Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Lijn/ meer financiele efficientie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169084)

D.J.G. 23 maart 2012 06:14

De Lijn/ meer financiele efficientie

De Lijn/ meer financiele efficientie

Door meer te rijden, is mijn rede van trachten hier.

Ik denk aan de mobiliteit's neveneffekten en narigheden vn dislocalisatie,

maar ook aan het volk op te halen " ", in deze zin dat er pottentiele klanten zijn te vinden en dat dezen misschien meer rijden inhouden maar vooral met lijn bussen (en trams) dat zelfs geboekt worden zoals een vliegtuigticket, meer en volboekte bussen dus ..

Even mee-r brainstormen dus

..' Gezien binnenlands toerisme en toerisme van buitenlanders, en mobiliteit

Gezien werk en mobiliteit's pragmatisme's geluk(IT?) der opportuniteiten
dat wil zeggen dat wie signaal geeft op de leuse zoals: Wil U makkelijk op uw werk geraken, zonder autoverantwoordelijkheid en U tijd schept om te ontspannen? Doe dan uw Taxiaanvraag aan De Lijn.
De lijn speelt misschien beter de taxi omdat de vraag beantwoord wordt met een pragmatisch als hopelijk redelijk dekkend plan van aanpak wat is om de vraag tegemoet te komen. Dus de Lijn plannen dat overeenkomen met hun mobiliteitsvraag om comfort enz ,dat ook is klanten zoeken, en verder zien hoeveel mensen er inspireren om meer beginnen te kunnen rijden.

En ook: De Lijn, regel klanten op uw lege bussen.

Dat was het een beetje van mijn kant.

D.J.G. 3 april 2012 11:16

Kleine busjes vol boeken voor pendelaars

fonne 3 april 2012 11:20

Kan er iemand dit in het Nederlands vertalen?

Amon_Re 3 april 2012 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6059028)

Nee :(

fcal 3 april 2012 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6059028)

Dit is een ontroerende tekst. Een mooi voorbeeld van belbussenproza.

pajoske 3 april 2012 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 6059651)
Dit is een ontroerende tekst. Een mooi voorbeeld van belbussenproza.

Het voorstel van de topic-starter is dus om belbussen uit te breiden naar meer taxidiensten. O.a. omdat het weinig zin heeft een lijnbus te laten lopen tot in de verste uithoeken van het land.
Persoonlijk vind ik dat geen goed idee. Het mag wel blijken da tvoor dunbevolkte en/of afgelegen gebieden een auto de meest rendabele oplossing is.
Ik heb toevallig deze namiddag de site van de lijn geïnformeerd om een idee te hebben hoe lang ik er over doe om naar mijn moeder te reizen op een zondag in juni.
Dat was ongeveer, 'wachttijden aan bushalte meegerekend+wandeling tot bushalte), 2 uren. Afstand = 15km exact.
Met de fiets doe ik dat gemakkelijk op één uur.
Met de wagen op minder dan 20 minuten.

Prijs bus: geen idee. Hoe kan ik weten hoeveel zones ik passeer?
Prijs fiets: hoogstens slijtage.
Prijs auto: 1.50 brandstof en laat ons zeggen 1.50 aan slijtage. verzekering en taksen zijn toch betaald.

Zou men niet beter autorijden subsidiëren in sommige streken in plaats van dat geld aan de lijn te geven?

fantoom 3 april 2012 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6059701)
Het voorstel van de topic-starter is dus om belbussen uit te breiden naar meer taxidiensten. O.a. omdat het weinig zin heeft een lijnbus te laten lopen tot in de verste uithoeken van het land.
Persoonlijk vind ik dat geen goed idee. Het mag wel blijken da tvoor dunbevolkte en/of afgelegen gebieden een auto de meest rendabele oplossing is.
Ik heb toevallig deze namiddag de site van de lijn geïnformeerd om een idee te hebben hoe lang ik er over doe om naar mijn moeder te reizen op een zondag in juni.
Dat was ongeveer, 'wachttijden aan bushalte meegerekend+wandeling tot bushalte), 2 uren. Afstand = 15km exact.

Prijs fiets: hoogstens slijtage.
Prijs auto: 1.50 brandstof en laat ons zeggen 1.50 aan slijtage. verzekering en taksen zijn toch betaald.

Zou men niet beter autorijden subsidiëren in sommige streken in plaats van dat geld aan de lijn te geven?

Als je een smartphone hebt kan je een app installeren: De Lijn;-)

pajoske 3 april 2012 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fantoom (Bericht 6059705)
Als je een smartphone hebt kan je een app installeren: De Lijn;-)

Wat ben ik daarmee? Rijden de bussen dan sneller? staat daar meer info op wat betreft het aantal zones en de kosten dan op internet?

Ratatosk 3 april 2012 17:30

Meer lijnbussen in de avond, weekend en industriezones zou ook veel helpen. Wat ben ik met een lijnbus als ik uitga als om 22u00 de laatste lijnbus is. Net hetzelfde met ploegarbeiders. Probeer maar eens een lijnbus te vinden voor 6u00 en na 22u00 in een industriezone.

fantoom 3 april 2012 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6059716)
Wat ben ik daarmee? Rijden de bussen dan sneller? staat daar meer info op wat betreft het aantal zones en de kosten dan op internet?

Ik wou je enkel behulpzaam zijn.

Heb het juist willen uittesten maar krijg de boodschap dat er een technische storing is en dat ik straks mag terug proberen. :-D

Voor de rest weet ik er niets van... omdat ik nog nooit met een bus/trein heb gereden.

Boduo 3 april 2012 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fantoom (Bericht 6059730)

Heb het juist willen uittesten maar krijg de boodschap dat er een technische storing is en dat ik straks mag terug proberen. :-D

Voor de rest weet ik er niets van... omdat ik nog nooit met een bus/trein heb gereden.

De Lijn heeft ook nog de suk6 volle kusttram: natuurlijk suk6 vol: 's zomers rijden er +/- 80 % v.d. reizigers ZWART !!!
Geloof je het niet ? Neem dan eens in juli aan het station van Oostende de tram naar om het even waar...(richting Knokke is het voorzeker 90 %).

pajoske 3 april 2012 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fantoom (Bericht 6059730)

Ik rijd ook niet met bus of trein. Vandaar dat ik via internet info zocht. Maar je kan op de site van delijn geen info vinden over de kostprijs van een traject omdat er geen info staat over de afbakening van de zones.

De info van reistijd enz. staaft mijn opinie dat openbaar vervoer voor ons geen alternatief is voor een auto. Ons bestraffen met hoge brandstofprijzen staat dus gelijk met diefstal van de overheid.
Beter kon men subsidie geven aan autobezitters die collega's of andere mensen willen mee verveoeren. Dat is vel rendabeler dan subsidie aan de lijn in deze regio.

Zwitser 3 april 2012 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6059927)
De Lijn heeft ook nog de suk6 volle kusttram: natuurlijk suk6 vol: 's zomers rijden er +/- 80 % v.d. reizigers ZWART !!!
Geloof je het niet ? Neem dan eens in juli aan het station van Oostende de tram naar om het even waar...(richting Knokke is het voorzeker 90 %).

Waarop baseer je dat de mensen zwart rijden?

Boduo 3 april 2012 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6060019)
Waarop baseer je dat de mensen zwart rijden?

Omdat ik het al een paar jaren zie met m'n eigen ogen.

filosoof 3 april 2012 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. (Bericht 6059020)
Kleine busjes vol boeken voor pendelaars

In Turkije en Noord Afrika rijden veel mensen met collectieve taxis naar hun bestemming. De taxi vertrekt als hij vol is. Soms kan dat even wachten zijn maar dat halen ze wel in op een lange rit.

Bobke 3 april 2012 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6060074)

Dus jij ziet dat die mensen geen abonnement hebben.

Mam 3 april 2012 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 6060078)
In Turkije en Noord Afrika rijden veel mensen met collectieve taxis naar hun bestemming. De taxi vertrekt als hij vol is. Soms kan dat even wachten zijn maar dat halen ze wel in op een lange rit.

Het probleem met die collectieve taxi's is inderdaad dat ze niet zo stipt zijn. Pas vertrekken als ze vol zitten?? Je kan er dus naar fluiten dat die je naar je werk afzetten.

Zwitser 4 april 2012 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6060074)

Jij kan dus met je eigen ogen zien dat iemand geen geldig vervoersbewijs op zak heeft?

(Moet je eens hier komen, zul je rap denken dat 100% van de Zwitsers zwartrijders zijn...)

cookie monster 4 april 2012 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6059701)

http://www.delijn.be/vervoerbewijzen/index.htm
http://www.delijn.be/verkooppunten/sms_ticketing_copy.htm
http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...gpas/index.htm
http://www.delijn.be/vervoerbewijzen/types/dagpas/index.htm#dagpas
http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...aart/index.htm

http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs (trein)
(www.nmbs.be) optie: allleen reguonaal verkeer (tram/bus)
http://hari.b-rail.be/HAFAS/bin/quer...28247&OK#focus

Boduo 4 april 2012 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6060136)
Dus jij ziet dat die mensen geen abonnement hebben.

Ik begin hierover geen polemiek.
Doe de moeite en ga deze zomer naar Oostende, neem de tram a.h. station en doe je ogen goed open.

:| 8O :|

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be