Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zijn die kunst-suikers wel echt gezond voor diabetici? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168844)

Egmond Codfried 16 maart 2012 12:50

Zijn die kunst-suikers wel echt gezond voor diabetici?

De AH verkoopt een strooi kunst-suiker die gemaakt is op basis van echte tafelsuiker waaraan een molecuul is veranderd. Het zou dan veilig voor diabetici zijn. Op basis van bepaalde aanwijzingen betwijfel ik dat. Het werkt misschien niet bij iedereen zoals men denkt.

Txiki 16 maart 2012 12:54

Op basis van welke aanwijzingen betwijfel jij dat?

Eigenzinnig 16 maart 2012 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6032625)
Op basis van welke aanwijzingen betwijfel jij dat?

Je weet toch dat witte suiker eigenlijk gewitte 'bruine' suiker is ? ;-)

Txiki 16 maart 2012 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 6032655)

:-D ni aan gedacht, dezjue!

Bolleke Wol 16 maart 2012 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 6032655)

De sacharide-genocide?

Duupje 16 maart 2012 19:05

'Vervangsuikers' zijn puur bedrog.

Ze beïnvloeden de suikerspiegel even hard als 'gewone' suiker.

Derk de Tweede 16 maart 2012 19:24

Als suiker nu zou werden uitgevonden zou het bestempeld worden als een drug.

schaduw 16 maart 2012 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 6033123)

Stevia ook ?

Egmond Codfried 17 maart 2012 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduw (Bericht 6033302)
Stevia ook ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 6033123)

Lieverd, dat is precies mijn gedachte. En aan merknamen heb je geen houvast. Ik denk dat dit een proces van trial and error zou moeten zijn want sommige lijven worden gewoon niet gefopt door kunstsuikers. Maar doen ze ook inwendige schade, zoals een hoge uitslag van de suikerspiegel zou suggereren? En wat zou men moeten aanwenden om specifiek kunstsuiker uit de bloedbaan te verwijderen? Ik heb vastgesteld dat insuline de kunstsuikerspiegel niet verlaagd. En verder gaat het sowieso om prommille's van moleculen, dus vraag ik mij af of een hoge 'suikerspiegel'door kunstsuiker zo een ramp hoeft te zijn, en dat patiënten helemaal nooit meer de sensatie van zoetheid kunnen genieten.

Duupje 17 maart 2012 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduw (Bericht 6033302)
Stevia ook ?

Jep Stevia ook.
Het is wel 'gezonder' maar beïnvloedt het evenzeer.

Duupje 17 maart 2012 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 6033825)
Lieverd, dat is precies mijn gedachte. En aan merknamen heb je geen houvast. Ik denk dat dit een proces van trial and error zou moeten zijn want sommige lijven worden gewoon niet gefopt door kunstsuikers. Maar doen ze ook inwendige schade, zoals een hoge uitslag van de suikerspiegel zou suggereren? En wat zou men moeten aanwenden om specifiek kunstsuiker uit de bloedbaan te verwijderen? Ik heb vastgesteld dat insuline de kunstsuikerspiegel niet verlaagd. En verder gaat het sowieso om prommille's van moleculen, dus vraag ik mij af of een hoge 'suikerspiegel'door kunstsuiker zo een ramp hoeft te zijn, en dat patiënten helemaal nooit meer de sensatie van zoetheid kunnen genieten.

Hoe heb je dat vastgesteld dan? Insulines, medicatie zoals glucophage, metformax of metformine, unidiamicron en verwanten verlagen allemaal de suikerspiegel, ook die verhoogd is door kunstmatige zoetstoffen.
Wat de suikerspiegel ook mag verhogen, het brengt ALTIJD schade aan een lichaam toe. Of het nu via pasta, aardappelen, fruit, snoep of frisdrank is, maakt in feite niks uit.

Duupje 17 maart 2012 20:56

Beste raadgeving voor elke diabeet (1 of 2) is alles wat koolhydraten of rechtstreekse suikers bevat, ten alle tijde vermijden. Maw, bijna niks meer eten.

schaduw 18 maart 2012 08:02

Ik verkies dan toch meer bewegen, sporten ... zodat ik wat meer kan eten ...
:hartje: eten
net 6 pistolees en twee croisants binnen :-P
zwembad gesloten :pom:

lollysticky 18 maart 2012 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 6034609)
Jep Stevia ook.
Het is wel 'gezonder' maar beïnvloedt het evenzeer.

Stevia is (naar mijn weten toch) 'sterker' qua suiker-smaak, waardoor er minder nodig is om dezelfde 'zoetigheid' te bekomen...

Egmond Codfried 19 maart 2012 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 6034613)
Hoe heb je dat vastgesteld dan? Insulines, medicatie zoals glucophage, metformax of metformine, unidiamicron en verwanten verlagen allemaal de suikerspiegel, ook die verhoogd is door kunstmatige zoetstoffen.
Wat de suikerspiegel ook mag verhogen, het brengt ALTIJD schade aan een lichaam toe. Of het nu via pasta, aardappelen, fruit, snoep of frisdrank is, maakt in feite niks uit.

De bron verklaart meteen te voelen als zij gewone, verboden suiker heeft gegeten: zeg een Mars chocolaatje of een lekker zoet ijsje. Dan wordt ze b.v wat licht in het hoofd, en kan moeilijk in slaap komen.
Maar ze heeft nooit last van kunstsuiker, die ze soms best in ruime mate gebruikt, in haar lekkere vette Turkse yogurt b.v Men kan er ook cake mee bakken. Dus lijkt het alsof een hoge kunstsuikerspiegel, op basis van een metingsuitslag, niet geïnterpreteerd hoeft te worden als schadelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be