![]() |
SABAM vampieren
Het Belgische SABAM begint internationaal berucht te worden om haar agressieve copyright politiek.
Hier in de Spaanstalige pers een artikel over hoe SABAM in België geld vraagt aan bibliotheken die boeken laten voorlezen door vrijwilligers aan kinderen. Vampiros del copyright: sociedad de autores belga exige royalties a voluntarios de biblioteca que leen libros a los niños 'Vampieren van de copyright' leest de titel. De teneur van het verhaal is 'ongelofelijk maar waar...in België'. Of hoe copyright principes de ontwikkeling kinderen en de verspreiding van cultuur kunnen belemmeren. De houding van SABAM vraagt om rebellie mijns inziens. |
Citaat:
Waarom zijn de spanjaarden zo gebeten op wat sabam doet ? solidariteitsgevoel ? |
Citaat:
Het is ook niet het eerste dat ik lees van SABAM's praktijken. Iemand dient die mensen wat moraliteit bij te brengen. Zijn dat nog Belgen die daar de plak zwaaien eigenlijk? Citaat:
|
http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120313_142
Er is gelukkig ook in België 'aandacht' voor het gedrag van SABAM. Een ongezond monopolie dat dient doorbroken te worden lijkt me. Er bestaat een draad over merk ik nu. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be