Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Decroo: niet voor de makkelijkste weg gekozen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168762)

Another Jack 14 maart 2012 17:56

Decroo: niet voor de makkelijkste weg gekozen.

Alexander Decroo wil pas in 2014 afgerekend worden op zijn aandeel in de hervormingen en het regeringswerk.

Dat is klare taal.

Het zal echter niet simpel zijn: het populistisch discours zal tegen dan moeten gecounterd worden met feiten en cijfers.

Bollywood 14 maart 2012 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6029875)
Alexander Decroo wil pas in 2014 afgerekend worden op zijn aandeel in de hervormingen en het regeringswerk.

Dat is klare taal.

Het zal echter niet simpel zijn: het populistisch discours zal tegen dan moeten gecounterd worden met feiten en cijfers.

In 2014 zal ik alvast zijn daden in 2011 en 2012 niet vergeten zijn. Hopelijk de rest van de bevolking ook niet.

Another Jack 14 maart 2012 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 6029913)
In 2014 zal ik alvast zijn daden in 2011 en 2012 niet vergeten zijn. Hopelijk de rest van de bevolking ook niet.

Ik ook.
Dat de rest van de bevolking zijn doorzettingsvermogen tijdens de onderhandelingen, de splitsing BHV en zijn stempel op het regeerakkoord zich zal herinneren en erkennen, betwijfel ik.

matthias999 14 maart 2012 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6029931)
Ik ook.
Dat de rest van de bevolking zijn broek-af-zakkerij tijdens de onderhandelingen, de schijnsplitsing BHV en zijn stempel op het regeerakkoord zich zal herinneren en erkennen.

;-)

Xenophon 14 maart 2012 18:42

Meneer Decroo zal inderdaad krijgen wat hem toekomt.

Maar of de kiezer gaat wachten tot in 2014 is te betwijfelen.

Zijn "niet zonder de N-VA" was een beetje te leugenachtig daarvoor.

Xenophon 14 maart 2012 18:47

Maar, het doet me plezier dat Meneer DeCroo het nu al voelt aankomen. :D

Another Jack 14 maart 2012 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6029949)
;-)

Zou u de "kracht van verandering" enkel op uw quotes willen toepassen?

Fieseler 14 maart 2012 18:50

[quote]
Citaat:

Alexander Decroo wil pas in 2014 afgerekend worden op .....

Aha...hij wil voorzitter blijven tot '14....hum...een nobel doel...en daarna ergens in een intercommunale afgevaardigd bestuurder gaan spelen?...of Europa zoals die andere blauwselventer die wou afgerekend worden op....:lol:

De schoofzak 14 maart 2012 19:48

Citaat:

Dat is klare taal.

Ik zou wel een vlieg willen zijn op het partijbureau van de blauwsels: dat moet daar een paniekerige en triestig-sombere stemming zijn.

stuyckp 14 maart 2012 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6029931)
Ik ook.
Dat de rest van de bevolking zijn doorzettingsvermogen tijdens de onderhandelingen, de splitsing BHV en zijn stempel op het regeerakkoord zich zal herinneren en erkennen, betwijfel ik.

Dat staat als een paal boven water dat we dat wel gaan erkennen en gaan afstraffen zoals het hoort. Van doorzettingsvermogen is geen sprake van hypocrisie des te meer.
Een liberaal die zoals het een echte liberaal in Belgie betaamt enkel belastingsverhogingen doorvoert en liegt dat het blauw ziet.
En bovendien niet overweg kan met cijfers. Tijdens de verkiezingsstrijd in 2014 staat hun nog veel meer te wachten. Dan komt het communautair akkoord weer helemaal naar boven.

Xenophon 14 maart 2012 20:30

Heel vermakelijke draad, dat wel.

Oogkleppen op en fluiten in het donker.

Op naar een mooie en welverdiende verkiezingsoverwinning van de OVLD...

stuyckp 14 maart 2012 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6030100)
Heel vermakelijke draad, dat wel.

Oogkleppen op en fluiten in het donker.

Op naar een mooie en welverdiende verkiezingsoverwinning van de OVLD...

Op naar de 20% zoals sommigen zeggen. Of neen dat was een andere partij en een andere zwakzinnige.

ViveLaBelgique 14 maart 2012 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6030089)
Dat staat als een paal boven water dat we dat wel gaan erkennen en gaan afstraffen zoals het hoort. Van doorzettingsvermogen is geen sprake van hypocrisie des te meer.
Een liberaal die zoals het een echte liberaal in Belgie betaamt enkel belastingsverhogingen doorvoert en liegt dat het blauw ziet.
En bovendien niet overweg kan met cijfers. Tijdens de verkiezingsstrijd in 2014 staat hun nog veel meer te wachten. Dan komt het communautair akkoord weer helemaal naar boven.

Ik vind dat een rare redenering. Open VLD hoeft niet in de regering te zitten.

stuyckp 15 maart 2012 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6030111)
Ik vind dat een rare redenering. Open VLD hoeft niet in de regering te zitten.

Maar ze zit er wel, ook al heeft dat totaal geen invloed op de belastingsverhogingen van de PS. En daar gaat het net om.

Max van Dietschland 15 maart 2012 20:50

De blauwe creaturen zullen een pak rammel krijgen dat ze niet gauw zullen vergeten.

Groen en Vlaams Belang zullen dat zeker partijtje voorsteken.

Wat er over zal blijven van kiezers zijn BUB-achtige en Verhofstatiaanse creaturen.

ViveLaBelgique 15 maart 2012 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6031563)
Maar ze zit er wel, ook al heeft dat totaal geen invloed op de belastingsverhogingen van de PS. En daar gaat het net om.

Dus heb je liever dat Open VLD uit de meerderheid stapt ?

djimi 15 maart 2012 22:37

Citaat:

Dat is klare taal.

Zou een reeks TV-uitzendingen over het nazisme, de 'foute' familie van Meneer De Wever en de burgeroorlog in Joegoslavië in de weken nét voor de verkiezingen niet voldoende weerwerk kunnen bieden?

lombas 15 maart 2012 22:39

Zijn aandeel in de regering? Is hij minister dan? Kamerlid?

Elegast 15 maart 2012 22:41

Splitsing BHV? Jawadde :-D
Wat vinden ze eigenlijk van EHV?

Xenophon 15 maart 2012 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6031814)
Zijn aandeel in de regering? Is hij minister dan? Kamerlid?

Fils-�*-papa.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be