Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Voorbereiding op de val van de Republiek: 'een Anonymous' worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169135)

Nr.10 23 maart 2012 22:55

Voorbereiding op de val van de Republiek: 'een Anonymous' worden?

:arrow: Wil u een Anonymous worden? Zie enquête.
  • A. nog nooit van gehoord
  • B. al van gehoord
    • B.1. ik heb geen interesse om 'een Anonymous' worden
    • B.2. ik ben best geïnteresseerd om 'een Anonymous' te worden
      • B.2.1. ik wil een subforum 'Anonymous'
      • B.2.2. het hele forum moet voorbehouden worden aan 'Anonymussen'
:arrow: Vraag 2: Moet er op dit forum een fatsoenlijke handleiding komen om 'een Anonymous' te worden? Bijvoorbeeld via een subforum.
Anonymous hoeft niet persé te betekenen dat u aan het hacken slaat.
Het kan ook gewoon betekenen dat u liever anoniem blijft bij het innemen van politieke standpunten.
Wie weet wat voor regime er heerst binnen x aantal jaar.
De enquête is anoniem (bent u daar zeker van ?)

De val van de Republiek is codetaal om een niet nader bepaalde gebeurtenis te omschrijven.

den dinges 24 maart 2012 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6043591)
  • B. al van gehoord
:arrow: Vraag 2: Moet er op dit forum een fatsoenlijke handleiding komen om 'een Anonymous' te worden? Bijvoorbeeld via een subforum.
Het kan ook gewoon betekenen dat u liever anoniem blijft bij het innemen van politieke standpunten.

De val van de Republiek is codetaal om een niet nader bepaalde gebeurtenis te omschrijven.

Er mag wat meer uitleg over gegeven worden. Veel mensen weten niet waar het over gaat.

Mambo 24 maart 2012 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 6043805)
Er mag wat meer uitleg over gegeven worden. Veel mensen weten niet waar het over gaat.

dit waarschijnlijk; https://www.torproject.org/

Lijkt me stilletjes aan nodig zelfs.

Nr.10 26 maart 2012 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 6043805)

Anonymous is een term die gebruikt wordt in twee betekenissen:
  1. als internetmeme vertegenwoordigt zij enerzijds het concept van vele online gebruikers in de internetgemeenschap of als online gemeenschap zelf, die op anonieme wijze gecoördineerd wordt in de richting van een losjes afgesproken doel.
  2. anderzijds wordt de term Anonymous gebruikt door specifieke losstaande groepen van mensen die protesteren en andere acties ondernemen onder de noemer "Anonymous", die voortvloeit uit dezelfde internetmeme.
Acties die toegeschreven worden aan Anonymous worden door niet-geïdentificeerde personen uitgevoerd die hun actie toeschrijven aan dit label. Na een reeks van controversiële wijd gepubliceerde protesten en vergeldende DDoS-aanvallen in 2008, zouden incidenten gekoppeld aan kaderleden steeds vaker voorkomen.

Hoewel het niet noodzakelijkerwijs gekoppeld is aan een online dienst, zijn er vele websites sterk geassocieerd met Anonymous. Dit omvat vooraanstaande imageboards zoals 4chan en Futaba, hun geassocieerde wiki's, Encyclopedia Dramatica en een aantal internetfora.
Anonymous

Nr.10 26 maart 2012 08:20

Eli Pariser: Beware online "filter bubbles"
TED2011, gefilmd maart 2011

Nr.10 26 maart 2012 14:52

Introducing Collusion
Discover who’s tracking you online
Firefox komt met een applicatie waarmee u kunt ontdekken wie uw surfgedrag traceert.
Enkele voorbeelden van sites die tracking cookies plaatsen:
  • Internet Movie Database (imdb.com)
  • Haaretz.com
  • Facebook.com
  • Google.com
  • New York Times
  • Huffington Post

nihao 26 maart 2012 15:10

Ik heb wel eens zo'n potje anonymous meegebracht van delhaize. Van de drie smaken was die met curry het best.

Rudy 26 maart 2012 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6043591)
  • B. al van gehoord

Beste nummer 10. Omtrent Anonymous. Je hebt het horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt. Als je niet weet waarover je spreekt, zwijg er dan over, of stel een vraag. Wat je uiteindelijk hebt gedaan is een vreselijk interessant onderwerp verkleuterd door de amateur betweter uit te hangen.

CyberpunX 26 maart 2012 19:16

Anonymous betekent niets meer of minder als anoniem posten wat je wil zonder censuur of vervolging. Heeft geen zier te maken met politiek. De anti-kapitalistische-99% is slechts een splintergroep van anonymous.

Voor voorbeelden, zie 4chan.

Nr.10 27 maart 2012 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6047436)
Beste nummer 10. Omtrent Anonymous. Je hebt het horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt. Als je niet weet waarover je spreekt, zwijg er dan over, of stel een vraag. Wat je uiteindelijk hebt gedaan is een vreselijk interessant onderwerp verkleuterd door de amateur betweter uit te hangen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 6047694)
Anonymous betekent niets meer of minder als anoniem posten wat je wil zonder censuur of vervolging. Heeft geen zier te maken met politiek. De anti-kapitalistische-99% is slechts een splintergroep van anonymous.

Voor voorbeelden, zie 4chan.

Heb je het begrepen, Rudy? :-)

Het is niet zo simpel uit te leggen.

Nr.10 27 maart 2012 00:51

Eigenlijk vereist het (volgens mij) een heel grondige voorkennis van een aantal zaken om het goed te kunnen uitleggen. Dat is ingewikkeld, misschien te ingewikkeld.

Nr.10 27 maart 2012 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6047436)

Welke vraag zou er gesteld kunnen worden?

Nr.10 29 maart 2012 08:02

Unconfirmed: "Anonymous" to Try to Shut Down Entire Internet on Saturday
29 mrt 2012
The computer hacking group Anonymous has promised to shut down the Internet in its entirety this Saturday, March 31st, according to a post on "pastebin" which has since gotten 165,000 views. The piece states that Anonymous will be attempting this in order to protest "SOPA, Wallstreet, our irresponsible leaders and the beloved bankers who are starving the world for their own selfish needs out of sheer sadistic fun." The post, which was then uploaded to Reddit, promises an attack on 13 root DNS servers. Anyone trying to access a website, it promises, will get an error message. The group, however, states that their action is not to "kill" the internet, but make a point.
In order to shut the Internet down, one thing is to be done.
Down the 13 root DNS servers of the Internet.
Those servers are as follow:
  1. 198.41.0.4
  2. 192.228.79.201
  3. 192.33.4.12
  4. 128.8.10.90
  5. 192.203.230.10
  6. 192.5.5.241
  7. 192.112.36.4
  8. 128.63.2.53
  9. 192.36.148.17
  10. 192.58.128.30
  11. 193.0.14.129
  12. 199.7.83.42
  13. 202.12.27.33

Bovenbuur 29 maart 2012 08:32

Anonymous is ontstaan op 4chan, en heeft als zodanig al een forum.

Nr.10 29 maart 2012 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 6051600)
Anonymous is ontstaan op 4chan, en heeft als zodanig al een forum.

4chan is engelstalig. Wij zijn Continentaal Europeanen. Ons internet kan waarschijnlijk binnen de paar seconden gedelete worden als de amerikanen en hun engelse sletjes dat willen (op commando van de Joden). Zo ging het met SWIFT ook.

quercus 29 maart 2012 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6051606)
4chan is engelstalig. Wij zijn Continentaal Europeanen. Ons internet kan waarschijnlijk binnen de paar seconden gedelete worden als de amerikanen en hun engelse sletjes dat willen (op commando van de Joden). Zo ging het met SWIFT ook.

Je begint waarachtig nazi-slogans te gebruiken. Ergens een hagiografie over het leven van de heilige Goebbels gelezen?

Eigenlijk zou jij van dit forum moeten gebannen worden. Ik ben reeds oud en sta dichter bij WO2 dan jij. Ik heb me evenwel nooit kunnen voorstellen dat het antisemitisme nog steed zo springlevend is. Mensen zoals jij stellen me niet gerust.

CyberpunX 29 maart 2012 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6051606)
4chan is engelstalig.

Jij mag daar nederlandse draden opstarten.

CyberpunX 29 maart 2012 08:52

nvm

Nr.10 29 maart 2012 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6051616)
Je begint waarachtig nazi-slogans te gebruiken. Ergens een hagiografie over het leven van de heilige Goebbels gelezen?

Eigenlijk zou jij van dit forum moeten gebannen worden. Ik ben reeds oud en sta dichter bij WO2 dan jij. Ik heb me evenwel nooit kunnen voorstellen dat het antisemitisme nog steed zo springlevend is. Mensen zoals jij stellen me niet gerust.

Op wiens commando wordt SWIFT als een wapen ingezet?

Nr.10 29 maart 2012 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 6051621)
Jij mag daar nederlandse draden opstarten.

Anonymous schuift steeds verder in de richting van politiek ==> politcs.be is een potentiële plaats.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be