![]() |
Afbraak PVV begonnen: Hero Brinkman verlaat PVV.
Hij zal zich verder als onafhankelijk kamerlid blijvend steun blijven geven aan dit kabinet.
Maar in principe verliest dit kabinet zijn meerdeheid in de Tweede Kamer. |
Met Brinkman is niets verloren. Een slechte politicus met slechte en ondeugdelijke plannen.
Dat is nu eenmaal het lot van nieuwe partijen, je vindt niet of nauwelijks capabele mensen. Ik heb ze nog niet gezien binnen de PVV. |
Citaat:
Dat meldpunt heeft veel kwaad bloed gezet in het Oosten. Polen en andere Midden- en Oost-Europeanen kunnen Nederland wel eens pas op de laatste plaats als bestemming kiezen als ze in het buitenland willen werken. En dat kan weer tot een tekort aan slaven(arbeiders) leiden in Nederland. Wie gaan de aardbeien plukken en de witlof steken? Brinkman ziet misschien de economische bui hangen en wil niet meer met Wilders worden geassocieerd. |
Citaat:
Maar dat geldt natuurlijk voor alle religies en stromingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de wekelijkse peiling van Maurice De Hond op Peil.nl komen ze op 25 zetels , dat zijn er 2 meer dan vorige week. ;-) |
Ik ga wel met Sjaax mee in zijn argumentatie. Ik ken de motieven van Brinkman alleen maar oppervlakkig, maar nogmaals, ik zie in hem geen helder licht. In de hele PVV niet, alhoewel men nu wel wat anders tegen het vreemdelingenbeleid aankijkt.
En dat meldpunt. Waarom toch? Weer een opvallende eigenschap van de politicus in het algemeen: het uitsluitend bedenken van negatieve zaken en altijd beslissingen nemen tegen het algemeen belang in. |
Citaat:
Los lopende honden , gevaarlijke fietspaden enz... |
Citaat:
EDIT: en waarom hebben we in België geen tweewekelijkse peilingen? Is onze mening niet belangrijk? Vaak is de recentste peiling meer dan een maand oud, en vlak voor of na een incident afgenomen zodat die helemaal niet representatief is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet iedere moslim wil wat een haatbaard wil. Velen leven rustig en zonder problemen te veroorzaken in Nederland. |
Citaat:
|
Citaat:
Polen zijn van het blanke ras, net als wij. Turken en Marokkanen zijn ook van het blanke ras. |
Citaat:
Welk onderscheid maakt een moslim tussen ongelovigen, denk je? |
Citaat:
In het open, ruimdenkende, verdraagzame Nederland loop je de kans om doodgeschoten te worden als je opkomt voor de belangen van de autochtone Nederlander. |
Er waren wel meer onenigheden tussen Wilders en Brinkman. Het MOE is er één van, maar ook het afschaffen van de dubbele nationaliteit bijvoorbeeld (waar Wilders precies enkele zaken niet wil begrijpen).
Hoe dan ook, Brinkman zei dat hij niet zeker wist of dit hem voordeel ging doen, maar we kunnen veronderstellen dat hij zich op termijn wel bij de VVD zal aansluiten - nadat hij zich door wat alleen in de kijker te lopen heeft kunnen vergewissen van een invloed op de Catshuisgesprekken. Volgens mij is het een storm in een glas water. Rutte heeft gelijk wanneer-ie zegt dat er weinig verandert aan zijn minderheidskabinet (netto krijgt hij er quasi één iemand bij) - alleen wordt de gedoogsteun vanuit VVD en SGP een beetje wrang. De oppositie vraagt terecht het ontslag van het kabinet, maar er is géén alternatief. En Nederlanders hebben dat iets beter door dan Belgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be