Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Toploon van Bellens heeft nog een donker kantje . (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168923)

Klarekijk 19 maart 2012 12:52

Toploon van Bellens heeft nog een donker kantje .

Het toploon van Bellens heeft nog een ander donker kantje . Ik vermoed dat zo'n loon wordt goedgekeurd in een raad van bestuur van 20 mensen of meer . Indie ook zij niet in het potje mogen graaien zouden zij zoiets nooit goedkeuren .

Trouwens indien het bestuur bv maar 1500 € / maand hebben zouden ze zeker zoiets niet stemmen .

Ik ken mensen bij Belgacom aan de top , man en vrouw werken op de zelfde gang en hebben de zelfde uren , en hebben elk om de 3 jaar een dikke Nieuwe auto full options . Nu twee dikke Mercedessen en een heel dik loon .

De vraag is , is dergelijk loon een soort zwijggeld ?

Sfax 19 maart 2012 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6036938)
Het toploon van Bellens heeft nog een ander donker kantje . Ik vermoed dat zo'n loon wordt goedgekeurd in een raad van bestuur van 20 mensen of meer . Indie ook zij niet in het potje mogen graaien zouden zij zoiets nooit goedkeuren .

Trouwens indien het bestuur bv maar 1500 € / maand hebben zouden ze zeker zoiets niet stemmen .

Ik ken mensen bij Belgacom aan de top , man en vrouw werken op de zelfde gang en hebben de zelfde uren , en hebben elk om de 3 jaar een dikke Nieuwe auto full options . Nu twee dikke Mercedessen en een heel dik loon .

Zwijggeld? Je kan de details van Bellens' verloning + de RVB, net zoals voor elk beursgenoteerd bedrijf, gewoon in het jaarverslag vinden.

Wat stoort je aan die wagens?

lombas 19 maart 2012 14:11

Citaat:

Concetta, ben jij dat?

Steben 19 maart 2012 14:47

Citaat:

ja

elk loon is dat een beetje

Klarekijk 19 maart 2012 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6037035)
Zwijggeld? Je kan de details van Bellens' verloning + de RVB, net zoals voor elk beursgenoteerd bedrijf, gewoon in het jaarverslag vinden.

Wat stoort je aan die wagens?

U vind een bedrijfswagen voor iemand die op een kantoor zit en maandelijk max 3 buitenhuise afspraken heeft verantwoord ?
U vind een loon 2.6 milj verantwoord , het zijn zeker niet de mensen met een loontje onder de 2000 € die dat goedgekeur hebben hoor .

Dat is de kanker van de maatschappij die het hele weefsel kapot maakt .

Is dat duidelijk !

Klarekijk 19 maart 2012 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6037066)
Concetta, ben jij dat?

Ik antwoord alleen op verstaanbare vragen in mensentaal .

Sfax 19 maart 2012 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6037199)
U vind een bedrijfswagen voor iemand die op een kantoor zit en maandelijk max 3 buitenhuise afspraken heeft verantwoord ?

Ja

In België zijn bedrijfswagens niet zozeer bedoeld voor zij die het absoluut nodig hebben bij hun job, het is een manier om aan je werknemer een fundamenteel voordeel te bieden, zonder dat hij/zij daar op kapot belast wordt en zonder dat het een veelvoud aan het bedrijf kost.

Zwakke argumentatie dus als je zit te kijken naar de "nood binnen de functie".

Citaat:

U vind een loon 2.6 milj verantwoord , het zijn zeker niet de mensen met een loontje onder de 2000 € die dat goedgekeur hebben hoor .
Ik heb geen enkel probleem met dat loon. Als je een goeie CEO wil, dan kost dat geld (waarmee ik me op geen enkele manier wil uitlaten over het al dan nietgoed zijn van Bellens).

Citaat:

Dat is de kanker van de maatschappij die het hele weefsel kapot maakt .

Is dat duidelijk !
Nee, niet echt. Wat is je punt nu echt?

lombas 19 maart 2012 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6037202)

De vervoeging van het werkwoord zijn en verwijswoorden zijn onverstaanbaar voor je?

Klarekijk 19 maart 2012 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6037210)
Ja

In België zijn bedrijfswagens niet zozeer bedoeld voor zij die het absoluut nodig hebben bij hun job, het is een manier om aan je werknemer een fundamenteel voordeel te bieden, zonder dat hij/zij daar op kapot belast wordt en zonder dat het een veelvoud aan het bedrijf kost.

Zwakke argumentatie dus als je zit te kijken naar de "nood binnen de functie".

Ik heb geen enkel probleem met dat loon. Als je een goeie CEO wil, dan kost dat geld (waarmee ik me op geen enkele manier wil uitlaten over het al dan nietgoed zijn van Bellens).

Nee, niet echt. Wat is je punt nu echt?

En bent U zeker dat Bellens een goede CO is ? vele colega's denken daar anders over .

Maar dat een CO die daar 2.6 milj voor krijgt echt zoveel beter is en bekwamer is dan een slime verantwoorde peroon met een loon van 4000 € per maand is absoluut niet zeker

Schaamte vrij zijn , moet dat dan zoveel meer betaald worden ?

Cynara Cardunculus 19 maart 2012 17:15

Citaat:

allez, iedereen kent Concetta toch ondertussen?

Ook dat is een leuk voorbeeld van scheefgelopen misbruik van belastinggelden.

Demper 19 maart 2012 17:24

Ik vind het een schande dat Bellens zoveel krijgt terwijl wij in vergelijking met andere landen torenhoge prijzen betalen voor internet en telefonie. Ronduit walgelijk.

lombas 19 maart 2012 17:26

Schouppe wrijft al in zijn handjes. Van een politiek neutrale voorzitter van de raad van bestuur naar een CD&V-PS bastion.

Prachtig.

lombas 19 maart 2012 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6037285)
Ik vind het een schande dat Bellens zoveel krijgt terwijl wij in vergelijking met andere landen torenhoge prijzen betalen voor internet en telefonie. Ronduit walgelijk.

Zolang de regering haar vette cheque krijgt (€40 per Belg), hoeft Belgacom weinig te vrezen.

Demper 19 maart 2012 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6037289)
Zolang de regering haar vette cheque krijgt (€40 per Belg), hoeft Belgacom weinig te vrezen.

De Cosa Nostra is er niets tegen.

Sfax 19 maart 2012 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6037242)
En bent U zeker dat Bellens een goede CO is ? vele colega's denken daar anders over .

Ik zal je even helpen:
Citaat:

(waarmee ik me op geen enkele manier wil uitlaten over het al dan nietgoed zijn van Bellens)

Jouw vraag is zelfs niet eens relevant binnen de bemerkinegn die je mij maakte/de vragen die je me stelde.

Citaat:

Maar dat een CO die daar 2.6 milj voor krijgt echt zoveel beter is en bekwamer is dan een slime verantwoorde peroon met een loon van 4000 € per maand is absoluut niet zeker

Schaamte vrij zijn , moet dat dan zoveel meer betaald worden ?
Staat je vrij jezelf kandidaat te stellen tegen dat loon. Wie weet nemen ze je wel aan.

lombas 19 maart 2012 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6037300)
De Cosa Nostra is er niets tegen.

Vermits de inkomsten van de Cosa Nostra de laatste jaren met ongeveer 10% stijgen en daardoor ongeveer even hoog zijn als de inkomsten van de federale overheid min de parafiscale belastingen en de uitkeringen voor de sociale zekerheid, denk ik dat we het zaakje beter aan de Cosa Nostra zouden uitbesteden.

Boduo 19 maart 2012 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6037285)

:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

filosoof 19 maart 2012 21:36

Citaat:

http://lmgtfy.com/?q=belgacom+concetta

Mambo 19 maart 2012 21:52

Citaat:

Ja

Goede ceo's kosten wereldwijd veel geld.
Wij merken dat aan de wereldcrisis die we afbetalen voor hun.

Echt goede die ons geld besparen, die zijn zelfs niet te vinden.

Sfax 19 maart 2012 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6037721)
Goede ceo's kosten wereldwijd veel geld.
Wij merken dat aan de wereldcrisis die we afbetalen voor hun.

Echt goede die ons geld besparen, die zijn zelfs niet te vinden.

Genoeg te vinden in de privé :)

Brito van Inbev, om er maar eentje te noemen :lol:8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be