Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse hospitalisatieverzekering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169177)

Nar 25 maart 2012 19:46

Vlaamse hospitalisatieverzekering

Als je Vlaams Nationalist bent kies je voor de Vlaamse hospitalisatieverzekering. Al de rest behoudt zijn huidige hospitalisatieverzekering.

Nadat de Vlaamse zorgverzekering in dit land de Franstaligen van de Nederlandstaligen gescheiden heeft, gaat de Vlaamse hospitalisatieverzekering nu de echte Vlaming van de valse vlaming scheiden.

Bron.

fantoom 25 maart 2012 20:05

Mooi initiatief... denk ik.

De schoofzak 25 maart 2012 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nar (Bericht 6045672)
Als je Vlaams Nationalist bent kies je voor de Vlaamse hospitalisatieverzekering. Al de rest behoudt zijn huidige hospitalisatieverzekering.

Nadat de Vlaamse zorgverzekering in dit land de Franstaligen van de Nederlandstaligen gescheiden heeft, gaat de Vlaamse hospitalisatieverzekering nu de echte Vlaming van de valse vlaming scheiden.

Bron.

Ik denk dat je het niet begrepen hebt.

Die ene meneer op de tv, was de grote pief van de TsjevenZiekenkas.
Die Tsjevenziekenkas wil dus blijkbaar meedoen aan de Vlaamse Hospitalisatieverzekering; maar ik twijfel niet dat de grote Pief en zijn mindere goden Vlaamsnationalisten zouden zijn.

Hetgeen senator en geneesheer Yde (van de N-VA !) aan de kaak stelde, was dat de ziekenkassen nogal veel winst voor zich hielden bij de Vlaamse Hospitalisatieverzekering. Lekkere winst voor de zuil. Altijd meegenomen. Zal de sossenziekenkas ook wel denken natuurlijk.

Nu heb ik toch een vaag vermoeden, dat je het toch begrepen had.
En dat je alleen maar reageert vanuit "een andere agenda" ...

schaduwpremier 25 maart 2012 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6045762)

Die Tsjevenziekenkas wil dus blijkbaar meedoen aan de Vlaamse Hospitalisatieverzekering; maar ik twijfel niet dat de grote Pief en zijn mindere goden Vlaamsnationalisten zouden zijn.

Hetgeen senator en geneesheer Yde (van de N-VA !) aan de kaak stelde, was dat de ziekenkassen nogal veel winst voor zich hielden bij de Vlaamse Hospitalisatieverzekering. Lekkere winst voor de zuil. Altijd meegenomen. Zal de sossenziekenkas ook wel denken natuurlijk.

als de nationalisten de ziekenkas gaan beheren zal je wel eens kunnen beginnen te janken vrees ik

Nar 26 maart 2012 04:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6045762)

Gij met uw boterhamekkes met sjoko. Kijk voorbij de poppenkas. Lees het achterste van de tong. En je zult zien dat mijn interpretatie van dat toneelstukje op de zender van de macht dichter bij de werkelijkheid zal aansluiten dan menigeen lief is, ttz als er niet voor opgepast wordt.
Mijn Madiwodo is trouwens blank, leeg, onbeschreven. Beter van de amfetamines afblijven want ge ziet spoken.

De schoofzak 26 maart 2012 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 6045792)
als de nationalisten de ziekenkas gaan beheren zal je wel eens kunnen beginnen te janken vrees ik

Het zijn nu reeds nationalisten die de (klassieke) ziekenkassen beheren, namelijk de Belgicistische nationalisten.

De nva heeft geen bindingen met zuilen en staat voor a-politieke benoemingen van ambtenaren en dergelijke meer.

De schoofzak 26 maart 2012 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nar (Bericht 6046317)
Gij met uw boterhamekkes met sjoko. Kijk voorbij de poppenkas. Lees het achterste van de tong. En je zult zien dat mijn interpretatie van dat toneelstukje op de zender van de macht dichter bij de werkelijkheid zal aansluiten dan menigeen lief is, ttz als er niet voor opgepast wordt.
Mijn Madiwodo is trouwens blank, leeg, onbeschreven. Beter van de amfetamines afblijven want ge ziet spoken.

O maar ik pas op hoor !
Vooral ten overstaan van mensen die dingen zeggen die ik niet begrijp.

Illuminatus 26 maart 2012 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6046529)
Het zijn nu reeds nationalisten die de (klassieke) ziekenkassen beheren, namelijk de Belgicistische nationalisten.

De nva heeft geen bindingen met zuilen en staat voor a-politieke benoemingen van ambtenaren en dergelijke meer.

VOKA8-)

Cynara Cardunculus 26 maart 2012 11:58

Ik dacht dat de RSZ diende voor de terugbetalingen van dokters en ziekenhuiskosten.
Ondertussen importeren ze "medische illegalen" zodat die levenslang van de ziekenkas kunnen leven.

De mensen (de vlaamse mensen) die dan effektief arbeidsongeschikt of ziek zijn, moeten dus maar een extra-legale ziekenkas aanspreken om nog min of meer iets uitbetaald te krijgen?
iemand die geen extra legale heeft, kan het zich niet meer permitteren om geopereerd te worden.... want mohammed en fatima hebben niet alleen voorrang, maar mogen gratis.

en wat nu? nu gaan ze nog een extra extra extra vlaamse ziekenkas verplichten. Goed hoor.

Ondertussen betalen we ook voor het vlaamse zorgfonds, en als je te laat betaalt en je hebt het per ongeluk nodig dan mag je drie maanden wachten en eerst betalen en eerst nog een boete van 250 euro, en dan krijg je 5 euro snoepgeld!
Maar het is wèl verplicht hoor!

De schoofzak 26 maart 2012 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus (Bericht 6046771)
VOKA8-)

Kost het teveel moeite om een zin te maken?
Zodat wij misschien zouden kunnen begrijpen wat je bedoelt?

Vind jijzelf niet dat zoiets een simpele vorm van beleefdheid en hoffelijkheid is tegenover mede-forummers ?

De schoofzak 26 maart 2012 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6046793)
Ik dacht dat de RSZ diende voor de terugbetalingen van dokters en ziekenhuiskosten.
Ondertussen importeren ze "medische illegalen" zodat die levenslang van de ziekenkas kunnen leven.

De mensen (de vlaamse mensen) die dan effektief arbeidsongeschikt of ziek zijn, moeten dus maar een extra-legale ziekenkas aanspreken om nog min of meer iets uitbetaald te krijgen?
iemand die geen extra legale heeft, kan het zich niet meer permitteren om geopereerd te worden.... want mohammed en fatima hebben niet alleen voorrang, maar mogen gratis.

en wat nu? nu gaan ze nog een extra extra extra vlaamse ziekenkas verplichten. Goed hoor.

Ondertussen betalen we ook voor het vlaamse zorgfonds, en als je te laat betaalt en je hebt het per ongeluk nodig dan mag je drie maanden wachten en eerst betalen en eerst nog een boete van 250 euro, en dan krijg je 5 euro snoepgeld!
Maar het is wèl verplicht hoor!

Wie te laat betaalt, moet zeer terecht een administratieve kost bijpassen.

(en eigenlijk zou het omgekeerde ook zo moeten zijn, als de staat terug moet betalen, zou het ook veel vlugger moeten gaan;
we hebben daar al eens een draad aan besteed: iedere Vlaming zou een lopende rekening moeten hebben bij de overheid. Teveel gestort geld, of te vroeg gestort geld zou een marktconforme rente moeten opbrengen; te weinig of te laat gestort geld het omgekeerde maar ook marktconform ...)

Cynara Cardunculus 26 maart 2012 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6046906)
Wie te laat betaalt, moet zeer terecht een administratieve kost bijpassen.

(en eigenlijk zou het omgekeerde ook zo moeten zijn, als de staat terug moet betalen, zou het ook veel vlugger moeten gaan;
we hebben daar al eens een draad aan besteed: iedere Vlaming zou een lopende rekening moeten hebben bij de overheid. Teveel gestort geld, of te vroeg gestort geld zou een marktconforme rente moeten opbrengen; te weinig of te laat gestort geld het omgekeerde maar ook marktconform ...)

250 euro noem jij een "administratieve kost"????
Ik hoef die vlaamse zorg verzekering helemaal niet. Ik heb een zeer volledige extra-legale verzekering.

De schoofzak 26 maart 2012 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6046928)
250 euro noem jij een "administratieve kost"????
Ik hoef die vlaamse zorg verzekering helemaal niet. Ik heb een zeer volledige extra-legale verzekering.

Tsja, het is zeer democratisch gestemd.

Zo zou ik ook zonder autoverzekering kunnen rondrijden, omdat ik kapitaalkrachtig genoeg ben ...

Zo zou ik ook geen lid willen zijn van een gewone ziekenkas, maar 't is ook verplicht ...

En die 250 € is een zeer goed bedrag, want anders zijn er teveel ambtenaren nodig om herinneringsbrieven te sturen en nog zo van die bla bla ...
Sedert iedereen het weet hoeveel men moet dokken, zal 't wel heel wat geminderd zijn.

fantoom 26 maart 2012 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6047423)
Tsja, het is zeer democratisch gestemd.

Zo zou ik ook zonder autoverzekering kunnen rondrijden, omdat ik kapitaalkrachtig genoeg ben ...

Zo zou ik ook geen lid willen zijn van een gewone ziekenkas, maar 't is ook verplicht ...

En die 250 € is een zeer goed bedrag, want anders zijn er teveel ambtenaren nodig om herinneringsbrieven te sturen en nog zo van die bla bla ...
Sedert iedereen het weet hoeveel men moet dokken, zal 't wel heel wat geminderd zijn.

8O

:lol:

Fieseler 26 maart 2012 18:08

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6046793)

Fout.

Het Ziekteverzekeringsgedeelte van de RSZ dient om
A/ het RIZIV vol politiek benoemden te steken mits eerst een ingangsexamen te hebben gedaan en batig te zijn gerangschikt...hihihi...iedereen weet wat dat betekent.
B/ Om de mutualiteiten te spijzen waar honderdduizend zwaar betaalde politieke fifikes van de politieke partijen worden in gedropt. Hier is geen ingangsexamen voor nodig.
Komt daar nog eens bij dat deze politiek benoemden meestal uit dankbaarheid/streberij de politiek ingaan en lokaal succes hebben "omdat zij geld geven" en "omdat zij die papieren in orde kunnen krijgen" en "omdat zij madame X op de ziekenkas hebben geholpen" en "omdat de dochter van madame X toch gratis mee op skivakantie mag als "monitor""....enz enz...

4x10E6 26 maart 2012 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nar (Bericht 6045672)

Bron.

worden vlamingen dan ooit zo ziek dat ze gehospitaliseerd moeten worden? watjes!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be