen als Bart De Wever broodnodig.

Steben 6 maart 2012 09:57

Die stapt niet zomaar op.
Wie weet is hij dan minister - president of burgemeester en zal hij "belangrijke kop" blijven.

Txiki 6 maart 2012 09:59

Weet je... er is in de hele wereld op zich absoluut NIKS dat "niet ondenkbaar" is...

guido 007 6 maart 2012 10:00

Waar ze zich toch mee bezig houden hé.
Er zijn natuurlijk geen belangrijkere vragen!

ViveLaBelgique 6 maart 2012 10:05

Het is eigenlijk wel opmerkelijk dat Bart De Wever hypothetische vragen over zijn persoonlijke politieke verre toekomst ( 2014 is verre toekomst in een politiek landschap) beantwoordt en op de vlakte blijft wat het nabije burgemeesterschap van Antwerpen betreft.

subocaj 6 maart 2012 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6017638)
Het is eigenlijk wel opmerkelijk dat Bart De Wever hypothetische vragen over zijn persoonlijke politieke verre toekomst ( 2014 is verre toekomst in een politiek landschap) beantwoordt en op de vlakte blijft wat het nabije burgemeesterschap van Antwerpen betreft.

Hij blijft bij alles op de vlakte, zelfs over wat de maatregelen en zijn partij programma betekenen voor de gewone burger. Er is slechts een klare uitspraak geweest: VOKA is mijn baas.

Al de rest wollig tsjeven gezeik.
Heb in een niet zo ver verleden, een dikke van Brugge, ook ooit horen beweren: we moeten de buikriem aanhalen.
Terwijl hij ze bedoelden.
Zelf is hij er letterlijk en figuurlijk nooit aan begonnen, integendeel wij kunnen hem nu nog verder aanhalen, terwijl hij ongestraft zijn bijeen gegraaid geld kan potverteren. De arme man, hij heeft zijn land en zijn burgers laten zien, dat het einde van Martens zijn tunnel, onbereikbaar geworden is.
Maar niet getreurd, zijn zoontje zal zijn levenswerk, plichtsgetrouw en met dezelfde streken verderzetten.

Operación Revolutio 6 maart 2012 10:43

Een politicus - en al zeker zo'n halve autist als De Wever - gaat voor de verkiezingen nooit uitspraken doen waarmee hij zichzelf achteraf barricadeert. In de volksmond zegt men wel eens "een balonneke oplaten".

Defaitisme, capitulatie .. of beseffen dat men er met reguliere oplossingen binnen het kader van grendelwetten en alarmbellen nooit gaat komen.

De Wever heeft zich in het Vlaams bootje gewrongen en daarmee gelijk de wind uit de zeilen gehaald van de hele ontvoogdingsstrijd. Nu de hele handel via de patrijspoorten die de N-VA zelf openzette, dreigt onder te gaan, gaat De Wever zich gelijk nen echte Scettino kwijten van zijn taak.

De N-VA zaait verwarring bij de Vlaamse burger, meer nog: daar moet ze van leven. Want eens de Vlaamse loonslaaf terdege beseft wie De Wevers broodheren zijn en hoe de N-VA afgelopen jaren mee hielp steken aan de Belgische kar.... dan kan Bart blijtsmoel Bert achterna.

Wiley E Coyote 6 maart 2012 11:17

Lijkt me puur logisch wat hij zegt: bij een verkiezingsnederlaag is het immers de gewoonte dat de voorzitter het gelag betaald en een stap op zij zet. Dat is bij andere partijen zo, waarom zou dat dan ook niet zo zijn bij de NVA? Dat hij mogelijks ook uit de politiek stapt: op elke politicus staat een vervaldatum, ook op De Wever, plus het politieke leven is veel slopender geworden zodat men ziet dat toppolmitici na verloop van tijd een andere uitdaging zoeken en het aantal carrierepolitici �* la Herman De Croo, vermindert. Een nederlaag is bij uitstek een moment voor herbronning.

guido 007 6 maart 2012 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6017638)

Het al dan niet kandidaat zijn is geen hypothetische vraag, hij weet al perfect wat hij gaat doen.

guido 007 6 maart 2012 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6017662)
Hij blijft bij alles op de vlakte, zelfs over wat de maatregelen en zijn partij programma betekenen voor de gewone burger. Er is slechts een klare uitspraak geweest: VOKA is mijn baas.

Al de rest wollig tsjeven gezeik.
Heb in een niet zo ver verleden, een dikke van Brugge, ook ooit horen beweren: we moeten de buikriem aanhalen.
Terwijl hij ze bedoelden.
Zelf is hij er letterlijk en figuurlijk nooit aan begonnen, integendeel wij kunnen hem nu nog verder aanhalen, terwijl hij ongestraft zijn bijeen gegraaid geld kan potverteren. De arme man, hij heeft zijn land en zijn burgers laten zien, dat het einde van Martens zijn tunnel, onbereikbaar geworden is.
Maar niet getreurd, zijn zoontje zal zijn levenswerk, plichtsgetrouw en met dezelfde streken verderzetten.

U kan Bart De Wever moeilijk vergelijken met JL Dehaene, Bart heeft de buikriem aangehaald, dat kan niemand ontkennen hé.

De Brabander 6 maart 2012 12:30

Wat kan die mens toch liegen en zeveren. A propos, hij begint steeds meer op de Adolf te lijken. Nog een beetje vermageren en een snor en 't is compleet.:-D

guido 007 6 maart 2012 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operación Revolutio (Bericht 6017684)
Een politicus - en al zeker zo'n halve autist als De Wever - gaat voor de verkiezingen nooit uitspraken doen waarmee hij zichzelf achteraf barricadeert. In de volksmond zegt men wel eens "een balonneke oplaten".

Defaitisme, capitulatie .. of beseffen dat men er met reguliere oplossingen binnen het kader van grendelwetten en alarmbellen nooit gaat komen.

De Wever heeft zich in het Vlaams bootje gewrongen en daarmee gelijk de wind uit de zeilen gehaald van de hele ontvoogdingsstrijd. Nu de hele handel via de patrijspoorten die de N-VA zelf openzette, dreigt onder te gaan, gaat De Wever zich gelijk nen echte Scettino kwijten van zijn taak.

De N-VA zaait verwarring bij de Vlaamse burger, meer nog: daar moet ze van leven. Want eens de Vlaamse loonslaaf terdege beseft wie De Wevers broodheren zijn en hoe de N-VA afgelopen jaren mee hielp steken aan de Belgische kar.... dan kan Bart blijtsmoel Bert achterna.

1. Bart kan veel zijn, autistisch gedrag heeft hij nooit getoond.
2. Bart moet zich voor niemand inhouden, hij heeft steeds gezegd dat hij in april duidelijkheid geeft. leer dat eens respecteren.
3. Eigenlijk bent u hier een rondje De Wever bashen bezig.

De schoofzak 6 maart 2012 12:37

Als men hem de vraag stelt wat hij gaat doen als "het plan" in 2014 zou mislukken, ja, dan moet hij daar toch een antwoord op geven.

En als dat antwoord naar alle eerlijkheid is dat hij dan mogelijks de drive zal missen om zich verder dag en nacht in te zetten zoals hij nu bezig is ... dan is dat het perfecte antwoord.

In verband met de vaagheid over het burgemeesterschap van Antwerpen: hij is daar helemaal niet vaag over.
Hij heeft klaar en duidelijk gezegd wanneer de beslissing genomen wordt, aan wie ze eerst kenbaar gemaakt zal worden, en dat ze daarna in de pers gegooid zal worden.
Democratischer (intern de nva), oprechter en eerlijker is onmogelijk.

Kan ik er aan doen dat ik zijn rechtuit-rechtaan-stijl van politiek doen voor de volle 100 procent waardeer ?

Operación Revolutio 6 maart 2012 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 6017884)
1. Bart kan veel zijn, autistisch gedrag heeft hij nooit getoond.
2. Bart moet zich voor niemand inhouden, hij heeft steeds gezegd dat hij in april duidelijkheid geeft. leer dat eens respecteren.
3. Eigenlijk bent u hier een rondje De Wever bashen bezig.

Ik vind uw onderschrift wel lollig.. Verandering begint in de eigen gemeente... Te beginnen bij die van BHV en de 6 facilit-oeternitoes? Of alle grote steden waar demografische fiasco's binnekort het blanke ras gewoon buiten keren?

Binnenkort kunnen ze tot in Diest en Landen stemmen op Frankofwieters. Da's de harde realiteit. De rest zijn vijgen na Pasen.

Schop de bal nog maar eens twee jaar verder, Bartje. 3e keer, goeie keer, quoi...

Natuurlijk dat hij pas in April iets gaat zeggen: dat onderschrijft mijn stelling dan ook meteen uit de vorige post. Alles waar ze nu met veel poeha mee afkomen moeten ze carrément terug inslikken als't zo ver is, of niemand wil nog meespelen. Kiezersbedrog is secundair.

Pffff... Geef mij de mannen van het open vizier dan maar. Al gaan ze hard op hun bek gaan, dan zal ik toch nog steeds een minimum aan intellectuele integriteit behouden door op relatief eerlijke mensen te stemmen.

Bartje, Bartje ... 't goa ni hoan, weh...

Xenophon 6 maart 2012 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6017623)

Ik hoop dat hij echt niet weg gaat, we hebben mensen als Bart De Wever broodnodig.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6017632)
Die stapt niet zomaar op.
Wie weet is hij dan minister - president of burgemeester en zal hij "belangrijke kop" blijven.

Oh, jawel!

Opstappen om niet te moeten toegeven dat het systeem, "Belgie veranderen in samenwerking met de Walen want we zijn geen VB'ers" niet werkt.

En het is een evolutie die noodzakelijk is, omdat diegenen die overblijven van de "hardere" lijn zullen zijn. Zonder die evolutie blijft het Belgie met een federale Vlaamse minderheidsregering van de traditio's tot dat Vlaanderen volledig leeggezogen een economisch en sociaal kerkhof geworden is.

winklende waterding 6 maart 2012 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6018209)
Oh, jawel!

Opstappen om niet te moeten toegeven dat het systeem, "Belgie veranderen in samenwerking met de Walen want we zijn geen VB'ers" niet werkt.

En het is een evolutie die noodzakelijk is, omdat diegenen die overblijven van de "hardere" lijn zullen zijn. Zonder die evolutie blijft het Belgie met een federale Vlaamse minderheidsregering van de traditio's tot dat Vlaanderen volledig leeggezogen een economisch en sociaal kerkhof geworden is.

Nu het VB zich door de traditionele partijen in het zak heeft laten zetten zal een zelfstandig(er) Vlaanderen nog een tijdje op zich moeten laten wachten.

Henri1 6 maart 2012 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6017623)

Typisch rechtse jank-reactie.

mkb 6 maart 2012 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6018232)
Typisch rechtse jank-reactie.

Over janken gesproken, wat gaat u met al die vrije tijd doen als BDW van het politieke toneel verdwijnt?

Pericles 6 maart 2012 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6017879)
Wat kan die mens toch liegen en zeveren. A propos, hij begint steeds meer op de Adolf te lijken. Nog een beetje vermageren en een snor en 't is compleet.:-D

Er zijn geen zekerheden meer . Vroeger waren wij van het VB tenminste de nazi's. ;-)

graaf de bethune 6 maart 2012 17:56

Ik kan best begrijpen dat Bart Dewever er na 2014 wil mee stoppen indien Vlaanderen niet resoluut gaat kiezen voor NVA. Als dit scenario zou uitkomen dan zijn wij Vlamingen het slavenvolkje bij uitstek dat blijvend meesters van de PS en Laken zal nodig hebben. En ipv alleen een economisch kerkhof in Wallonbrux zullen we er ook eentje krijgen in Vlaanderen naar Di Rupojaans model. En eerlijk gezegd, als dit gebeurt, wel dan verdient het Vlaamse volk niet beter en kunnen ze niet hard genoeg in de zak gezet worden.Een door de traditionele partijen gekluisterde Vlaming.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be