![]() |
het Belgische gerecht
Citaat:
Is er - buiten verkeerd parkeren - hier nog iets dat wèl bestraft wordt? En wat gaan ze nu beslissen? Dat janssens n�* zijn straf voor de moorden nog een week langer moet blijven zitten? of tellen zijn jaren dubbel en mag hij volgende maand naar huis? |
Citaat:
Ik dek dat hij die verkrachtingen bekend heeft, anders had men nooit geweten wie het gedaan had. |
Citaat:
Hoeveel keer moet ik dit nog citeren? «Samen met Schotland, Ierland en Engeland hebben wij verhoudingsgewijs het minst aantal veroordelingen in verkrachtingsdossiers. In 2006 ging het bijvoorbeeld maar om dertien procent. Het overgrote deel van de klachten bereikt de rechtbank nooit, omdat de dader niet gevonden is of bij gebrek aan voldoende bewijsmateriaal.»http://www.humo.be/tws/deze-week/195...in-belgie.html |
Citaat:
Dus als je bedoelt dat de Belgische procureurs het de moeite niet vinden om daders van verkrachtingen op te sporen, dan heb je gelijk. Dat niemand het de moeite vindt, daar heb je ongelijk. |
De eerste vraag die ik mij stel is hoe het komt dat deze verkrachtingszaken nu pas aan bod komen. En dan nog toevallig na de veroordeling voor assisen.
Wanneer werden de klachten ingediend voor deze feiten gebeurd tussen 2001 en 2006 ? Er zal mij toch niemand komen vertellen dat dit nu pas is gebeurd. |
Citaat:
Ik vermoed dat dat in deze verkrachtinszaak het ideale moment is aangebroken om zonder veel tegenstand een veroordeelde nog eens te veroordelen. |
Citaat:
Citaat:
|
biefstuk frut
|
Citaat:
Wat ik lees is dat het aantal klachten stijgt. Wat is de oorzaak ? Omdat er meer verkrachtingen zijn dan vroeger ? Het is ook niet omdat er het laatste jaar meer klachten waren omtrent sexueel misbruik, dat er tijdens dit jaar meer sexueel misbruik werd gepleegd. Er zijn andere pijnpunten in ons Belgisch gerecht. Kort samengevat: het is niet meer dan een fabriek met een lopende band. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wat zou er gebeurd zijn als Janssens niet gevat was? NIKS? |
Citaat:
De meeste mensen schijnen niet te beseffen dat de politie, als het hen niet verteld wordt, niet veel zaken oplossen. |
Citaat:
De vraag is wat dit voor de burgerlijke partijen nog kan opbrengen behalve een symbolische rechtspraak. Wat Janssens bezit werd ondertussen verdeeld aan nabestaanden. Janssens heeft niets meer te verliezen, tenzij hij nog zwaarder zou worden veroordeeld dan de straf die hem onlangs voor assisen werd opgelegd. |
Citaat:
Voor de rest houdt de politie zich louter bezig met politieovertredingen,waar ze zonder toestemming kan ingrijpen. De een al beter gemotiveerd dan de andere. En zoals op veel plaatsen in de ambtenarij zijn de oudsten, de ervaringsdeskundigen, in hun bureau voor de pc aan het uitbollen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Toegegeven, ik kan mij totaal vergissen, maar ik dacht te weten dat in België de vrijheidberovende straffen niet kunnen worden opgeteld, en is de zwaartste straf doorslaggevend. Als hier een jurist op het forum zit die het tegendeel beweert dan wil ik die best geloven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be