Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Het was een Algerijnse moslim. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168999)

Cynara Cardunculus 21 maart 2012 12:02

Het was een Algerijnse moslim.

Citaat:

De RAID, een elite-eenheid van de Franse politie, heeft al enkele uren een Fransman van 24 jaar omsingeld, die zegt dat hij lid is van al-Qaïda. De man wordt ervan verdacht de dader te zijn van zeven
moorden de voorbije tien dagen in de omgeving van Toulouse
.

De verdachte is een 24-jarige Fransman van Algerijnse origine. Dat heeft AFP vernomen van een bron dicht bij het onderzoek. De man werd eind 2010 al gearresteerd in Kandahar, in Afghanistan, volgens een andere bron dicht bij het onderzoek.

De Fransman heeft banden met salafistische en jihadistische middens en verbleef vroeger al in Afghanistan en Pakistan, aldus de minister van Binnenlandse Zaken, Claude Guéant.
Lees verder voordat ze het artikel onder de mat vegen nu blijkt dat het niks met "extreem rechtse neo nazis" te maken heeft.

Ik zie de teleurstelling al op Sigrid Spruyt haar snoetje als ze dit moet aankondigen..... misschien zwijgen ze er wel netjes onder.

Hoe moeten ze nu gaan uitleggen dat de vrome moslim gerechtigd is zijn afvallige moslimbroeders (de drie vermoorde soldaten hadden islamitische namen) een kopje kleiner mag maken?

Oei... nu krijgt Artisjok vast een distel in haar keel!

Cynara Cardunculus 21 maart 2012 12:04

W817...... hoe zit het met onze Brusselse Algerijnse "zelfmoordenaar" die zeker GEEN ISLAMITISCHE TERREURAANSLAG PLEEGDE???

Cynara Cardunculus 21 maart 2012 12:15

sorry dubbel: het stond onder EUROPA....

http://forum.politics.be/showthread.php?t=168817

Francientje 21 maart 2012 13:28

Ja wel... er is net een radio uitzending bezig over de zaak.
Extstreem links zou het gewoon héérlijk hebben gevonden een en ander op de rug van extreems rechts te stouwen. Maar die vlieger gaat dus niet op.
Geen mens die zich vragen stelt betreffende l'education publique in Frankrijk.
En nochtans moet je daar een en ander gaan zoeken.

Noorderlicht 21 maart 2012 13:41

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...rkozy_Toulouse

Francientje 21 maart 2012 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 6040029)

Wat iedereen dus braaf verzwijgt: de verantwoordelijkheid van ik weet niet
hoeveel ngo's die allemaal partij hebben gekozen in het conflict Israel-Palestijnen en hun tijd dood maken door Israel te beschuldigen van alle
misdaden van de mensheid, de Amerikanen en het hele Westen daarvan ook
te beschuldigen maar minder dan Israel.
OXFAM Solidariteit
Broederlijk Delen
En compagnie.

D'ARTOIS 21 maart 2012 14:09

Ik kan niet zeggen dat ik de Amerikaanse politiek (en die van Israel momenteel ook niet) bijzonder fatsoenlijk vind. En dat zeg ik het nog netjes. Amerika is een terroristenstaat in wording en ze schieten al aardig op.
Aan de andere kant kies ik ook niet voor de Palestijnen, gedachtig aan het begin van de jaren '70 toen Yasser de Egyptenaar met zijn aanslagen begon.

De inmenging van de Amerikaanse Joden binnen de Israelische politiek van wat vroeger toebehoorde aan de Israeli' s zelf, en de daar geboren Sabra' s zal uiteindelijk tot een verdere verharding en uiteendrijving tussen Jood en Arabier betekenen.
Men is daar bepaald niet op de goede weg, en dan laat ik de zeer voluminieuze corruptie binnen Israel nog maar even buiten beschouwing.

JanJanssens 21 maart 2012 18:36

Toulouse ...

O hai !

Juist voor de verkiezingen in Frankrijk. Lol.

Dat zaakje STINKT uren tegen de wind.

Ik geloof niet in toevalligheden.

Jan.

Savatage 21 maart 2012 18:53

Voor mij was het vanaf het begin al zo klaar als een klontje dat er een Islamitische terrorist weer achter zat (zo gaat het meestal als kleine kinderen het oogpunt zijn van het dodelijke geweld)

Savatage 21 maart 2012 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens (Bericht 6040453)
O hai !

Jan.

Ja, t'is een complot :roll:

Marxmannetje 21 maart 2012 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 6039999)
Extstreem links zou het gewoon héérlijk hebben gevonden een en ander op de rug van extreems rechts te stouwen. Maar die vlieger gaat dus niet op.

Doen jullie niet ook hetzelfde? :roll:

Klarekijk 21 maart 2012 18:58

Het ziet er meer en meer naar uit dat radikalen , uitzendelingen in west Europa hebben zitten die de boel hier komen verstoren .

ALs er een conflikt uit voortspruit tussen twee moslimgemeenschappen zoals er velen zijn in hun thuislanden , dan hebben we binnenkort heel snel in Europa zware comflikten en erger . BON COURAGE .

Eigenzinnig 21 maart 2012 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 6040493)

Sommigen wel ja...wat mij wel is opgevallen in deze draad is dat de 'linksen' niet meer durven 'tegenspreken' omdat ze ondertussen zelf wel weten dat de kans bitter groot is dat 'rechts' weer gelijk krijgt..

Mosasaurus 21 maart 2012 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6039864)
Lees verder voordat ze het artikel onder de mat vegen nu blijkt dat het niks met "extreem rechtse neo nazis" te maken heeft.

Ik zie de teleurstelling al op Sigrid Spruyt haar snoetje als ze dit moet aankondigen..... misschien zwijgen ze er wel netjes onder.

Hoe moeten ze nu gaan uitleggen dat de vrome moslim gerechtigd is zijn afvallige moslimbroeders (de drie vermoorde soldaten hadden islamitische namen) een kopje kleiner mag maken?

De VRT heeft geluk dat vandaag de begrafenis in Lommel plaatsvond.
Nu kan er verder gedaan worden of hun neus bloedt. O

Francientje 21 maart 2012 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 6040493)

Wie 'jullie? ' Extreem links en extreem rechts zijn voor mij gelijk.
Maar in dit soort zaken draagt extreem links ergens toch een fikse verant-woordelijkheid. O.K. niet voor de moord op de soldaten. Maar wel voor de
moord op de kinderen.

SDX 21 maart 2012 20:07

'Racist', 'terrorist', 'aanslagen' e.d. werd reeds vervangen door; 'dader' en 'schutter'!

Kallikles 21 maart 2012 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens (Bericht 6040453)
O hai !

Jan.

Le Monde weet al op voorhand wat er gaat gebeuren:

Citaat:

Le tueur présumé est reclus depuis 17 heures, entouré par un important dispositif policier. Il pourrait se rendre "en fin de soirée". Suivez le direct.
En wie profiteert er?
http://elysee.blog.lemonde.fr/2012/0...-du-president/

Kallikles 21 maart 2012 20:33

Citaat:

Nu ben je blij, hé?

Mam 21 maart 2012 20:39

Citaat:

Jij met je vreemde obsessies toch... De motieven van de dader waren politiek/traumatisch/emotioneel en helemaal niet religieus.
Als het hem werkelijk om de islam te doen was, dan zou hij enkel Da'wah hebben gedaan.

Francientje 21 maart 2012 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6040585)
'Racist', 'terrorist', 'aanslagen' e.d. werd reeds vervangen door; 'dader' en 'schutter'!

In Frankrijk "le tueur présumé'.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be