Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   straks om 18u: peiling van standaard/vrt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168847)

vrijevlaming 16 maart 2012 16:20

straks om 18u: peiling van standaard/vrt

straks geeft men opnieuw de resultaten vrij van een peiling van de standaard/vrt
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120316_019

ik ken de uitslag al (nènèènènènè in feite is er geen nieuws) maar ik vraag mij vooral af hoe men bij de VRT/standaard de uitslag zal interpreteren.

ter info: dit was de standaard/vrt peiling van de vorige keer
http://www.knack.be/belga-politiek/p...5115204792.htm

Fieseler 16 maart 2012 16:29

Aha...Belga....

NVA stijgt naar 40,3 / VB stabiliseert op 10,1/ LDD 1,9/ VLD 8,4...rest nog niet bekeken...

vrijevlaming 16 maart 2012 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6032899)
Aha...Belga....

NVA stijgt naar 40,3 / VB stabiliseert op 10,1/ LDD 1,9/ VLD 8,4...rest nog niet bekeken...

dat zou wél nieuws zijn.

Ik zeg : er is géén nieuws. Ik heb die cijfers trouwens niet zien passeren op mijn belga hoor

Bokkenreyder 16 maart 2012 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6032899)
Aha...Belga....

Als dat waar is, dan hebben Rikske, Het Oosten, en co overschot van gelijk: de V-partijen weer 'pardoes en holderdebolder de berg af'! :roll: :rofl:

vrijevlaming 16 maart 2012 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6032905)
Als dat waar is, dan hebben Rikske, Het Oosten, en co overschot van gelijk: de V-partijen weer 'pardoes en holderdebolder de berg af! :roll: :rofl:

als wat ik gehoord heb klopt, is er geen nieuws.

Vandaar dat ik zeg: ik vraag me af wat ze er van gaan maken

Bokkenreyder 16 maart 2012 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6032908)

Als Fies gelijk heeft, dan is het hier vanavond champagne: de V-partijen ruim boven de 50 %! Dat vraagt om een fleske te kraken! 8-)

vrijevlaming 16 maart 2012 16:38

laat die champagne maar in de kelder, ge zult ze nog niet nodig hebben

Bokkenreyder 16 maart 2012 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6032918)

Daarom dat ik ook in de voorwaardelijke wijs spreek! 8-)

solidarnosc 16 maart 2012 16:57

Op dit moment 2.5 jaar voor verkiezingen worden peilingen alleen georganiseerd door media om over te kunnen schrijven. Zelfs nieuws maken.

Bokkenreyder 16 maart 2012 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 6032939)
Op dit moment 2.5 jaar voor verkiezingen worden peilingen alleen georganiseerd door media om over te kunnen schrijven. Zelfs nieuws maken.

Siddersiddersidder (knieën)! Klapperdeklapperdeklap (gebit)! 8-)

solidarnosc 16 maart 2012 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6032908)

Als NVA 0.1% zakt dan is het einde voor NVA in zicht en als ze 0.1% stijgen dan is dat groot probleem Di Rupo. U weet toch hoe genuanceerd journalisten met peilingen omgaan.

Vito 16 maart 2012 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 6032944)
Als NVA 0.1% zakt dan is het einde voor NVA in zicht en als ze 0.1% stijgen dan is dat groot probleem Di Rupo. U weet toch hoe genuanceerd journalisten met peilingen omgaan.

...liefst nog met een foutenmarge van 5% ;-)

Fieseler 16 maart 2012 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6032918)

psssssssss...vv....ik heb mijn lieftallige partner wijsgemaakt dat dit de uitslag van de nieuwe peiling wordt en heb pro-aktief reeds een Veuveke uit de kelder gehaald....;-)

vrijevlaming 16 maart 2012 17:09

wel, laat me zeggen dat alle verschuivingen tov de vorige peiling binnen de helft van de foutenmarge zitten.

solidarnosc 16 maart 2012 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6032949)
psssssssss...vv....ik heb mijn lieftallige partner wijsgemaakt dat dit de uitslag van de nieuwe peiling wordt en heb pro-aktief reeds een Veuveke uit de kelder gehaald....;-)

Vandaar dat de peilingen elkaar in snel tempo opvolgen. U wil uw kelder leegmaken?

vrijevlaming 16 maart 2012 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6032949)

maak anders ergens rap een vals persbericht met die uitslag en toon dat, dan kan je die fles nog uitdrinken

Vito 16 maart 2012 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6032882)
straks geeft men opnieuw de resultaten vrij van een peiling van de standaard/vrt
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120316_019

ik ken de uitslag al (nènèènènènè in feite is er geen nieuws) maar ik vraag mij vooral af hoe men bij de VRT/standaard de uitslag zal interpreteren.

ter info: dit was de standaard/vrt peiling van de vorige keer
http://www.knack.be/belga-politiek/p...5115204792.htm

Waarom open je nu al dit onderwerp? Om een beetje te komen stoefen dat je inside info hebt? Tegen 18u00 zijn er al zeker 3 pagina's, de cijfers komen dan in post nummer zoveel ipv één waar ze moeten staan. Ik kan echt geen andere reden bedenken waarom je dit nu opent dan om iedereen te laten zien hoe ingewijd je wel bent in partijland... Sorry...

solidarnosc 16 maart 2012 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6032950)
wel, laat me zeggen dat alle verschuivingen tov de vorige peiling binnen de helft van de foutenmarge zitten.

U weet evengoed als ik dat journalisten het concept foutenmarge niet snappen laat staan uitleggen. ;-)

vrijevlaming 16 maart 2012 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6032954)
Waarom open je nu al dit onderwerp? Om een beetje te komen stoefen dat je inside info hebt? Tegen 18u00 zijn er al zeker 3 pagina's, de cijfers komen dan in post nummer zoveel ipv één waar ze moeten staan. Ik kan echt geen andere reden bedenken waarom je dit nu opent dan om iedereen te laten zien hoe ingewijd je wel bent in partijland... Sorry...

weet gij dan niet wie ik écht ben?

Ik ben Bart De Wever

trolololo!

solidarnosc 16 maart 2012 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6032954)

Pfff. U doet alsof het een staatsgeheim is. Is gewoon bladvulling voor journalisten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be