Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Studiepunten in het buitenland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169008)

Zapatista 21 maart 2012 13:56

Studiepunten in het buitenland

Een goede kennis van mij studeert dit jaar in Nederland, maar hij wilt volgend jaar in België studeren. Hij is echter naar alle waarschijnlijkheid een deel studiepunten kwijt, zijn vraag is of deze studiepunten ook in België tellen of dat hij hier met een schone lei begint. Hij zit niet in een uitwisselingsprogramma en heeft de Belgische nationaliteit.

Moest iemand me hier meer informatie over kunnen geven zou ik erg appreciëren.

Visjnu 21 maart 2012 14:17

In Belgie gebruikt men het systeem van studiepunten niet zoals in Nederland (of toch niet toen ik studeerde). In principe is hij ze volgens mij dus inderdaad kwijt.

Wat mogelijk echter wel gaat lukken zijn vrijstellingen voor bepaalde vakken die hij reeds gedaan heeft in Nederland. Dat is echter iets dat waarschijnlijk met de docenten individueel geregeld gaat moeten worden. Misschien zou hij ze reeds hierover kunnen contacteren?

Met een Nederlandse bachelorgraad gaat hij waarschijnlijk wel gewoon zijn master kunnen doen in Belgie.

From_Vlaanderen 21 maart 2012 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 6040048)
Een goede kennis van mij studeert dit jaar in Nederland, maar hij wilt volgend jaar in België studeren. Hij is echter naar alle waarschijnlijkheid een deel studiepunten kwijt, zijn vraag is of deze studiepunten ook in België tellen of dat hij hier met een schone lei begint. Hij zit niet in een uitwisselingsprogramma en heeft de Belgische nationaliteit.

Moest iemand me hier meer informatie over kunnen geven zou ik erg appreciëren.

ECTS (European Credit Transfer System)
overal kwijt lijkt me, anders is dat wel de truuk om goed aan te boeren.

Zapatista 21 maart 2012 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 6040208)
ECTS (European Credit Transfer System)
overal kwijt lijkt me, anders is dat wel de truuk om goed aan te boeren.

Maar dit is alleen bij uitwisselingsstudies had ik begrepen, of niet?

From_Vlaanderen 21 maart 2012 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 6040212)
Maar dit is alleen bij uitwisselingsstudies had ik begrepen, of niet?

Dat weet ik zo niet ze :D, maar heb het niet opgezocht.
kopterop

Zapatista 21 maart 2012 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 6040301)
Dat weet ik zo niet ze :D, maar heb het niet opgezocht.
kopterop

Ik vind alleen informatie rond uitwisseling, hebben we hier misschien een loophole gevonden in het studiepuntensysteem?

Bovenbuur 21 maart 2012 17:48

Dat hangt er helemaal vanaf in hoeverre de opleidingen overeen komen lijkt me. Het makkelijkst is altijd om een tussendiploma te hebben, zoals een propedeuse of universitaire bachelor, voor de rest moet hij denk ik vooral eens bij zijn nieuwe opleiding gaan praten welke vakken zij voldoende aangetoond achten vanuit zijn andere opleiding.

Zapatista 21 maart 2012 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 6040358)
Dat hangt er helemaal vanaf in hoeverre de opleidingen overeen komen lijkt me. Het makkelijkst is altijd om een tussendiploma te hebben, zoals een propedeuse of universitaire bachelor, voor de rest moet hij denk ik vooral eens bij zijn nieuwe opleiding gaan praten welke vakken zij voldoende aangetoond achten vanuit zijn andere opleiding.

Hij gaat van biomedische wetenschappen (universitair) naar journalistiek (hoge school), hij zit ook maar in zijn eerste jaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be