Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   G1000 krijgt nu al budget niet meer rond: grote flop? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169108)

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 23 maart 2012 11:41

G1000 krijgt nu al budget niet meer rond: grote flop?

De G1000, het groots aangekondigde burgeriniatief dat zichzelf ophemelde als 'het' initiatief dat antwoorden zou vinden op de grote vragen rond de democratie, zit amper één jaar na zijn start reeds in slechte papieren. De G1000, nochtans een initiatief dat zegt uitsluitend te draaien op vrijwilligers, is op zoek naar, hou u vast, 75.000 euro maar krijgt dat budget niet rond. De eindfase van het initiatief is daarom noodgedwongen uitgesteld tot het najaar. Van het grote enthousiasme amper één jaar terug om het initiatief (ook financieel) te steunen blijft blijkbaar weinig over.

Als een burgerinitiatief, dat zogezegd alleen zou bestaan uit vrijwilligers, alleen kan overleven met zo'n gigantisch bedrag, (terwijl duizenden vrijwilligersorganisaties in Vlaanderen en Wallonië er jarenlang in slagen te overleven met slechts een fractie van dat bedrag), mogen we dan vragen stellen over de wereldvreemdheid of het realisme van de organisatoren? Hoeveel werkelijke basis of aanhang heeft een vrijwillig initiatief dat enkel kan overleven met zo'n gigantische hoeveelheid financiële middelen?

Jullie mening?

fantoom 23 maart 2012 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 6042724)
De G1000, het groots aangekondigde burgeriniatief dat zichzelf ophemelde als 'het' initiatief dat antwoorden zou vinden op de grote vragen rond de democratie, zit amper één jaar na zijn start reeds in slechte papieren. De G1000, nochtans een initiatief dat zegt uitsluitend te draaien op vrijwilligers, is op zoek naar, hou u vast, 75.000 euro maar krijgt dat budget niet rond. De eindfase van het initiatief is daarom noodgedwongen uitgesteld tot het najaar. Van het grote enthousiasme amper één jaar terug om het initiatief (ook financieel) te steunen blijft blijkbaar weinig over.

Als een burgerinitiatief, dat zogezegd alleen zou bestaan uit vrijwilligers, alleen kan overleven met zo'n gigantisch bedrag, (terwijl duizenden vrijwilligersorganisaties in Vlaanderen en Wallonië er jarenlang in slagen te overleven met slechts een fractie van dat bedrag), mogen we dan vragen stellen over de wereldvreemdheid of het realisme van de organisatoren? Hoeveel werkelijke basis of aanhang heeft een vrijwillig initiatief dat enkel kan overleven met zo'n gigantische hoeveelheid financiële middelen?

Jullie mening?

Dan weet je waarschijnlijk nog niet welk bedrag er al werd doorgesjast...

guido 007 23 maart 2012 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fantoom (Bericht 6042732)

Vertel ...

fantoom 23 maart 2012 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 6042735)
Vertel ...

http://www.standaard.be/artikel/deta...8BE&word=g1000

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 23 maart 2012 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fantoom (Bericht 6042732)

300.000 euro alleen al voor het eerste 'initiatief' dacht ik.
(Als ik op uw bron moet afgaan zelf 465.000 euro) 8O :?

fantoom 23 maart 2012 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 6042741)
300.000 euro alleen al voor het eerste 'initiatief' dacht ik.

465.000 euro 8O

http://www.standaard.be/artikel/deta...8BE&word=g1000

Amon_Re 23 maart 2012 15:38

:|

solidarnosc 23 maart 2012 15:58

Stel me daar ook wel vragen bij.

Txiki 23 maart 2012 16:25

't Zou interessant zijn, denk ik, eens uit te pluizen waar dat geld naartoe is. Want zeg nu zelf: als jij of ik dergelijk initiatief zouden willen nemen, zouden wij ook maar één rotte centiem zien? 'k Denk het niet.

Wie heeft hier aan verdiend?

Bokkenreyder 23 maart 2012 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6043068)
't Zou interessant zijn, denk ik, eens uit te pluizen waar dat geld naartoe is. Want zeg nu zelf: als jij of ik dergelijk initiatief zouden willen nemen, zouden wij ook maar één rotte centiem zien? 'k Denk het niet.

van Reybrouck om zijn eigen romans op te kopen misschien?? ;-)

Txiki 23 maart 2012 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6043242)
van Reybrouck om zijn eigen romans op te kopen misschien?? ;-)

Dat zou best wel eens kunnen. :lol:

Boduo 23 maart 2012 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6043068)

That's the question !
Zzqdhrtupmhjnvxdwsapqxgfljm.
;-)

Karel Martel B 24 maart 2012 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 6042724)
Jullie mening?

Ik heb dat ding altijd al gezien als een anti-NVA vehikel, eerden dan pro whatever.

Pericles 24 maart 2012 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 6043034)
Stel me daar ook wel vragen bij.

Men kan zich inderdaad de vraag stellen waarom een dikke 700 man laten vergaderen in een zaal en ze 3 keer van eten voorzien 465000 euro moet kosten.
Iets klopt er niet. :-D
Toch niet als het allemaal "vrijwilligerswerk " was. ;-)

De schoofzak 24 maart 2012 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6044368)
Ik heb dat ding altijd al gezien als een anti-NVA vehikel, eerden dan pro whatever.

Ik dacht dat ook, maar toch heb ik onlangs gelezen dat de mooie Vanthielen redelijk Vlaams, alhoewel niet flamingant, is.

Pericles 24 maart 2012 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6044534)
Ik dacht dat ook, maar toch heb ik onlangs gelezen dat de mooie Vanthielen redelijk Vlaams, alhoewel niet flamingant, is.

Met die BV's moet je opletten.
Vandaag zijn ze anti NVA als hun dat geld opbrengt en morgen pro , als hun dat geld opbrengt.
Als ze maar BV blijven. ;-)

E. Gidius 24 maart 2012 18:15

Belgicisme terug tot leven wekken kost geld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be