![]() |
de eerste steen van de staatshervorming, art 195
Perfekt op schema en volgens de verwachtingen lukte de meerderheid erin om art 195 te wijzigen. De eenheid in de regering blijkt toch wat groter te zijn dan de oppositie had verwacht. En nu naar de volgende stap.
Tot hier toe doet de regering wat ze heeft afgesproken in haar akkoord. Alle tandenknarsende pogingen van sommige oppositie leden ten spijt. http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20120315_252 |
Onbegrijpelijk - althans voor mij - dat dit mogelijk is.
|
Gelukkig was er belangrijker nieuws en hoefde dit nauwelijks aan bod te komen.
|
Laat de staatsmisvorming maar komen.
Daar komen toch problemen van. Geen visie (ook bekend onder de noemer Belgisch compromis) |
Nogal grof om bij zo een tragedie de grondwetswijziging erdoor te rammen. Zo maak je een fatsoenlijk debat onmogelijk.
Weet er iemand de tekst van het nieuwe artikel? Ik vraag me af hoe de grondwetsschorsing en staatsgreep nu precies gebeurd zijn. |
Citaat:
|
Moeten we nu allemaal victorie gaan kraaien??
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 85153 |
Het artikel waarnaar in de openingsbijdrage wordt doorverwezen, eindigt met de volgende zin:
"Stefaan Van Hecke (Groen) benadrukte dat de groenen meewerken aan de staatshervorming om het land weer stabiliteit te geven en te zorgen voor beter bestuur." Het ergert mij steeds méér dat ik ooit zo naïef was om voor die naïeve jongens en meisjes van Ecologroen! te stemmen :oops: |
Citaat:
|
Het ongeluk met die bus mooi misbruiken. Oh wat mooi allemaal.
|
Citaat:
|
Citaat:
Alle tandenknarsende pogingen van sommige oppositie leden ten spijt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
8-) Dan lopen ze de kans om met de gehele regering ineens op hun snuit te gaan! |
Citaat:
|
Citaat:
Reacties in de Vlaamse kranten spreken nu al van de Belgische Vichy-regering, die het meest onmogelijke moment uitkoos om haar valsheid en haar corrupt gedrag kracht bij te zetten. Dat is DUBBEL tragisch!8-) |
Citaat:
En dat is geen gezonde zaak. Hopelijk begrijpt je dat. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be