![]() |
wind waterstof koppeling
|
Vooral veel investeringen om de zogezegd gratis windenergie praktisch uitbaatbaar te maken. Er zijn simpelere en goedkopere manieren om hetzelfde te bereiken.
|
Citaat:
Wat is mijn grote kostenpost? ruimte verwarming. Als het niet waait is er weinig energie nodig om mijn huis te verwarmen. Maar als het waait (gevoelstemperatuur!) veel meer. En laat dan de windmolen via een waterrem (trouwens ook heel goedkoop!) extra veel warm water produceren voor de CV. |
Als uw huis zo veel meer energie nodig heeft om binnen warm te blijven wanneer het buiten waait, lijkt het me beter dat u eerst investeert in degelijke isolatie.
|
Citaat:
Nu moeten we dat opvangen met zeer dure tubines die op gas draaien. |
Citaat:
|
Het omzetten van water in waterstof kost 2.6 keer meer dan wat waterstof omzetten in water kost.
Dat is gewoon simpele fysica. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het komt er dus op neer dat men een zeer goedkope brandstof moet hebben, die dan nog overal beschikbaar is om waterstof te gaan splitsen om het bruikbaar te maken. |
Citaat:
Verhit stoom tot 900°C, spuit over een katalysator (ijzer is een bruikbare), Presto, ontbinding in waterstof en zuurstof. De goedkoopste methode tot nu toe bedacht om waterstof te maken uit water is een hogetemperatuurs kernreactor. Helaas mogen we die dingen niet bouwen van de Groensels. De andere oplossing is zo'n overcapaciteit in alternatieve energie te bouwen (plant alles maar vol zonnepanelen en windturbines) dat electrolyse bovenop de gewone benodigde productie van electriciteit haalbaar wordt om de enorme overschotten toch te benutten. Momenteel is de hoofdmoot van het beschikbare waterstof gemaakt door stoomreforming met aardgas. Waarbij CO2 een belangrijk afvalproduct is. |
Met fossiele energie zijn we zeker de klos.
|
Fossiele brandstof is biofuel uit het verleden. En biofuel is laag rendements omgezette zonne-energie.
|
Volgens mij is waterstof wel de enige millieuvriendelijke verplaatsbare en bewaarbare energie, die op te wekken is met alternatieve energie.
Stoom kun je maar beperkt verplaatsen, electiche kabels zijn ook beperkt in lengte. Ik zie wel een toekomst voor waterstof in de woestijn, opgewekt door solar mirrors. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Is het echter minder dan je zou denken. Het splijten en terug samenstellen van H2O veroorzaakt namelijk warmte en straling. Beide worden buiten de discussie rond milieuvriendelijkheid gehouden, maar zijn juist de belangrijkste factoren in de klimaatveranderingen. |
Citaat:
Paul |
Citaat:
Jantje heeft er wel een punt mee. |
Citaat:
Paul |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be