![]() |
passen de federalen de regels van hun spel aan...
dan past Bourgeois de regels van zijn spel aan. Geniale zet van Bourgeois, en ik vraag mij af hoe de andere partijen gaan reageren op zijn voorstel. Gezien het van een minister komt, vermoed ik dat de meerderheid dit steunt in de vlareg
Citaat:
|
Citaat:
|
dit gaat nog leutig worden. Al die hervormingen van de justitie op maat van de franstaligen, allemaal voor niets :lol:
|
Nu maar hopen dat het ook wordt goedgekeurd. Je weet nooit met tjeven en sossen in een coalitie. De kans is groot dat ze door de knieën gaan en het zullen wegstemmen om "De frederale werking niet te boycotten" of whatever...
|
Lijkt me een goed antwoord op de truken van de franstaligen! Inderdaad hopen dat het erdoor komt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de burgemeesters echt "balorig" zijn en de feiten zijn ernstig genoeg bestaat nu reeds voldoende wetgeving om hen uit hun rechten te zetten. Dan kunnen ze sowieso geen kandidaat zijn voor een politiek mandaat. |
Citaat:
Het heeft dus totaal niets met hopen te maken. |
Citaat:
Vooreerst toch nog even herhalen dat “niet-benoemde burgemeesters” niet bestaan, : iemand is pas burgemeester wanneer hij als burgemeester is benoemd en de eed heeft afgelegd. Zolang dat niet is gebeurd is men eenvoudigweg geen burgemeester. Nu, als we willen aannemen dat iedereen die geen burgemeester is een “niet-benoemde burgemeester” kan genoemd worden, dan bent u allen evenzeer “niet-benoemde burgemeesters”. Proficiat ! Ik heb het voorstel tot decreet van Geert Bourgeois niet gelezen, maar ik zie niet in waarom dit “onmogelijk een toetsing kan doorstaan door de raad van van State, zelfs niet door de Nederlandstalige kamer hiervan”. Mij lijkt het perfect mogelijk en zelfs makkelijk om een tekst op te stellen waarbij de kandidaat wiens voordracht als burgemeester werd geweigerd geen tweede maal mag worden voorgedragen. Met welke wet zou zoiets in tegenspraak zijn volgens u ? |
Citaat:
Ik word trouwens ziek over dat gejammer over die drie balorige kandidaat-burgemeesters. Er zijn ZES faciliteitengemeenten in de rand. Drie ervan hebben al lang een burgemeester, gewoon omdat die wél de wet volgde. Die drie overtredens moeten dus niet neuten, dat ze de wet volgen en ze zullen wel benoemd geraken hoor. |
Ooh Feestje :D
|
Citaat:
Citaat:
Dit is een inbreuk op het recht op openbaar leven beschreven in alle mensenrechtverdragen. Om iemand uit deze rechten te zetten moet er eerst een veroordeling komen. |
Citaat:
Iedereen behoudt zijn recht om op te komen voor de verkiezingen, en om zich te laten voordragen als burgemeester. Niets afnemen van rechten dus. Iedereen moet zich echter wel aan de regels houden en moet er de gevolgen van dragen als ze dat niet doen. Wat bourgeois doet is gewoon reageren op de daad van agressie vanuit de federalen. En gelijk heeft ie. |
Dit gaat nog tof worden, steunt CD&V niet = problemen in de Vlaamse reg
wel = problemen in de federale |
Citaat:
|
Citaat:
Geen hyperventilatie over burgerrechten is nodig. |
@Nyquist
De ratificatie van de mensenrechten is wel degelijk opgenomen in de grondwet en de decreten mogen hier geen inbreuk op plegen. |
Citaat:
|
Burgemeesters moeten, zoals zovele andere beroepen, ter orde kunnen geroepen worden, zowel op gerechtelijk vlak, als op disciplinair vlak.
Als een burgemeester weigert een huwelijk af te sluiten, dan is zoiets niet strafbaar voor een rechtbank. Als een burgemeester weigert de nodige papieren voor de begroting te tekenen of te publiceren, dan is zoiets niet strafbaar voor een rechtbank. |
Hoe kan de particratie dan nog die staatshervorming steunen als de "Vlaamse" (sic) regering de burgemeesters van de rand op straat zet?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be