Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De Brevik shop: de nieuwe winkel van Thor Steinar, Neo-Nazi merkkleding (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168713)

zonbron 13 maart 2012 03:53

De Brevik shop: de nieuwe winkel van Thor Steinar, Neo-Nazi merkkleding

Een winkel die opvallende Neo-Nazi merkkleding van Thor Steinar aan de man wenst te brengen koos een opvallende naam voor hun zaak.

Citaat:

Neo-Nazi clothes brand opens 'Brevik' shop

Clothing brand Thor Steinar, notoriously worn by neo-Nazis, has opened a shop in eastern Germany called Brevik - a name just one letter removed from that of the far-right terrorist who killed 77 people in Norway last year.

German daily Die Welt reported that complaints are flooding in from residents and politicians about the shop in the town Chemnitz, outraged at what appears to be a deliberate act of provocation by a brand commonly associated with the far-right scene.

"This scandalous choice of name has shown a new level of aggression, and violent right-wing tendencies from Thor Steinar," said local politician Hanka Kliese of the centre-left Social Democratic Party.

The chain has defended itself by pointing out that it names all its branches after places in Norway and that they named their newest branch, opened last Thursday, after the village of Brevik, south of Oslo.

...

den dinges 13 maart 2012 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6027270)
Een winkel die opvallende Neo-Nazi merkkleding van Thor Steinar aan de man wenst te brengen koos een opvallende naam voor hun zaak.

Toffe kleren anders...
Wel opmerkelijk dat �*lles wat van oud germaanse of scandinavische inspiratie is, van het runenschrift tot en met merkleding van T.Steinar, als neonazistisch moet afgedaan worden.

zonbron 13 maart 2012 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 6028055)
Toffe kleren anders...
Wel opmerkelijk dat �*lles wat van oud germaanse of scandinavische inspiratie is, van het runenschrift tot en met merkleding van T.Steinar, als neonazistisch moet afgedaan worden.

2!

Het is niet de kleding die ik verwachtte.

Verder is deze blijkbaar geweldbestendig...

Blijkbaar bestaat de polemiek rond deze kleding reeds langer...

In elk geval is het resultaat van dit soort polemiek, nog meer naambekendheid. Objectief behaald waarschijnlijk.

den dinges 14 maart 2012 00:32

Ik ga mij eens enkele T-shirts bestellen zie, en een windjack...Om dat een beetje bekender te maken.

Mitgard 15 maart 2012 10:37

O jee, een kledingmerk dat nordic heritage uitdraagt en er ook nog een beetje stoer uitziet.
Dat mogen we niet 'normaal' vinden zoals merken die black pride of native pride (indianen) uitdragen, natuurlijk.

Enfin, hoe meer gehaat door het establishment, hoe stoerder/rebelser het voor jongeren zal zijn om te dragen natuurlijk.

SDG 15 maart 2012 10:40

Doet wat denken aan die hele polemiek destijds rond kledingmerk Lonsdale.

den dinges 15 maart 2012 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6030681)
O jee, een kledingmerk dat nordic heritage uitdraagt en er ook nog een beetje stoer uitziet.
Dat mogen we niet 'normaal' vinden zoals merken die black pride of native pride (indianen) uitdragen, natuurlijk.

Enfin, hoe meer gehaat door het establishment, hoe stoerder/rebelser het voor jongeren zal zijn om te dragen natuurlijk.

Black Panther Pride...?! De Black Panters waren wel ultra gewelddadige militanten...
Thor Steinar daarentegen verkoopt kleren . En dat is alles. Hij roept niet op tot geweld, gebruikt geen geweld, en er staan geen nazileuzen op zijn kleren voor zover ik weet. Wat is het probleem dan eigenlijk ?

den dinges 15 maart 2012 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6030687)
Doet wat denken aan die hele polemiek destijds rond kledingmerk Lonsdale.

En als de neonazis morgen allemaal Levi Straus broeken beginnen dragen ? Moet dat merk dan geboycott worden ?

-Jo- 15 maart 2012 11:44

Het merk Thor Steinar is sinds enige tijd in handen van een Arabier (uit Dubai dacht ik), en wordt daarom door steeds meer Duitse nationalisten gemeden. Terzelfdertijd is de stijl wat braver geworden. Duitse nationalisten richten zich nu eerder naar Erik & Sons en Ansgar Aryan. De kwaliteit van de TS-kleding is inderdaad zeer goed, ik heb er oudere pulls van liggen en die lijken me onverslijtbaar...

Bert Deckers 15 maart 2012 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6030831)
Het merk Thor Steinar is sinds enige tijd in handen van een Arabier (uit Dubai dacht ik), en wordt daarom door steeds meer Duitse nationalisten gemeden. Terzelfdertijd is de stijl wat braver geworden. Duitse nationalisten richten zich nu eerder naar Erik & Sons en Ansgar Aryan. De kwaliteit van de TS-kleding is inderdaad zeer goed, ik heb er oudere pulls van liggen en die lijken me onverslijtbaar...

Desalniettemin zou er nog geld van de winsten doorstromen naar 'rechtse doeleinden'. (laten we het daar op houden ;-) )

Het is een prachtige kledinglijn die zeker niet te vergelijken is met de eerder goedkoop ogende Lonsdale. Het kan meer in het rijtje geplaatst worden van Fred Perry en Ben Sherman. Ik ben in ieder geval al jaren fan!

En neo-nazi? Dat is maar een etiket dat links er op kleeft. Whatever dus. :twisted:

zonbron 15 maart 2012 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 6030877)
)
Het is een prachtige kledinglijn die zeker niet te vergelijken is met de eerder goedkoop ogende Lonsdale. Het kan meer in het rijtje geplaatst worden van Fred Perry en Ben Sherman. Ik ben in ieder geval al jaren fan!

En neo-nazi? Dat is maar een etiket dat links er op kleeft. Whatever dus. :twisted:

Dan staat er mij ook niets meer in de weg. En dan blijkbaar nog onverslijtbaar. Prima.

Hopelijk kan men er mee over straat lopen zonder dat de ongetwijfeld dure creaties beschadigd worden. :-P

Blijkbaar is de polemiek rond deze kleding 'de beste reclame'.

Bon.

Mitgard 15 maart 2012 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6031736)
Blijkbaar is de polemiek rond deze kleding 'de beste reclame'.

Bon.

Laat het maar even bezinken hoor. :-)

Dixie 15 maart 2012 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 6030819)
En als de neonazis morgen allemaal Levi Straus broeken beginnen dragen ? Moet dat merk dan geboycott worden ?

iets zegt mij dat neo nazi's deze jeans niet zullen dragen...

Fieseler 15 maart 2012 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6031845)

:rofl:

Illuminatus 19 maart 2012 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 6030877)
Desalniettemin zou er nog geld van de winsten doorstromen naar 'rechtse doeleinden'. (laten we het daar op houden ;-) )

Tiens, en toch trekt deze draad een soort publiek aan zoals vliegen op een verse koeienstront....toeval zeker:roll:

zonbron 19 maart 2012 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6031845)

:thumbsup: :rofl:

zonbron 19 maart 2012 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus (Bericht 6037177)
Tiens, en toch trekt deze draad een soort publiek aan zoals vliegen op een verse koeienstront....toeval zeker:roll:

Ziet U ze vliegen ?

zonbron 19 maart 2012 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6031830)
Laat het maar even bezinken hoor. :-)

Idd. Ik volg Uw raad op.

zonbron 27 maart 2012 13:36

Echte mannen gebruiken een bepaalde shampoo, dit alvast volgens Adolf H. in een Turkse TV-spot.

Citaat:

spiegel.de - Hair Product for 'Real Men'
Turkish TV Ad Features Hitler to Sell Shampoo

A Turkish TV commercial has sparked international criticism for featuring Adolf Hitler to praise the virtues of a "hundred percent men's shampoo." Critics have called it "repulsive," but it follows a controversial trend among firms to sell their wares with supposedly humorous references to Hitler and the Nazi era.

spiegel.de - Controversial HIV/AIDS Campaign
In Bed with Hitler

A controversial German health education campaign, focused on the prevention of HIV/AIDS, features Adolf Hitler having sex. It has been criticized around the world as tasteless and inappropriate -- but the campaign's makers don't see what the problem is.
...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be